Skip to main content

Na een mail van KPN heb ik de oude Experia box V8 omgewisseld voor de nieuwe V10 en nu werken verschillende apps waaronder Disney+ niet meer op de Samsung smart tv

Hoe los ik dit op ?

Heb je de tv al opnieuw verbonden met wifi?


Heb je de tv ook verbonden met de nieuwe wifi? Zie gegevens SSID en WPA achterop de v10.


De televisie is met kabel verbonden


Ook zonder kabel, dus alleen met Wifi werken de diensten niet meer.


Je telefoon en laptop werken toch wel. Ik neem aan dat je die hebt verbonden met de nieuwe wifi. Want hoe plaats je dit anders? Via 4G internet?

De tv werkt alleen op utp kabel als deze handmatig onder 'netwerk' op bedraad is ingesteld. 

Wat zijn de instellingen op de Samsung tv onder Netwerk? (instellingen > algemeen > Netwerk > Netwerkstatus)

Staat daar, eventueel, een netwerknaam die begint met H369A...


Op telefoon en tablet (via wifi) werken de apps nog wel. Op de TV, die opnieuw verbonden is het met nieuwe internet, werken apps als Netflix en Prime naar behoren, maar andere apps (DisneyPlus, Hbo Max, Npo plus) komen niet verder dan een zwart scherm. De apps zijn weliswaar geïnstalleerd op de Samsung tv, maar waren bruikbaar tot het moment dat de xperia box vervangen werd. 

 

Al veel dingen geprobeerd:

Tv naar fabrieksinstellingen

Smart hub reset 

WiFi en kabel geprobeerd 

Modem reset

Cold boot

Apps opnieuw geinstalleerd

 

Geen van deze dingen verhelpen het probleem. Normaal gesproken zou ik aan DNS denken, maar dan is het gek dat het wel op telefoon en tablet werkt.

 

Het kan toch niet zo zijn dat je nu alleen via KPN een disney/hbo/npo abonnement kan doen en dat anders je apps het niet doen?

 


Zipsoft = AnnekmiekL ???

Verwijder NPO start eens van de tv. En haal dan opnieuw op via de Samsung app store (ik neem aan dat je daar een account hebt!). 

Werkt ie dan wel weer?


AnnemiekL is dochter van Zipsoft.

 

Npo start en disney plus kunnen niet van de tv verwijderd worden, omdat dit in het basispakket lijkt te zitten.

Bij HBO Max lijkt dit vooralsnog te werken, maar lost niet het probleem op met DisneyPlus en NPoStart


Ik heb ook een Samsung tv en kan npo start gewoon verwijderen. Disney plus kan inderdaad niet verwijderd. Die betalen Samsung dus voor aanwezigheid.

Heeft je moeder eigenlijk ooit netjes die apps gesloten bij beëindigen van kijken? (dat is net niet uitloggen)

Hmm….. maak de tv eens 2 minuten stroomloos. Stekker uit het stopcontact dus.


Dat zal een verschil in model zijn misschien.

 

Net de tv ruim 10 minuten van de stroom gehad, nu doen NPO Start en DisneyPlus het nog steeds niet, en HBO Max is er nu ook weer mee gestopt, ook al deed die het voor het eten wel weer. Ook verwijderen en opnieuw installeren lijkt nu niet meer te werken voor HBO Max, dus nu zijn we toch weer verder van huis. Overigens nogmaals gecheckt en NPO kan niet verwijderd worden, deze valt onder de basis apps.

 

Apps zijn niet normaal afgesloten, maar dat doe ik zelf ook nooit en heb hier geen problemen mee.

 

Het enige wat hier veranderd is, is de nieuwe Experia Box van KPN, dat was echt het moment dat meerdere apps het ineens niet meer deden. 


We hebben het zelf gefixt zonder de hulp van dit forum.


Hoi, echt fijn @Zipsoft en @AnnemiekL .

Mag ik vragen hoe? Voor eventuele toekomstige die ditzelfde ervaren na een modem wissel.


Hoi @PeterG , het bleek een DNS probleem te zijn. Door het aanpassen van de DNS instellingen op de TV zelf, hebben we weer toegang kunnen krijgen tot alle apps die het niet meer deden. 


Zo! Knap gevonden!

Zo technisch ben ik zelfs niet 😚.