Skip to main content

Al een hele lange tijd heb ik last van Amazon prime die blijft hangen. Dit tijdens films series kijken. Ik kan dan meer dan een half uur wacht maar hij doet niks. Meerdere malen opnieuw gestart en ook het kastje, het probleem blijft zich voordoen. Ik kan eigenlijk helemaal geen gebruik maken van prime als je het zo bekijkt.

Hoi ​@Mel87, welkom op de community. Op die manier is Amazon Prime niet echt te gebruiken inderdaad! Gebeurt dit alleen tijdens het kijken van films of series, of ook als je in het menu zit? Is er bij het vastlopen ook een foutmelding te zien?

Hoe kijk je precies, is dat via een tv-ontvanger van ons (zo ja, welk type heb je?) of via een app op de smart tv? Hoe is de tv-ontvanger of smart tv verbonden met het KPN modem, is dat met een kabel of draadloos? Merk je het ook als je Amazon Prime op een ander apparaat gebruikt?

Om met je mee te denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt, kan je ons daar aan helpen? Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, je kunt een terugbelafspraak maken via onze website.

Hoi Jasper,

dit gebeurt tijden series en films kijken en tevens in het menu ook. Het blijft zodanig hangen dat niks meer werkt, waardoor ik alles moet afsluiten. Ik heb Amazon prime via kpn en kijk het via de tv-ontvanger. De tv ontvanger is met een kabel verbonden naar de modem. Ik gebruik Amazon prima alleen via de tv dus geen tablets of telefoons. 
Het probleem bevind zich alleen met Amazon prime. Met netflix heb ik er geen last van.

Dank je voor de toelichting ​@Mel87, welke ontvanger heb je precies? Dat heb je nog niet genoemd in je reactie. Heb je die bijvoorbeeld ook al een reset gegeven?

Ik heb hetzelfde probleem. Het begint met de ondertiteling die niet synchroon loopt en op een gegeven moment staat beeld stil maar loopt het geluid door. Ik denk dat ik maximaal een uur kan kijken.

De app reageert ook niet meer op de afstandsbediening. Het enige wat dan nog werkt is de stroom van de ontvanger te halen.

Ik heb de Arris VIP5202 ontvanger

Ik heb de Aris VIP5202. Heb al een aantal keer geprobeerd te resetten maar helaas geen baat bij gehad. ​@Jasper van KPN 

Heeft het niet te maken met de problemen zoals hier beschreven zijn?

Problemen met apps Netflix, Videoland en NPO

Ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar we geven dit signaal voor de VIP5202 door richting de ontwikkelaars. Dan kunnen ze kijken of er aan hun kant iets bekend is hierover. Als we daar een terugkoppeling op hebben komen we er op terug.

​@Jasper van KPN kan je een update geven?

Er is nog geen update over, als we een update krijgen zullen we die delen zoals ik zei.

Reageer