Skip to main content

Zojuist via ons KPN ID HBO max aangeschaft met korting. Echter bij het activeren via de door KPN aangegeven stappen lukt de laatste stap niet. HBO Max geeft namelijk aan (in het Turks) dat HBO niet in onze regio beschikbaar is (zie afbeelding). Het lukt dus niet om het te activeren.

 

Omdat je HBO is verbonden via KPN  en HBO vereist dat je een NL ip adres gebruikt.

ProtonVPN installeren en kies voor Nederland. 


Als ik mijn IP adres controleer via internet dan kom ik uit in de buurt van Aken. Op mijn KPN Thuis app staat een ander IP adres, maar hiervan kan ik nergens de locatie vinden. Kan KPN ervoor zorgen dat dit wordt aangepast?


Als ik mijn IP adres controleer via internet dan kom ik uit in de buurt van Aken. Op mijn KPN Thuis app staat een ander IP adres, maar hiervan kan ik nergens de locatie vinden. Kan KPN ervoor zorgen dat dit wordt aangepast?

ProtonVPN verbindt je met een server in Nederland  ,zou voldoende moeten zijn om gebruik te maken van je streamingsdienst abonnement. Het gaat om land locatie niet je exacte locatie. 

Je ip adres van Kpn is de plek waar je modem staat in Nederland, je bent  nu in Turkije het internet kan op dit moment je modem niet vinden maar een willekeurige server in Nederland door ProtonVPN. 


Hoi @Ploumen ,

Om hiervoor een VPN dienst te nemen vind ik nogal overdreven, vooral omdat ik de indruk heb dat je dit gewoon vanuit je thuisaansluiting probeert. Wil je je gegevens invullen in je profiel in de velden waar (Privé) bij staat? Ze zijn dan alleen te zien voor moderators van KPN. We kunnen dan in ieder geval uitzoeken of je ip-adres op een verkeerde locatie staat geregistreerd.


Ik heb de gegevens aangevuld! Het lijkt inderdaad alsof mijn ip-adres op een verkeerd adres staat.


En dat kan ik bij dezen bevestigen. Ik ga er achteraan en ik kom er even op terug als ik meer informatie voor je heb!


En dat kan ik bij dezen bevestigen. Ik ga er achteraan en ik kom er even op terug als ik meer informatie voor je heb!

Is dit al gelukt?


Als ik een check doe nu op jouw IP adres, dan is de locatie "Nederland". HBO activeren en gebruiken moet nu lukken @Ploumen 


Helaas doet de activatie van HBO het nog altijd niet. Ik krijg weer hetzelfde bericht (zie screenshot). 

 


Ik heb hetzelfde probleem, dus als je de oplossing hebt @Ploumen dan lees ik t graag!


@Ploumen de locatie van jouw IP adres staat nu goed ingesteld. Ik heb het zojuist dubbel laten checken. Het is ons dan ook geheel onduidelijk waarom HBO aangeeft dat je in Turkije zou zitten. 
Ik wil je toch eens vragen dit bij HBO neer te leggen. Aan onze kant heb jij namelijk zoals gezegd een IP adres met een locatie in Nederland. 


Aangezien ik (en @Ploumen ook neem ik aan) HBO via KPN heb afgenomen lijkt het me logischer dat jullie dit zelf neerleggen bij HBO….. Te meer omdat er dus meerdere abonnementhouders zijn met dit probleem. Ik ga er vanuit dat de kosten pas in rekening worden gebracht op het moment dat ik ook effectief gebruik kan maken van het HBO abonnement…...


@Ploumen de locatie van jouw IP adres staat nu goed ingesteld. Ik heb het zojuist dubbel laten checken. Het is ons dan ook geheel onduidelijk waarom HBO aangeeft dat je in Turkije zou zitten. 
IK wil je toch eens vragen dit bij HBO neer te leggen. Aan onze kant heb jij namelijk zoals gezegd een IP adres met een locatie in Nederland. 

Ik heb inderdaad zojuist nog een keer geprobeerd en nu heb ik HBO kunnen activeren! Heel erg bedankt voor de hulp. 

@JacquelineT  hopelijk kunnen ze het voor u ook oplossen door het IP adres te controleren?