Skip to main content
Vraag

Amazon Prime uitzetten lukt maar niet

• May 31, 2025
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Geen idee of dit de juiste plek is, maar ik ben ten einde raad.

Vorige zomer ingegaan op een mooie aanbieding om drie maanden een gratis streamingsdienst af te nemen (Prime). Nu nog steeds wordt het iedere maand afgeschreven als eenmalige digitale aankoop. Al 8 maanden met 37 verschillende medewerkers gesproken, maar niemand kan het oplossen. Vooral ook lekker naar amazon wijzen want die schrijft af, zei zeggen weer ja maar kpn factureerd. Toen op aanwijzing van kpn medewerker dat betreffende amazon account verwijderd, dat was niet handig. Vorige maand op aanwijzing van andere mewerker met ander account amazon afgenomen in de mijnkpn app. Je raadt het al, nu twee afschrijvingen. Ik weet het niet meer. Behalve maar die 5 euro per maand slikken en wachten tot ik kan overstappen. Iemand nog enig idee? Hebben ze bij kpn ook zoiets als een manager die je kan spreken?

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Het lijkt vooral op een technische fout / bug. Maar dat lijkt maar geen optie in dit enorm geprotocolleerde werkveld. Het vereist een out of the box achtige oplossing. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hè wat rot dat het niet lukt om de incasso van Amazon Prime uit te zetten ​@Dutchclass. 

Als ik het goed begrijp staat het als online aankoop op je factuur? Het staat op de factuur van je KPN Thuis abonnement? Als je ook meteen je profiel zo volledig mogelijk invult met je naam, adresgegevens en klantnummer, dan kijk ik even met je mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2025

Beste Alexandra,

Dank, ik heb het profiel aangevuld met de informatie.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel ​@Dutchclass, ik heb je gegevens erbij gepakt.

Zo te zien heeft de laatste collega van onze klantenservice Amazon Prime voor je aangezet, zoals het als online aankoop uitgezet zou worden. Daarnaast is er een creditering van de kosten ingezet en verrekend op de afgelopen factuur. Verder is Amazon Prime uitgezet op 30 mei. Ik zie het nu niet meer aan staan, dus ik vermoed voorzichtig dat 't op de komende factuur allemaal weer klopt. 

Hou de komende factuur even in de gaten, die zal je rond de 25’ste ontvangen. Check even of daar nog Amazon Prime of een online aankoop op staat. En geef hier dan gerust een seintje mocht het niet kloppen. Ik hoor het natuurlijk ook graag als alles wél okee is :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2025

Dankjewel Alexandra, 

Dat klopt, maar ik dacht dat het idee dan was dat de eenmalige aankoop wel zou verdwijnen. Ik kon het pas stopzetten op 30 mei op een of andere reden. Dan wordt het dus nog een keer afgeschreven? Ik zal het laten weten, maar het is allemaal zo vaag en gekmakend. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Klopt, de bedoeling is inderdaad dat hierdoor de online aankoop verdwijnt van je factuur ​@Dutchclass. En de creditering is al ingevoerd om kosten te vergoeden. Het is puur als dubbelcheck bedoeld, dat ik zeg, hou de volgende factuur even in de gaten. Laat het maar weten, zo gauw die er is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Beste Alexandra,

De nieuwe factuur is er en er staat nu tweemaal eenmalige aankoop op. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik ga deze factuur dan ook weigeren, ik ben wel bereid om een factuur te betalen zonder de 10 euro kosten, waar ik NIET om gevraagd heb. Graag hoor ik heel snel hoe KPN dit definitief voor mij gaat oplossen en daarnaast de gemaakte kosten afgelopen jaar gaat compenseren. In de tussentijd ga ik mij oriënteren op het nemen van mogelijke juridische stappen of het inschakelen van de media voor deze bizarre situatie. Dit hangt uiteraard af hoe en hoe snel KPN het eindelijk oplost. Mocht dit niet de juiste plek zijn, maar dat ik dit ergens anders in een officiële brief moet aanleveren hoor ik het ook graag. 

Met vriendelijke groet,

Dutchclass

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik ben niet anders dan met je eens dat dat de bedoeling niet is ​@Dutchclass.

Je beslist natuurlijk zelf wat je doet, maar mijn advies is wel om de factuur niet te storneren. Als je dat doet, blijft er een factuur open staan in het systeem, wat op den duur voor andere problemen kan zorgen(denk aan blokkades en zulke dingen). Het lost niks op, het kan alleen voor meer gedoe zorgen, en dat zou jammer zijn. Als er iets niet klopt, dan zorgen we zo gauw het opgelost is, dat het voor je verrekend wordt op een volgende factuur en je teveel gemaakte kosten terug krijgt.

Dan door naar het oplossen ervan. Je kunt een belafspraak maken, zodat onze afdeling facturatie er naar kijkt en je verder kan helpen het recht te zetten. Of als je dat liever hebt, je kunt via dit formulier een klacht doorgeven. Je wordt dan binnen uiterlijk 5 werkdagen (zo snel mogelijk) teruggebeld om het verder te bekijken en op te lossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Wel mooi dat ik wel aan allemaal zaken moet voldoen, maar jullie als bedrijf niet. Ik heb de klacht zeker ingediend. En nogmaals als ik de juiste factuur krijg betaal ik die met alle liefde. Lijkt mij als multinational niet heel moeilijk om snel te regelen. Ik wacht de afhandeling en de nieuwe factuur voor nu even af.

Met vriendelijke groet,

Dutchclass