Skip to main content
Beantwoord

Blijven playlists behouden als ik Spotify Family afmeldt bij KPN?

• June 14, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Hallo,

We willen van provider wisselen en vooraf Spotify Family uit het pakket halen en dan bij Spotify afsluiten zonde luisterboeken. Pakketten worden me allemaal te prijzig en KPN verlenging voorstel als jaren lange klant valt mee ook tegen.

Als ik Spotify uit KPN haal blijven dan alle 4 accounts beschikbaar? Moet ik dan huidige hoofdaccount aanmelden bij Spotify en dan de familieleden weer toevoegen. Gaat dat zonder verlies van instellingen en playlists als ik dat binnen paar dagen na opzegging weet te activeren?

Graag advies, groet Johan

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JMGSchelling ,

Ja. Je kunt dan Spotify Premium omzetten naar Spotify Free. Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

bron: 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 14, 2026

Hallo ​@JMGSchelling ,

Ja. Je kunt dan Spotify Premium omzetten naar Spotify Free. Het kan tot een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

bron: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 14, 2026

Dankjewel, dan gaan we omzetten naar Family Basic. Ik betaal los voor Spotify via KPN, toch weer mooie besparing omdat wij de luisterboeken niet nodig hebben.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JMGSchelling, welkom terug bij de community!

Ik zie dat je inmiddels al goed bent geholpen. Daar heb je zeker een punt in! Mooi dat je op deze manier kunt besparen en toch gebruik kunt blijven maken van Spotify via KPN.

Ik wens je heel veel luisterplezier toe! 😊