Skip to main content
Beantwoord

Amazon Prime video geeft issues op mijn VIP2952 en Experia Box V10

  • 13 August 2021
  • 2 reacties
  • 131 keer bekeken

Probleem:

Heb nu een aantal weken Amazone Prime, maar kan er nog niet van genieten. 
 

De eerste keer kijken was het beeld blokkerig en liep de ondertiteling niet goed.

De tweede keer heb ik een tweetal afleveringen kunnen kijken en daarna liep alles vast. 

De derde keer start het geluid van de serie wel maar blijft het Prime logo in beeld. Het gebeurd ook bij andere series of films.

Na elk probleem gaf ik al op en ging ik verder op netflix kijken, want die app werkt wel goed…

Wat heb ik gedaan:

Ik heb de ontvanger al gereset(meerdere keren, met bovenstaande resultaten)

Mijn ontvanger is met een kabel aangesloten aan de modem.

Meerdere methodes gebruikt om Prime op te starten. (203, series/films, app op tv).

Ik heb de Arris vip2952 en experiabox v10.

Alvast bedankt,

grt

Hoi @Rd177, welkom op het forum. Wat je beschrijft klinkt als een bekende situatie, welke we beschrijven in dit topic: >Inventarisatie] Zwart beeld bij Amazon Prime via de tv-ontvanger. Daarin noemen een workaround om het tijdelijk mee te verhelpen en dat er een update komt die dit zal verbeteren. De kans dat je die update inmiddels hebt is groot, de planning was op dit tot en met vandaag in groepjes te installeren. Ervaar je dit nog steeds, of is het nu beter?


Bij ons eigenlijk hetzelfde euvel. Programma's die niet laden(zwart beeld). Een totale reset van de tv ontvanger helpt tijdelijk, na een paar dagen herhaald het probleem zich. Ondertiteling werkt ook vaak niet. Netflix daarin tegen is stabiel en werkt eigenlijk altijd. Amazon streamen via Chromecast werkt ook altijd, deze app is blijkbaar wel stabiel.

Aan de hoeveelheid klachten over deze Amazon App zou je verwachten dat KPN wel met een oplossing zou komen, valt me een beetje tegen.