Skip to main content
Beantwoord

Bij casten naar mijn tv komt er steeds wat over diw7022 en een Gmail adres te staan

• April 16, 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik wil af toe is casten naar m'n samsung tv.

Enkel komt er nu telkens diw7022... te staan dan wil je een verbinding opzetten enkel gebeurt er niks.. waarom is die ineens? Terwijl ik voor die tijd bij een andere aanbieder gewoon de samsung tv zag.

Ik lees ook iets over een Gmail adres invoeren maar waar? En hoe is me nog niet duidelijk.

Tips zijn meer dan welkom

Alvast bedankt.

Beste antwoord door PeterG

Een Samsung televisie heeft geen Chromecast. Ik heb daar nog nooit naar kunnen casten. Met m'n Android telefoon. 

Er zijn 2 uitzonderingen: Netflix en YouTube. Want die hebben app to app casting. Feitelijk bedien je de app in de tv dan met de telefoon. 

Daarom ben ik nu blij met de DIW7022 aan de Samsung. Eindelijk chromecast. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2025

Hallo ​@RQ84 ,

Je kunt vanuit de KPN TV+-app op bv jouw telefoon casten naar jouw TV als je een Chromecast hebt of als jouw TV een ingebouwde Chromecast heeft. 

Je moet dan wel in jouw TV +-app rechtsboven op het casten-tekentje klikken en daar jouw Chromecast kiezen. En dan daar niet kiezen voor de DIW7022. Ikzelf gebruik deze TV+-app hiervoor en ook via de NOS app en de Ziggo Go App cast ik wel eens sportwedstrijden naar mijn TV toe via dezelfde werkwijze. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Dat casten vanuit de kpn of andere app snap ik. Enkel komt de verbinding op tv niet tot stand. 

Zie afbeelding wat ik zie op m'n telefoon. Enkel op de tv gebeurd niks.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2025

Voorheen kon ik gewoon casten met m'n samsung telefoon naar Samsung tv Q60.... waarom moet dit nu via DIW7022?

Mn dochter met Apple telefoon lukt het casten wel heel makkelijk via airplay

• April 17, 2025

Kan je überhaupt wel casten naar een Samsung tv? Ik dacht eigenlijk dat da helemaal niet kon. Ik heb zelf ook nog nooit mijn Samsung tv die zeker wel "smart" is zien staan bij het casten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Een Samsung televisie heeft geen Chromecast. Ik heb daar nog nooit naar kunnen casten. Met m'n Android telefoon. 

Er zijn 2 uitzonderingen: Netflix en YouTube. Want die hebben app to app casting. Feitelijk bedien je de app in de tv dan met de telefoon. 

Daarom ben ik nu blij met de DIW7022 aan de Samsung. Eindelijk chromecast. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2025

Voorheen kon ik gewoon casten met m'n samsung telefoon naar Samsung tv Q60.... waarom moet dit nu via DIW7022?

Mn dochter met Apple telefoon lukt het casten wel heel makkelijk via airplay

Als jouw Samsung TV geen ingebouwde Chromecast heeft, dan kun je toch een losse Chromecast achterin jouw TV steken? Met mijn huidige TV is dat niet meer nodig, maar met mijn vorige (LG-)TV deed ik het op die manier.