Skip to main content

Op mijn vakantieadres, maar ook naar nu getest thuis, blijkt dat als ik via mijn PC Windows 10 cq 11 wil kijken zowel terugkijken, opgenomen als live kijken en mijn scherm in https://tv.kpn.com/ op maximaal zet dat de knoppen voor vooruit, achteruit pauze midden in beeld blijven. Voorheen vielen die weg als ik de cursor uit beeld haalde, Daarnaast zie ik dan onder in beeld een rij programma's staan. Ik vind dat irritant, hoe krijg ik de oude situatie terug ? Wanneer ik niet kies voor maximalisering van scherm valt het wel weg.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Het is inderdaad storend dat die elementen niet altijd verdwijnen na een tijdje inactiviteit.

Verdwijnen die elementen ook niet als je één keer ergens in het scherm klikt?


Het is inderdaad storend dat die elementen niet altijd verdwijnen na een tijdje inactiviteit.

Verdwijnen die elementen ook niet als je één keer ergens in het scherm klikt?

Helaas verdwijnt het niet. Vooral bij bepaalde programma's die ik graag kijk is het zeer storend. Met het rijtje onderin kan ik leven maar vooral de bedieningsknoppen in het midden zijn irritant.


Apart, bij mij verdwijnen die besturingselementen wel automatisch in Edge op Windows 10 en Windows 11 als de muis geen beweging maakt.

Zou het kunnen zijn dat de muis zelf de boosdoener is en altijd kleine bewegingen doorgeeft?

Edit: Laat overigens de cursor juist ergens op het scherm staan want als je hem buiten het scherm plaatst dan blijven de besturingselementen inderdaad staan.


Nou kan ik zeggen dat de muis op alle apparaten verschillend is en ook de computer.

Op mijn vakantie adres gebruik ik een laptop met een draadloze muis met als besturing Windows 10 pro en thuis een desktop met vaste muis en besturing Windows 11. dus daar zal het niet aan liggen. Het probleem is ontstaan tussen eind februari en medio maart 2022. Daarvoor viel de besturing wel weg van het scherm.


Heb je de "edit" gezien in mijn vorige bericht?


Wjb na het lezen en attentie je hebt in de roos geschoten. Inderdaad muis laten staan is menu weg. Was voorheen omgekeerd. Bedankt.