Skip to main content

Wanneer je de nieuwe tv-box DIW 7022 hebt geïnstalleerd dan staat Viaplay bij de apps. Wanneer je nog op het oude systeem kpn-box zit dan wordt Viaplay niet aangeboden in de apps. Mijn zoon kan niet overstappen op het nieuwe systeem omdat dit niet met infrarood werkt. Kan kpn ook in het oude systeem de app voor Viaplay aanbieden.

Nee. Dat kan KPN. De app van Viaplay werkt niet op de oude ontvangers. 

Waarom is infrarood een probleem? 


Infrarood heeft hij nodig omdat hij de functie van de afstandsbediening overzet in zijn telefoon en via de HauseMate van QuoVadis kan hij weer infraroodsignalen uitzenden naar de betreffende apparaten zoals de TV. Hij doet dit via een scan functie. Inmiddels weet ik dat er een app is om de tv te bedienen maar dan moet hij de muisfunctie gebruiken op zijn telefoon en dat kost veel tijd en energie. 


Zoals @Marlon92 hierboven ook al aangeeft, kan dat niet. De Viaplay app is namelijk niet van ons. Viaplay bepaald zelf voor welke apparaten zij hun app beschikbaar stellen. Waarom het dan wel op de KPN TV+ Box werkt? Omdat deze op Android TV werkt. En Viaplay heeft een app voor Android TV.


Viaplay staat hier ook op de Samsung televisie. Die bedien ik met (zelf gekochte*) infrarood afstandsbediening. 

Met diezelfde afstandsbediening kan ik, middels hdmi cec, de tv+ box bedienen. 

*bij de Samsung zit al sinds 2019 ook standaard een Bluetooth afstandsbediening. 

Dus inmiddels zal er toch ook wel een oplossing zijn zonder infrarood voor mensen met een beperking?

Zie ook je andere topic. Was beter geweest in één. Overzichtelijker. 

 


Reageer