Skip to main content

Ik heb een rechtstreeks basis abonnement afgesloten bij Videoland. De optie Live TV is NIET beschikbaar via de app. Deze is wel via telefoon en tablet beschikbaar dus zit wel degelijk in het abonnement. De app via de KPN Media player mist deze optie. Hoe kan dat!?

Welke KPN tv decoder heb je? 


Het betreft een KPN Box 12b.


De Box 12b  is het modem/router.

“ Kan ik live tv kijken en terugkijken met Videoland op de tv-ontvanger van KPN?

Nee, dit kan niet op de tv-ontvanger van KPN. Dit kan wel met de Videoland app op je telefoon of tablet. Vanaf dat apparaat kan je eventueel met een chromecast of Apple TV streamen naar een groter scherm.” bron 

De Videoland app kan ook geïnstalleerd worden op een Chromecast met google tv, shield, diverse tv's. Via de Sagemcom DIW7022 (voor KPN TV+)  kan de Android TV app van Videoland gebruikt worden. Deze heeft standaard wel de live tv streams.

Ik heb geen chromecast, apple tv noch andere mogelijkheden om te streamen naar de TV. Waarom zit deze optie niet gewoon in de app on de KPN mediabox? Dat is toch een serieuze tekortkoming, toch?


Heb je een streaming only abonnement bij KPN? Want als je het reguliere abonnement hebt voor KPN TV, kun je via de KPN ontvanger tv-zenders bekijken. 


Heb je een streaming only abonnement bij KPN? Want als je het reguliere abonnement hebt voor KPN TV, kun je via de KPN ontvanger tv-zenders bekijken. 

Uuuhm, dit heeft toch niets met mijn vraag te maken?!!?


Het betreft een KPN Box 12b.

 

De Box12 is de KPN router modem.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Want met de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) moet het volgens mij kunnen.

De Sagemcom DIW7022 is een Android mediabox.

 

De “oudere” KPN tv decoders kan het volgens mij niet. 

Dat zijn eigenlijk ook geen mediaboxen.😉😊


Het betreft een KPN Box 12b.

 

De Box12 is de KPN router modem.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Want met de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) moet het volgens mij kunnen.

De “oudere” KPN tv decoders kan het volgens mij niet. 

Het betreft in mijn geval de Arris VIP2952


@Corpsus 

 

De Arris VIP 2952 begint al aardig oud te worden.

En het interne geheugen van de 2952 is niet erg groot.

Het is wel een perfecte KPN tv ontvanger voor tv kijken.😉😊

Daarom is het op deze KPN tv ontvanger niet mogelijk. 

 

Een oplossing kan zijn om je abonnement aan te passen naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dan kan het wel en je kan hierop heel erg veel meer.

Meestal ben je ook nog goedkoper uit per maand.

Je kan gratis 0800-0402 bellen om je abonnement om te zetten.

 


De app via de KPN Media player mist deze optie. Hoe kan dat!?
Het betreft in mijn geval de Arris VIP2952
Waarom zit deze optie niet gewoon in de app on de KPN mediabox? Dat is toch een serieuze tekortkoming, toch?

Op het Accenture platform met besturing Linux is het niet mogelijk gebleken om de live kanalen aan de daarvoor door Videoland zelf gemaakte app in de Arris VIP2952, Arris VIP5202 en Arcadyan HMB2260 toe te voegen. Dat wil technisch niet op Linux.

Verder: het zijn alleen RTL 4,5,7, 8 en Z.

Deze zitten allemaal ook in het basispakket van kpn. Die hoef je dus niet te missen. Ook is de beeldkwaliteit minder dan gewoon via het kpn aanbod.

Wel op Android-TV , Google-TV , Apple tvOS , Firestick

Als je een smart-tv hebt van Samsung, LG of met Android-TV besturing dan kan je de Videoland app downloaden uit de Play Store. Registratie met je Google account nodig.

Ook te gebruiken op streamingbox van Apple TV, met Android-TV/Google-TV zoals de Nokia streamingbox 8000 of 8010, of de allernieuwste chromecast HD met Google-TV en ab al voor 4 tientjes te krijgen.

Zelf heb ik naast de Arris VIP2952 de Nokia streamingbox 8000 staan. Genoeg hdmi ingangen op de tv hier. Allergoedkooptse oplossing is de chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening. Voor 4 tientjes heb je een fantastische streamer in huis.

Een laptop kun je met een hdmi kabel direct aan je tv verbinden.

Ook de nieuwste ontvanger van kpn, de Sagemcom DIW7022 ( TV+) werkt op Android-TV en heeft die Videoland app met live kanalen.

Qua sport alleen soms live boksen. (niet boeiend. Als ik op straat iemand één klap verkoop word ik opgepakt. Zet ze tussen touwen, noem het "sport” en dan mag het wel???)


Zojuist mijn abonnement gewijzigd. Hopelijk werkt het morgen met de nieuwe ontvanger. Plus een stuk goedkoper met het nieuwe abo. Bedankt voor de tip!