Skip to main content

Hoi,

Ik heb sinds kort het tv kastje van kpn op mijn 13 jaar oude tv aangesloten en het viel mij op dat het beeld n stuk helderder is dan mijn oude humax kastje.

Maar bij het gebruik van de npo app via  het kpn kastje is het beeld beduidend minder dan een google chromecast stream naar mijn tv..

Waarom?, en ik vind dat toch wel balen want er komt toch ooit n nieuwe tv en wil graag alles via het kpn kastje kijken en naar mij weten is zo een kastje beter dan streamen..of zie ik hier iets mis?

Kwaliteit kastje?

Hallo ​@Bootsie ,

Dat heeft alles met instellingen te maken. Je kun in dit topic diverse tips lezen over de aanpassing van de beeldkwaliteit bij KPN TV+.  

Bedankt voor deze informatie 

Hoi ​@Bootsie! Super dat je blij bent met de algehele beeldkwaliteit van je KPN tv-ontvanger, alleen voor de NPO app blijft er nog wat te wensen over begrijp ik. ​@Noordzee heeft je al een eind op weg geholpen denk ik. Kun je daar iets mee? 

Nog even ter aanvulling: De standaard beeldkwaliteit van een NPO Start stream is 576p, dus dat kan op groot beeld misschien toch wat tegenvallen. Via de Chromecast zou dit dezelfde beeldkwaliteit moeten zijn, maar misschien ben je op je mobiele apparaat waar vanaf je cast wel ingelogd op NPO Plus? Dan wordt de stream in een hogere beeldkwaliteit aangeboden namelijk. 

Bedankt voor jullie reacties en ik zal hier sowieso wel mee uitkomen!

Reageer