Skip to main content

Nog iets dat opvalt bij kijken F1 via KPN en Viaplay-app. Als Max of wie dan ook wat zegt en dat rechts in beeld komt is dat als je kijkt via Viaplay onscherp en bijna niet leesbaar.
Schakel ik over naar F1pro app op de box van KPN dan is alles wat de driver zegt haarscherp.

Als ik Viaplay start middels de app op mijn Samsung, ook dan is het haarscherp.

Ik moet haast de voorzichtige conclusie trekken dat de KPN box op enige wijze mijn Viaplayapp beïnvloedt waardoor ik een mindere kwaliteit heb.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of ik de enige ben. 😎

Dus, kom maar op met de ervaringen. 

 

Ha @MarcoDD, aan het ontbreken van de reacties hoop ik uit te kunnen maken dat anderen dit niet ervaren. Maar ik vraag het toch eens aan @Sebas14 of hij dit ook ervaart!


@Marcia van KPN  dat gevoel had ik ook al. Maar het is wel een apart verschijnsel, juist ook omdat de rest van het beeld niet onscherp is. Naam driver onderin beeld is ook gewoon scherp. Ik wacht het nog ff af.


De bitrate bij Viaplay is lager. F1TV is daardoor sowieso al ietsje scherper en meer kleurdiepte. 

Overigens niet via de tv+ maar wel de Android-TV app via de Philips tv de uitgeschreven tekst rechts wel leesbaar. Behalve dan van Ferrari met rode letters in zwart vlak. Onleesbaar. 

Red Bull blauwe letters in het zelfde vlak ook moeizaam. 


Ik heb gisteren en vandaag de vrije trainingen via de Viaplay app op de TV+ box gekeken, maar dat is mij niet opgevallen.  De kwalificatie keek ik via de F1TV app.

Geen onscherpheden gezien als ik heel eerlijk ben.

Als je de uitzendingen terugkijk, heb je dit dan ook? Je weet op welk moment je dit heb ervaren.


@Sebas14 Vanochtend even de samenvatting van de race bekeken aangezien ik gister op pad was.

In de samenvatting, bekeken via de KPN box en Viaplay app was er nu geen onscherpte te zien als de driver iets zei. Bijzonder dat het live wel optrad bij het kijken via Viaplay en KPN box.


@Sebas14 Vanochtend even de samenvatting van de race bekeken aangezien ik gister op pad was.

In de samenvatting, bekeken via de KPN box en Viaplay app was er nu geen onscherpte te zien als de driver iets zei. Bijzonder dat het live wel optrad bij het kijken via Viaplay en KPN box.

Dat is zeker bijzonder. Hopelijk gaat het over 2 weken beter. Vroeg je bed uit om 05.00u. en anders de samenvatting wat later.


Thanks voor het checken, @Sebas14 en @PeterG! Ik ben inderdaad benieuwd naar hoe het de volgende race gaat. Laat het tegen die tijd vooral weten als het nog niet goed is.Â