Skip to main content

Hallo, 

 

graag jullie hulp. 
 

beeld flikkert zeer snel bij streaming van verscheidende content (Netflix, Videoland, F1 TV) via AirPlay (iPad en IPhone) naar Samsung tv. Bij normaal tv kijken via decoder (4k) geen bijzonderheden. 
 

Flikkering deed zich voorheen (normale decoder) nooit voor, echter recent 4k decoder van KPN gekregen en nu doet zich dit probleem voor bij streaming van content. Auto motion staat uit (was voorheen ook). 
 

graag jullie hulp.

Dat is natuurlijk erg vervelend Brian. Ik herken het niet direct maar als je dit zowel ervaart met het streamen via Airplay via verschillende apparaten als content die via de ontvanger loopt dan lijkt me dat wat met de beeldverwerking van de tv. Heb je de optie om die in een andere beeldmodus te zetten? 


Hoi Remco, 

 

bedankt voor je reactie. 
 

mede content loopt allemaal via devices (iPhone , MacBook, iPad) en dan via AirPlay en dat geeft flikkering. Via de decoder geen klachten. Echter, beeldinstellingen zijn onveranderd gebleven na krijgen van andere decoder, maar het streamen werkt dus niet meer. Kan het liggen dat de decoder toch  onbewust invloed heeft op de AirPlay stream. Dit omdat ik dit probleem niet had bij de vorige decoder en dan het streamen via AirPlay. 


@BrianK Zou je dan eens kunnen testen wat er gebeurt al je de ontvanger tijdelijk helemaal uitschakelt? Je kan ook even een andere HDM-kabel er tussen zetten als test. 


Gelukt nadat er een update is geweest van Apple. Lag dus niet aan de decoder. 
 

dank voor het meedenken 


Fijn dat je dat nog even gedeeld hebt Brian en fijn dat het weer werkt!