Skip to main content
Beantwoord

Bestaand account van Amazon Prime overzetten naar KPN

• May 7, 2026
  • 8 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik heb amazon prima besteld maar daarna pas gelezen dat je eigenlijk eerst je bestaande amazon prime account moet opzeggen om dit vervolgens over te zetten naar kpn. Kan ik het bestaande account ondanks dat toch overzetten naar kpn? Ik heb amazon prima besteld maar daarna pas gelezen dat je eigenlijk eerst je bestaande amazon prime account moet opzeggen om dit vervolgens over te zetten naar kpn. Kan ik het bestaande account ondanks dat toch overzetten naar kpn? 

Beste antwoord door joop2011

Ok, je wilt de betaling van Prime video overzetten naar KPN.

(overige blijft zoals nu via Amazon)😉

Zeg het abonnement op bij Amazon.

Op het moment dat het abonnement eindigt bij Amazon, kan je het activeren via KPN (via de KPN site)

En gebruik dan de gebruikersnaam en wachtwoord die je nu ook hebt.

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 7, 2026

Ok, je wilt de betaling van Prime video overzetten naar KPN.

(overige blijft zoals nu via Amazon)😉

Zeg het abonnement op bij Amazon.

Op het moment dat het abonnement eindigt bij Amazon, kan je het activeren via KPN (via de KPN site)

En gebruik dan de gebruikersnaam en wachtwoord die je nu ook hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Ik heb eerst Amazon prime via KPN geactiveerd. Krijg ik in de loop van mei alsnog een activatiemail? Want deze heb ik nog niet ontvangen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

Dat kan je meteen doen.

Die activatiemail krijg je binnen enkele minuten.

Ik denk dat je je huidige gebruikersnaam en wachtwoord meteen kan gebruiken.

Je betaald dan wel voor een bepaalde periode dubbel (dat is wel zonder)

Zie hier en scrol naar beneden en klik op activeren en volg de stappen nauwkeurig.

• Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Ik heb wel een bevestigingsmail gehad maar geen activatiemail. Heb toen maar online opgezocht en geactiveerd maar hij doet het nog steeds niet. Als ik opnieuw online kijk geeft ie aan dat het geactiveerd is maar er moet toch iets niet goed zijn gegaan want hij geeft bij prime nog steeds aan geen abonnement. Help!!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@ada1975 en welkom bij de KPN Community! Goed dat je dit meldt en fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 🙂

Gek dat het nog niet is gelukt. Zeker gezien je Amazon Prime via Amazon zelf nog t/m 22 mei geldig moet zijn, als ik de eerste foto in je eerdere bericht bekijk.
Ben je op hetzelfde account ingelogd? Heb je niet meerdere accounts toevallig? Dat account waar je de opzegging voor hebt gedaan zou namelijk nog Prime moeten hebben dus ik vraag me af waarom Prime aangeeft dat je geen abonnement hebt. 😕

• Nieuwkomer
  • May 10, 2026

We hebben ooit nog een account gehad maar heb bij prime geen lopende abonnement staan op allebei de accounts niet.Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 11, 2026

@ada1975 

Hoe log je in op Prime Video?

Je moet het account gebruiken dat je al bij Amazon hebt.

Die heb je als het goed is bij het activeren via de KPN site ook ingegeven toen hij erom vroeg.

• Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Ja dat heb ik gedaan, maar hij blijft aangeven dat ik geen abonnement heb.