Skip to main content

Het beeld van de apps zoals Videoland  NLZIET en de opgenomen programma’s loopt VOOR op t geluid. Dat is NIET het geval bij live uitzendingen. Daar is t synchroon. Als ik bij de kpn tv+ het geluid in algemene instellingen wil versnellen dan kan dat niet; alleen vertragen.  Heb een Samsung oled65c8pla en het KPNkastje is aangesloten op het HDMI 2 (arc) aansluiting nu, daarvoor op HDMI 1. Kabel is een HDMI 1.3. Wat te doen?

 

Hallo, is je probleem al opgelost? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Bij live tv van de ontvanger van KPN is er niks aan de hand, maar zodra ik een programma op de app van mijn smart tv zoals Videoland kijk, loopt het beeld inderdaad voor op het geluid. Ik maak gebruik van een home cinema set, bestaande uit een soundbar, subwoofer en 2 achter speakers. Ik heb er met live tv inderdaad geen last van, enkel met de streaming apps. Ik hoor het graag als er een oplossing is!

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ik begrijp dat dit gaat over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

 

Hoe is deze verbonden met de Experibox of Box12?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.


Als aanvulling op de vraag van @joop2011: Heb je ook al eens de Videoland app opnieuw opgestart? Dus eerst geforceerd sluiten en dan opnieuw opstarten. Dit wil soms ook helpen.


Ik herken het verschijnsel. Echter met live kijken espn. Geluidsvertraging maakt het dan alleen maar erger.

Zet de geluidsuitvoer van de TV+ box, Sagemcom DIW7022, eens op Passthrough. Dan is 't vast wel sync.