Skip to main content
Beantwoord

BBC NL Sinds kort geen ondertitels in Nederlands

• January 11, 2026
  • 4 reacties
  • 130 keer bekeken

Gerrit Verdick
Topper
Forum|alt.badge.img

We kijken regelmatig naar BBC NL.

Nu blijkt dat als je geen ondertitels zijn op bij voorbeeld Blue Lights.

Als je de serie start en daarna pauzeerd, kun je onder in de status balk rechts de taal instellen.

Als dat kan staat daar voor de ondertiteling Geen en Nederlands.

Dit is als er wel ondertiteling in de serie zit.

Bij de onlangs toe gevoegde serie, zoals Blue Lights seizoen 3 staat daar alleen Geen bij de ondertiteling keuze.

We hebben een DIW7022 box en een KPN+ abonnement.

Wat kunnen we daar aan doen of ligt dit aan de KPN software of is de serie toegevoeg zonder Nederlamdse ondertiteling.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Ik zal de feedback meenemen maar je kunt als klant absoluut contact opnemen met dit soort instanties. BBC Benelux | Contact & FAQs dat is meestal een stuk sneller dan via ons.

4 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Dit ligt bij de app-ontwikkelaar lijkt mij. En niet bij KPN. Het is nieuw toegevoegd, dus wellicht wordt het binnenkort hersteld, ​@Gerrit Verdick. Het is ook met een Iers accent, dat maakt het verstaan ook lastiger, maar probeer het later nog eens, zou ik zeggen.

Gerrit Verdick
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik neem aan dat KPN contact opneent met de app-ontwikkelaar van BBC NL, omdat ik dat niet kan doen.

Tenslotte bied KPN dit aan al hun klanten met een KPN+ abonnement.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Ik zal de feedback meenemen maar je kunt als klant absoluut contact opnemen met dit soort instanties. BBC Benelux | Contact & FAQs dat is meestal een stuk sneller dan via ons.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Bij Blue Lights is inmiddels de ondertiteling beschikbaar, ​@Thomas van KPN, ​@Gerrit Verdick.