Skip to main content

Afgelopen jaar een nieuwe versterker net speakers gekocht, een Pioneer. Werkt allemaal prima. Audioverbinding met TV gelegd via een optische kabel. Als ik echter via de TV Netflix inschakel heb ik geen geluid. Voor Videoland geldt hetzelfde. Waar kan dat aan liggen?

Hallo @Maralm , heb je de toslink van het tv-toestel naar je versterkers gelegd of van de KPN-tv-decoder naar de versterker?

Hoe kijk je naar Netflix en Videoland, via je tv-toestel of via de KP -tv-decoder?

 


Hoi @Maralm. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen geluid heb tijdens het bekijken van Netflix. Ook ik ben benieuwd hoe je het allemaal hebt aangesloten. Zou je een antwoord willen geven op de vragen van @JanD?


@Maralm Probeer ook eens de geluidsinstallatie uit te zetten alvorens je Netflix opstart en weer aanzetten wanneer je Netflix of een andere streamingsdienst, aan hebt. 


Je moet de optische kabel van de KPN-ontvanger naar je versterker/reciever verbinden. Eventueel "aux" op je versterker/receiver kiezen.


@jojootje , Dat ligt er maar helemaal aan hoe TS via die app kijkt.

Ik lees dat TS via de TV kijkt naar de app en dan is de verbinding tussen TV en versterker de goede oplossing, alleen lijkt het volgens het verhaal niet te werken.

Afgelopen jaar een nieuwe versterker net speakers gekocht, een Pioneer. Werkt allemaal prima. Audioverbinding met TV gelegd via een optische kabel. Als ik echter via de TV Netflix inschakel heb ik geen geluid. Voor Videoland geldt hetzelfde. Waar kan dat aan liggen?

Effe vet gemaakt wat ik bedoel, als het normaal wel werkt en het zit zoals hier verteld moet het gewoon werken.


Hmm, het zou toch moeten werken. 

Heb je wel geluid uit de tv luidsprekers zelf (indien ingeschakeld)?

Bij mij is het televisietoestel optisch naar de versterker verbonden. Als ik de Netflix app of de Videoland app (die in de tv; de ontvanger heb ik dan uit) gebruik gaat er gewoon geluid naar mijn Pioneer.

Maar, staat de geluidsuitvoer van je TV wel op ALL. De andere instelling is namelijk PCM. Als je de apps in de tv ontvanger gebruikt kan dat een probleem geven inderdaad.


@Maralm Er zijn al verschillende reactie op jouw bericht. Is het probleem inmiddels verholpen? Als het probleem nog niet is verholpen kan het helpen om aan te geven welke model Pioneer versterker en televisie je hebt. Wellicht zijn er nog andere/betere manieren om jouw versterker aan te sluiten op jouw tv of tv-ontvanger. 


We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het inmiddels gelukt is, anders horen we het graag van je!