Skip to main content

Wij kijken hoofdzakelijk TV via de Arris 5202 ontvanger, ook voor de vastgelegde opnames en tot max. zeven dagen terugkijken. Op onze LG Oled Smart TV heb ik de KPN webtv app geïnstalleerd die ik af en toe gebruik en in mijn beleving prima werkt, al is het beeld dan wat minder scherp en donkerder.  

Nu mijn vraag: Geeft deze combinatie (Arris ontvanger met KPN webtv) dezelfde mogelijkheden en kwaliteit als de nieuwe TV+ Box in één? Ik zou over willen stappen maar twijfel nog vanwege de vele negatieve postings op dit forum, met name met teletekst. 

Wie geeft mij (goede 😊) raad? b.v.d. Berrie 

De combinatie Arris 5202 en smart-tv geeft dezelfde mogelijkheden als de TV+ Box. Niet de combinatie Arris en kpn itv app... De app is nogal uitgekleed. Zie onder.

Op dit moment zijn een paar dingen nog beter met de Arris. 

Arris:

Optimaal kijken met kpn. Beeld en geluid bij films huren op dit moment nog beter dan met de Sagemcom. 

Smart-tv:

apps gebruiken. 

Geen reden om op die laatste dan de kpn itv app te gebruiken. Want dat is beperkt ten opzichte van de Arris of TV+. Oa opnames van BBC FIRST kunnen in de app niet afgespeeld.

 

In TV+ is er alleen een app voor NOS Teletekst. Voor Duitsland, Rai Uno en de regionale zenders die dat nog hebben is het niet meer beschikbaar. 

Aangezien je de 5202 hebt zou ik dié nog even aanhouden. En de ontwikkeling van de Sagemcom goed volgen. Want er komt een moment...

 


Ik zie het niet als negatieve reacties ,kpn had een Tv ontvanger op de markt gebracht en bij aanschaf heeft de klant het recht op een werkende Tv ontvanger,wanneer blijkt dat het niet zo is dan is het zeer terecht dat de gebruiker zijn ongenoegen hier uit.

Afgelopen maanden is er wel vooruitgang geboekt.

Ik ben nog steeds van mening dat het te vroeg op de markt is gebracht en de testers van kpn zijn ook niet meer serieus te nemen.

Ik was van VIP5202 overgestapt naar Tv+ en na 14 dagen had ik mijn abonnement terug laten draaien en dat was toendertijd nog mogelijk.

Volgens mij wanneer je nu overstap naar Tv+ is er geen weg meer terug naar VIP5202 goed om rekening mee te houden.

Ik heb een Tv+ ontvanger van een vriend geleend ( het werkt op mijn kpn internet aansluiting ) alleen om de ontwikkelingen van Tv+ te volgen en ik moet toegeven het kastje werkt sinds kort heel goed zonder problemen.

Beeldkwaliteit is goed beter dan VIP5202 ,er is Teletekst aanwezig op Tv+ en er zijn nog meer voordelen mits je een goed werkende Tv+ ontvanger ontvangt 

Mijn persoonlijke minpunten nog zijn al die overbodige apps en het startscherm,voor mij is TV+ een Tv ontvanger met ernaast het android pakket niet een Android box met een KPN app daarom snap ik niet waarom de mogelijkheid er niet is voor de gebruiker om het te verbergen of te verwijderen en het hele startscherm ziet er chaotisch uit te druk .

De gedachte dat je met een  Tv ontvanger naar Tv kan kijken zonder gedoe is bij KPN overboord gegooid 

Als je tevreden bent met VIP5202 en je gebruikt een Tv ontvanger alleen om Tv te kijken dan zou ik het voorlopig zo houden.

 


@Berrie_Kaas

 

De nieuwe KPN tv+ box (Sagacom DIW7022) heeft zo wie zo 1 groot voordeel.

De eerste 10 kanalen zijn in de originele stream, op de Arris 5202 moet je dan naar 661 - 670.

 

Wij zijn dik tevreden met de Sagacom DIW7022.

Nog een paar updates en hij is echt perfect voor ons.

Belangrijkste update voor ons is vooral HDR automatisch, hoop dat die er snel op staat. 

 

@J.D.P

Sinds 3 updates geleden kan je hem laten opstarten met vol tv beeld en laatst bekeken zender.

Zie deze update:

----------------------------------  

Starten met Live TV

Na het voorbereidende werk in de vorige firmware update krijg je nu de mogelijkheid om dit ook daadwerkelijk aan te zetten. Hiervoor is in de instellingen een nieuwe hoofdoptie Startscherm toegevoegd.

Als je deze opent kun je kiezen tussen starten met het KPN TV+ hoofdscherm, of met de laatst bekeken/beluisterde tv of radiozender

---------------------------------  


De combinatie Arris 5202 en smart-tv geeft dezelfde mogelijkheden als de TV+ Box. Niet de combinatie Arris en kpn itv app... De app is nogal uitgekleed. Zie onder.

Op dit moment zijn een paar dingen nog beter met de Arris. 

Arris:

Optimaal kijken met kpn. Beeld en geluid bij films huren op dit moment nog beter dan met de Sagemcom. 

Smart-tv:

apps gebruiken. 

Geen reden om op die laatste dan de kpn itv app te gebruiken. Want dat is beperkt ten opzichte van de Arris of TV+. Oa opnames van BBC FIRST kunnen in de app niet afgespeeld.

 

In TV+ is er alleen een app voor NOS Teletekst. Voor Duitsland, Rai Uno en de regionale zenders die dat nog hebben is het niet meer beschikbaar. 

Aangezien je de 5202 hebt zou ik dié nog even aanhouden. En de ontwikkeling van de Sagemcom goed volgen. Want er komt een moment...

 

@joop2011 , @PeterG , @J.D.P, dank voor jullie opmerkingen. Ik blijf voorlopig nog even bij mijn huidige combinatie maar blijf de ontwikkelingen volgen, want er komt mogelijk een moment ……. 😉