Skip to main content

BBC NL app laadt niet via de KPN TV+ Box

• June 4, 2026
  • 18 reacties
  • 330 keer bekeken

Ook hier problemen met BBCNL. Start heel langzaam en venster blijft groen met de menu knoppen links zichtbaar. Dit is bij beide TV+ boxen in ons huis. Ik heb al geprobeerd het op te lossen door het gehele netwerk en aangesloten devices stroomvrij te maken, de app te verwijderen, herstarten en opnieuw installeren maar geen succes. Dit was dinsdag ook het geval en gisteren was de app gewoon te gebruiken en vandaag wederom niet:(

Wij waren tevreden met het normale TV abonnement en zijn juist voor BBCNL overgestapt. Dan is het best jammer dat dit probleem niet opgelost wordt of kan worden. Ik zie nl. veel meer vergelijkbare problemen ook al van langer geleden. Het is dus niet incidenteel maar structureel. @KPN, dat moet toch op te lossen zijn?

18 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 5, 2026

Kan het zijn dat er op primetime te weinig netwerk capaciteit is? Gisteravond na 11 uur deed BBCNL het weer gewoon

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Marczero en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je dit meldt, want we hebben hier inderdaad meer meldingen over gekregen en zijn dit aan het onderzoeken. 

Is er voor jou een patroon in te ontdekken? Krijg je het groene beeld bijvoorbeeld wanneer je een andere app hebt gesloten, of als je de TV+ Box net op hebt gestart? 
Of is het erg willekeurig? 

Ik hoor het graag! Dan nemen we dit mee in het onderzoek.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 7, 2026

Ik heb nu zondag 7 juni om 20.38 dezelfde problemen ! 

Bbc+nl app start op geeft groen scherm , links op balk staat wel roze streepje onder het huisje dus ik sta op de home page maar er worden geen serieoverzichten geladen, 

Paar keer proberen op te starten ook herstart modem en kpn tv kastje, soms heel even een rondraaiend cirkeltje en dan dit.

Echt waardeloos want dit was voor ons mede een reden om kpn tv te nemen...

Ook ik krijg op dit moment geen bbc nl. 

Vanmiddag deed de app het nog. Nu idd een groen scherm. Ook geprobeerd met een reset van de ontvanger. Maar helaas geen verbetering 

• Nieuwkomer
  • June 7, 2026

Hier sinds ongeveer een uur exact hetzelfde probleem. De hele middag zonder problemen een serie kunnen kijken, maar bij het laden van de volgende aflevering ging het mis. Eerst krijg ik een roze draaiend laadwieltje, daarna een groen scherm met links alleen het menu zichtbaar.

Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd:

-App geforceerd gestopt

-Cache geleegd

-Gegevens verwijderd

-App verwijderd

-TV-box volledig van de stroom gehaald

-Modem/router opnieuw opgestart

-Gecontroleerd op updates

Helaas heeft niets tot nu toe geholpen.

• Nieuwkomer
  • June 7, 2026

Ook hier hetzelfde probleem. App start op met een roze wieltje en daarna opstartscherm. Doet daarna niets meer. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Hi ​@Marczero en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je dit meldt, want we hebben hier inderdaad meer meldingen over gekregen en zijn dit aan het onderzoeken. 

Is er voor jou een patroon in te ontdekken? Krijg je het groene beeld bijvoorbeeld wanneer je een andere app hebt gesloten, of als je de TV+ Box net op hebt gestart? 
Of is het erg willekeurig? 

Ik hoor het graag! Dan nemen we dit mee in het onderzoek.

Dank je wel voor je response. Ik heb nog geen patroon kunnen ontdekken. Niet qua tijdstip, maar ook niet in mijn netwerkverkeer kijkend naar het IGMP verkeer op mijn switches thuis (Managed TPLink Omada). Vanaf zaterdagmiddag hebben we geen problemen meer ervaren. Omdat ik alles al geprobeerd heb met de-install/re-install van de app, reboots van de tv+ boxes én volledig reboot netwerk inclusief experia V10 lijkt mij het probleem hier niet in te zitten. Vandaar ook de suggestie op netwerkbelasting en thuis monitoring van IGMP verkeer.

• Nieuwkomer
  • June 8, 2026

UPDATE: rond 23:00 deed de app het plotseling weer. Drukte afgenomen wellicht?!

• Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Ook hier hetzelfde probleem. App start op met een roze wieltje en daarna opstartscherm. Doet daarna niets meer. 

Update: 08-06 10.00 uur: app doet het weer! 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Het is echt een serverprobleem bij kpn bbc+nl als de drukte afneemt werkt de app weer, gisteren om 23 uur ging de app weer vlot laden ipv niet !

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Update rond 23 uur werkte de app weer, dus het probleem ligt ergens bij de server als het druk is !

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Het is maandag avond 8 juni wederom knudde

19.30 uur

Groen beeld met draaiend roze rondje wat ophoudt en je net zoals gisteren het groene beeld overhoudt.

Weer dus rond de zelfde drukke kijktijd

WAT IS DIT SLECHT KPN !!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 8, 2026

Ligt echt aan bbcnl plus of kpn , waar die servers te weinig capaciteit hebben op drukke kijktijd

• Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Update: 08-06 10.00 uur: app doet het weer! 

Update 8-6 om 20.00 uur: doet het weer niet, groen scherm! Wanneer wordt hier iets aan gedaan? 

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 8, 2026

Het zou wel eens duidelijk een BBC NL+ server probleem kunnen zijn, want ik heb dit zowel gisteren als ook nu testmatig geconstateerd op niet alleen op mijn reguliere DIW7022  box maar ook op de “Avalon” DIW7022 box.

• Nieuwkomer
  • June 8, 2026

Bij mij zojuist ook WEER! Alles weer geprobeerd: alles uit & weer aan, stroom eraf, cache legen... Allemaal nutteloos. Echt irritant; dit gebeurt echt zo vaak. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 9, 2026

Ik denk dat KPN hier helaas niets aan kan doen.

De app is van BBC.

KPN zou wel bij BBC kunnen aankloppen, mag je uiteraard ook zelf doen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Goed nieuws, allen. In de afgelopen dagen hebben we dit probleem onderzocht, in samenwerking met de BBC, en de oorzaak van het probleem is gevonden. De BBC werkt op dit moment aan de oplossing. Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer ze daarmee klaar zijn, maar het probleem zal binnenkort verholpen zijn.