Skip to main content
Vraag

Beeld bij Netflix blijft hangen en Prime Video geeft zwart scherm bij afspelen

• June 26, 2025
  • 15 reacties
  • 90 keer bekeken

Bij netflix met enige regelmaat het probleem dat het geluid wel doorloopt. Maar het beeld komt nier blijft hangen op 25%. Moet om de haverklap uitloggen verwijderen en weer opnieuw installeren. Op de tablet geen probleem.

vevolgens prime video aangeschaft en geinstalleerd. Ik kan er wel in. Alleen als ik wat wil afspelen komt er: probleem met video. Zwart scherm. Op de tablet werkt het wel. Streamen naar de tv krijg ik een oeps. 

iemand enig idee?

15 reacties

• Deelnemer
  • June 27, 2025

Ik heb hetzelfde probleem niet alleen met Apple tv maar ook met Netflix en Prime. Het is begonnen na de laatste update van Android TV. Als je KPN belt dan willen ze dat je je hele systeem reset en vervolgens gebeurten natuurlijk niks want het probleem zit in de software van Android TV. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Nee zit niet in de tv. Want ik heb de apps nu op de tv geladen en daar werken ze allebei zonder probleem. 
ligt echt aan KPN maar ze kunnen niks doen. Belachelijk.

• Deelnemer
  • June 27, 2025

Android TV is de software van de kpn decoder. Ik had ze gebeld en dan geven ze het advies om alles te resetten naar fabrieksinstellingen maar dat los het probleem inderdaad niet op. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Oh sorry ik dacht de tv. Ja heel irritant. Krijgt inderdaad te horen alles resetten. Ik zeg dat kan toch niet om de zoveel weken. Ja hoor. Zelfs de glasvezel moet uit. Wat een bijzondere oplossing die niet eens werkt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@AngeliqueVr. Welkom op de KPN Community! In dit topic wil ik eerst focussen op jouw probleem, omdat jij de topicstarter bent en we nog niet weten of ​@MarcelSmoor dezelfde opstelling heeft qua tv-ontvanger en andere apparatuur. 

Natuurlijk erg vervelend dat je hier mee te maken hebt en het maakt tv-kijken ook minder leuk en een beetje frustrerend. Dus ik wil eens met je kijken of we erachter kunnen komen waar het probleem nou precies in zit. Daarvoor wil ik je eerst een paar vragen stellen, zodat we meer te weten komen over jouw situatie:

• Wat voor tv-ontvanger heb je? (Een DIW7022 of een Arris VIP5202 bijv?) 
  • Hoe is de tv ontvanger aangesloten op je modem? Is dat met een rechtstreekse kabel, via een switch, via een Wifi versterker of gewoon via de Wifi? Of gebruik je misschien een draadloze verbindingsset?
  • Hoe kijk je precies Netflix en Prime Video? Selecteer je gewoon de app in het menu met de witte afstandsbediening of kies je voor casten vanaf je telefoon of tablet? 
  • Heb je ook problemen met live tv kijken en met Terugkijken of opnames afspelen? 
  • Heb je ook eigen Wifi versterkers of repeaters in je netwerk aangesloten staan? 

Ik hoop dat je hier eerst antwoord op kunt geven en dan kunnen we daarna verder kijken. 

• Deelnemer
  • June 27, 2025

Dwi7022.

Cable

Via de app en de witte afstandsbediening 

Opnames terugkijken gaat ook niet altijd goed

Kpnwifi versterkers op 1e en 2e etage

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Ik heb zojuist het modem gereset en tv ontvangen van het stroom af en er op en alles werkt weer. 
ik snap er niks van. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

Ik heb zojuist het modem gereset en tv ontvangen van het stroom af en er op en alles werkt weer. 
ik snap er niks van. 

Ik denk dat je het moet zien dat het ‘geheugen’ van de apparaten volloopt en dan even opnieuw moeten beginnen met schone ruimte. 

• Deelnemer
  • June 27, 2025

Fijn. Ik heb het anders gedaan. Ik ben overgestapt op Ziggo 

• Deelnemer
  • June 27, 2025

@Anneke-Anna als dat zo is is het echt heel slecht. De software zou dat moeten voorkomen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

@Anneke-Anna als dat zo is is het echt heel slecht. De software zou dat moeten voorkomen.

Of dat heel slecht is zoals jij dat benoemt weet ik niet. Niet handig zou ik persoonlijk eerder zeggen.
Cookies, temp files etc. wissen ruimt ook op. Telefoon ongebruikte apps wissen ruimt ook op.
Wat ik hier mee wil zeggen, devices lopen vol door gebruik. Of dat anders/beter kan? Vast wel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2025

Ik hoop dat je hier eerst antwoord op kunt geven en dan kunnen we daarna verder kijken. 

op de een of andere manier is dit de vierde keer dat ik het antwoord aan het typen ben want ook hier zijn er blijkbaar problemen.

komt ie:

ontvanger is bekabeld, DIW variant.

geen problemen met opnames en live tv. De radio daarentegen wel. Die valt stil dan moet je van zender wisselen en weer terug.

Modem en tv ontvanger van het stroom af gehaald en voila alles werkt weer.

kan me alleen niet voorstellen dat ik dit telken moet gaan doen?

zeker omdat het wifi punt ook weer opnieuw opgestart moet worden bij de modem?

nu dus een probleem erbij…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je al voor een deel van de antwoorden. Er staan nog wel een tweetal vragen open die ook van belang zijn: 

• Hoe kijk je precies Netflix en Prime Video? Selecteer je gewoon de app in het menu met de witte afstandsbediening of kies je voor casten vanaf je telefoon of tablet? 
  • Heb je ook eigen Wifi versterkers of repeaters in je netwerk aangesloten staan? En daar voeg ik nog switches aan toe? Heb je die misschien aangesloten?

En ik begrijp dus dat je ook problemen hebt met het radioluisteren via de DIW7022. Dat is niet zo mooi. Wat het ook nog kan zijn, is dat je een beeldinstelling dient aan te passen in het menu. Zou je eens naar onderstaande link kunnen kijken? 

Zou je onder Schermresolutie en HDR instelling eens SDR willen selecteren? En je kunt ook eens kijken naar HDR prioriteit en daar HDR10 kiezen. Ik ben benieuwd of dat iets helpt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 1, 2025

Ik had dit probleem deze week ook.

Waarschijnlijk door de nieuwe software update.

Ik heb hem niet van de spanning (volksmond stroom) gehaald, maar opnieuw laten opstarten.

Daarna geen problemen meer.

(Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box))

Opnieuw opstarten:

Hou de kpn toets rechtsboven van de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

P.S.

1 DIW7022 moet ik vaak opnieuw opstarten na een update. (naar 4K LG Oled tv)

De 2de nooit. (2K (HD) LG LED tv)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Ik selecteer de apps in het menu van kpn. Nee heb geen eigen wifi versterkers of switchers.

Zal eens kijken naar het beeldscherm instelling.