Skip to main content

Dit weekend was de GP van België zowel op Sporza als op RTL+ te zien. Beide zenders zouden HD moeten zijn.

 

Weet iemand waarom de beeldkwaliteit op RTL dan zoveel slechter was? Dat leek echt geen HD.

Hallo @RonB1981 ,

Kijk je via de app? 

RTL Duitsland wordt daar momenteel in SD uitgezonden. Dat is helaas al een paar weken het geval. 

Zie ook: 

 


@Noordzee : ok, maar dat maakt het niet beter 🤣

 

En dat is ook niet volgens “afspraak".

Tenzij RTL zelf in SD uitzendt, maar dat lijkt me stug.


@Noordzee : ok, maar dat maakt het niet beter 🤣

Klopt, hopelijk wordt het snel opgelost.


Jeetje. Ik zie dat op mijn melding van 16 juli nog niet gereageerd is.

Goed dat je het zag. Maar waarom überhaupt naar RTL als je het al op VRT zag.


Jeetje. Ik zie dat op mijn melding van 16 juli nog niet gereageerd is.

Goed dat je het zag. Maar waarom überhaupt naar RTL als je het al op VRT zag.

Misschien wegens het geluid. Bij DD5.1 is het veel indrukwekkender.


Ik wist in eerste instantie niet dat het op Sporza te zien was. Ik wist alleen dat er 7 races dit jaar op RTL worden uitgezonden, waarvan Spa er één was.

Ik ben dus begonnen op RTL te kijken en de beeldkwaliteit viel me daar ernstig tegen.

 

Toevallig kwam ik erachter dat het ook op Sporza was. En daar was het wel HD.

 

Zandvoort is er ook een, maar die is ook op NOS te zien.

 

De resterende 2 of 3 races wilde ik dus op RTL kijken, nu hopelijk wel in HD.


RTL op TV+Ontvanger is wel HD


RTL op TV+Ontvanger is wel HD

Multicast wel, unicast niet heb ik geleerd. (zie link in deze thread)

 

En blijkbaar stond mijn ontvanger op unicast


Waarom wil je unicast gebruiken in TV+ontvanger? Ze heeft meer storing en minder kwaliteit.


@TDN : zie

 


@TDN : zie

 

Begin gemist en terugkijken zijn altijd in unicast, dus als je een probleem heb, heb je altijd ongeacht video instelling in TV+Ontvanger. Ik heb dat probleem niet, maar dan bevestig je toch dat unicast meer storing heeft.


Het zal best, maar het is en blijft knudde. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag in dat andere topic. Hier ging het over de matige kwaliteit van RTL+. En dat lijkt dan nu deels verklaard.


Een oplossing is niet bij klanten te zoeken maar bij KPN. Indien vele mensen dezelfde zender tegelijk kijken, hoef bij multicast alleen een keer van de centrale server naar de regionale server en naar de wijkcentrale, bij unicast moeten deze streams meervoudig verzonden worden. De bottleneck kan in centrale server of in regionale server of zelf dicht bij jou in de wijkcentrale. KPN moet de capaciteit opschalen om dit optelossen, maar dat gaat niet eenvoudig, vooral wegen geld.


Het is opgepakt. 


Hallo @RonB1981 ,

Kijk je via de app? 

RTL Duitsland wordt daar momenteel in SD uitgezonden. Dat is helaas al een paar weken het geval. 

Zie ook: 

 

@RonB1981 

In bovengenoemd topic lees je dat jouw melding nu in behandeling is genomen. Het zal dan nu vast snel opgelost zijn. 


Opgelost. Unicast weer de HD versie. 

 


Opgelost. Unicast weer de HD versie. 

Niet helemaal, geluid in unicast is PCM Stereo


Opgelost. Unicast weer de HD versie. 

Niet helemaal geluid in unicast is PCM Stereo

Multicast is hier ook stereo @TDN .

Op 47 RTL

En zelfs stereo via de Arris. 

En aangezien we allemaal hetzelfde krijgen...


Ha @RonB1981, gelukkig is het inmiddels weer opgelost! Dank voor je geduld.

Jeetje. Ik zie dat op mijn melding van 16 juli nog niet gereageerd is.

Goed dat je het zag. Maar waarom überhaupt naar RTL als je het al op VRT zag.

Dit is niet echt van belang toch? Als TS naar RTL wil kijken, moet dat gewoon kunnen zoals wij het aanbieden 🙂.


Reageer