Skip to main content

Ik heb een aantal app’s , zoals “ARD mediathek” en  “Surfshark”  in mijn nieuwe KPN+ TV box met succes geinstalleerd.

Echter in playstore wordt de app van “Play-SRF” niet gevonden. Na wat verder zoeken komt ongeveer de melding :  “op dit apparaat is Play-SRF niet mogelijk” (Ik ben nu niet thuis i.v.m. de exacte melding)

Ook niet als ik de VPN verbinding van “surfshark” via Zwitserland laat lopen.  

Zelfs als ik vanaf een tablet, waar PLAY-SRF op staat,  naar de KPN box stream via de chromecast krijg ik alleen de verbinding te zien en verder geen activiteit meer.  

Heeft KPN deze app misschien geblokkeerd en is er een andere mogelijkheid ?

 

Alleen apps uit de Google play store kunnen geïnstalleerd worden. Probeer het eens op je smart tv  @BenKa 


Dat snap ik,  maar die “Play-SRF”   IS  een app in de Google play store.


Playstore > BROWSER en File Commander Manager & Vault > Installeren.

Tv+ toestemming geven om BROWSER en File Commander toegang te verlenen om te downloaden en te installeren. 

Instellingen > Apparaat > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > BROWSER en File Commander ... > Aan.

BROWSER > Google > Apkmirror.com > type in zoekvak Play SRF > kies Play SRF ( Android TV) > Download apk > Verzoek om toestemming > Toestaan > Download > direct daarna verschijnt in beeld "File ..." is gedownload , terug naar Tv+ startscherm.

File Commander > Toestaan > Downloads > Play SRF > Installeren > Gereed.

 


Je bent een topper. Geweldig gelukt.

Bedankt


Je bent een topper. Geweldig gelukt.

Bedankt

Apps die via Playstore zijn geïnstalleerd worden automatisch geüpdatet en Apps die buiten Playstore om zijn geïnstalleerd moeten handmatig geüpdatet worden (eens in de zoveel tijd een nieuwere versie installeren)Je merkt wanneer een app is verouderd en niet meer optimaal werkt.