Skip to main content
Vraag

Casten van KPN TV+ app naar Chromecast werkt niet in Frankrijk

• 3 augustus 2025
  • 18 reacties
  • 118 keer bekeken

Na heel veel gezeur en weer een update kon ik in het buitenland (Frankrijk) de kpn app op mijn Google pixel even casten naar een google Chromecast.

Het plezier was van korte duur het werkt weer niet.

NB F1 Pro doet het prima

Ik heb zoveel spijs dat ik naar kpn gegaan ben na jaren Ziggo, wat een drama.

18 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2752 reacties
  • 3 augustus 2025

Wat gebeurt er dan? Krijg je foutmeldingen?

De televisie heeft een zwart scherm.

Casten naar olive ingebouwde ontvanger lukt wel maar die is erg slecht.

Leen59
Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 3 augustus 2025

Lijkt alsof de chromecast niet goed geïnstalleerd is. Je moet sowieso iets van de chromecast in beeld krijgen.

Beste Leden, voor F1 PRO werkt het wel.Vorige maand ook dus hoezo.

Leen59
Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 4 augustus 2025

Misschien is de chromecast nog gekoppeld met een andere app zonder dat je dat ziet. Probeer eens de chromecast opnieuw te starten door even de stroom eraf te halen.

Je kunt in de Home app de streaming naar de Chromecast beëindigen.

Ik heb in de 5 jaar voordat ik op KPN overging hoogte zelden een probleem gehad. Nu een half jaar KPN niks als ellende.

Dank voor alle goedbedoelde adviezen maar ik ben niet nieuw in de setting wel nieuw bij KPN wat verschrikkelijk waardeloos.

Leen59
Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 4 augustus 2025

Ik gebruik de chromecast al jaren zonder problemen met de KPN app, dus ik snap niet wat er misgaat.

Net gesproken met KPN medewerker, deze verteld doodleuk dat de casting mogelijkheid uit de KPN APP is gehaald.

Onbegrijpelijk dat KPN eenzijdig haar dienstverlening kan wijzigen.

Ik ga opzeggen.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17255 reacties
  • 6 augustus 2025

Hoi ​@Michiel ten Brink, vervelend en raar dat het niet lukt om te casten. Het cast icoontje is wel beschikbaar in de app dus, maar daarna werkt het niet?

Dat de functie uit de app is gehaald klopt niet, ik val niet graag collega's af maar die collega heeft daar onzin verkondigd en de plank volledig misgeslagen. Die functie is niet uit de app gehaald.

De vraag is dus wat er wel gebeurt. Als ik je goed begrijp werkte het eerder wel, was dat ook op dit Franse adres, of was het ergens anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we mee kunnen denken.

Beste Jasper, op 3 verschillende Android telefoons het zelfde probleem.

Het casting icoontje is wel zichtbaar maar niet wie en je kunt het niet activeren.

Ik ben in Januari overgestapt op KPN casten heeft tot nu toe met wisselend succes gewerkt.

Begin van het jaar ging het goed in mei ging het nog maar om van programma/zender te veranderen was ingewikkeld vaak moest met de Home app eerst casten op televisie beëindigd worden voordat een ander programma gecast kon worden.

Er is ongeveer weer een nieuwe release gekomen toen werkte het naar behoren

Nu werkt het dus helemaal niet meer vanaf de telefoon.

Vanaf PC wel maar dat is totaal onhandig zowel bediening als ook programma lijst bovendien moet je de laptop gebruiken.

Ik kijk ook F1 met F1 TV app op de telefoon dat gaat altijd prima (ook afgelopen weekend)

Dus ja het ligt echt aan de App (08.76.00).

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 augustus 2025

Wij hadden precies hetzelfde probleem. Tevens in Frankrijk

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17255 reacties
  • 7 augustus 2025

Wat voor type telefoons (merk en model, en de versie van het besturingssysteem (iOS of Android) zijn het precies die jullie beiden daarbij gebruiken? We zien meer meldingen over dat het icoontje niet beschikbaar is (ook in Nederland), en de ontwikkelaars zijn daar mee bezig. Met de specifieke types toestellen kunnen zij er gericht naar kijken.

Google Pixel, Android 16

Nokia Android 13 (werkt inmiddels, vandaag weer)

Samsung S21 Android?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17255 reacties
  • 9 augustus 2025

Merci ​@Michiel ten Brink, ik neem ze mee! Dat een ervan weer werkt is fijn, heb je daarvoor zelf iets moeten doen of kwam de mogelijkheid vanzelf terug?

Klopt nog steeds.

Ik heb zelf niks gedaan anders dan proberen 

De Nokia met Android 13 cast wel de andere niet.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17255 reacties
  • 10 augustus 2025

Dat die spontaan wel werkt is raar, daar heb ik geen verklaring voor. Via dat toestel kan je nu wel casten, en dan kunnen de ontwikkelaars verder kijken waarom het niet lukt met andere toestellen.

Beste Jasper

Moet ik daarvoor iets doen?

Deze dagen is dorpsfeest en blijf de TV op zwart normaal gesproken.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 17255 reacties
  • 11 augustus 2025

In dit geval kan je zelf niets doen, dus geniet van het dorpsfeest zou ik zeggen! Dit is iets wat de ontwikkelaars aan onze kant moeten doen.

Reageer