Skip to main content
Beantwoord

Casten KPN TV+ app lukt niet foutmelding ‘cast-bewerking is mislukt’

  • 7 August 2024
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

In onze stacaravan op de camping willen we onze opgenomen tv programma’s bekijken op de tv door vanaf een telefoon naar een chromecast te streamen via mijn hotspot. Alles is goed geïnstalleerd en de KPN TV+ app herkent de chromecast. Maar als ik de chromecast selecteer krijg ik de foutboodschap ‘cast-bewerking is mislukt’.

Wie herkent dit probleem wat ik niet eerder heb gehad. 

Klopt het dat jij cast met een iPhone of iPad?


Klopt het dat jij cast met een iPhone of iPad?

Nee hoor cast met een Android telefoon. Dit ging tot een paar dagen geleden nog gewoon.


Klopt het dat jij cast met een iPhone of iPad?

Nee hoor cast met een Android telefoon. Dit ging tot een paar dagen geleden nog gewoon.

Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.mediashell

Google Cast is een technologie voor meerdere schermen waarmee een gebruiker content zoals video kan bedienen op een klein apparaat (bijvoorbeeld een telefoon, tablet of laptop) en kan verzenden naar een groot weergave-apparaat, zoals een tv.

In deze app is Chromecast ingebouwd voor het Android TV-platform.

Uitsluitend beschikbaar en vooraf geïnstalleerd op door Google goedgekeurde Android TV-apparaten.

Geüpdatet op

5 aug 2024

 

 

Klopt het dat jij cast met een iPhone of iPad?

Nee hoor cast met een Android telefoon. Dit ging tot een paar dagen geleden nog gewoon.

Ik zal vanavond eens kijken of ik dit met de laatste versie van de TV+ app kan reproduceren. De laatste keer dat ik dit gedaan heb is een week of twee terug en toen heb ik daarbij geen problemen ondervonden.

Staat de TV+ app waarmee je gaat casten op dezelfde telefoon als de telefoon waarop de hotspot actief is?

Zo ja, kan je ook eens casten vanaf een andere telefoon?

Zo nee, kan je ook eens casten vanaf de telefoon waar de hotspot op actief is.


Klopt het dat jij cast met een iPhone of iPad?

Nee hoor cast met een Android telefoon. Dit ging tot een paar dagen geleden nog gewoon.

Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

Wat bedoel je met het actualiseren? Updaten? 

Heb trouwens nog niet geprobeerd om te streaming en te chromen met YouTube.


Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

Naar mijn weten wordt deze standaard wel automatisch bijgewerkt op een Chromecast Google TV. En op een “gewone” Chromecast is die app naar mijn weten niet los aanwezig, daar zit deze functionaliteit embedded in de firmware van de Chromecast.

Ik weet niet welke Chromecast door @Frank.1969 gebruikt wordt.


Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

Wat bedoel je met het actualiseren? Updaten? 

Heb trouwens nog niet geprobeerd om te streaming en te chromen met YouTube.

Ja. Je moet Playstore App openen en handmatig op alle updaten klikken. indien je niet weet hoe je Playstore op Chromecast kan openen, klik op de bovenstaande link en "Installeer op mijn apparaten”


Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

Naar mijn weten wordt deze standaard wel automatisch bijgewerkt op een Chromecast Google TV.

Niet op een AndroidTV (KPN+Ontvanger). Chromecast met GoogleTV kan ik niet testen.


Je zou ook af en toe de App Chromecat-built-in actualiseren. Deze wordt niet automatisch actualiseert, de nieuwste versie is van Augustus 2024. 

Naar mijn weten wordt deze standaard wel automatisch bijgewerkt op een Chromecast Google TV.

Niet op een AndroidTV (KPN+Ontvanger). Chromecast met GoogleTV kan ik niet testen.

Maar @Frank.1969 geeft toch aan dat hij cast naar een Chromecast en niet dat hij cast naar Android TV of Google TV?


Net als wjb aangeeft. Versie chromecast is wel van belang. Versie 1 en 2 worden niet meer ondersteund. 

 


Hoi @Frank.1969! Welkom bij de KPN Community. Zoals je ziet denkt de community graag met je mee, dank daar voor! Ben je nog verder gekomen?


Hoi @Frank.1969! Welkom bij de KPN Community. Zoals je ziet denkt de community graag met je mee, dank daar voor! Ben je nog verder gekomen?

Ben er vanmorgen achter gekomen dat ik met een andere telefoon dmv hotspot wel kon streamen alleen verder vandaag zal ik in de gaten houden of deze foutmelding, Net5 opgenomen programma, niet (meer) heb. 

Wordt dus even vervolgd.


Reageer