Skip to main content

Ik heb dezelfde problemen als Jasper. Ik zit ook in Spanje. Het ligt niet aan de Spaanse Provider. Het ligt aan de KPN iTV app. Jammer dat ik de berichten van Jasper niet gelezen heb. Ik dacht dat het aan mijn “oude” chromecast 4K lag. Ik heb via Mediamarkt hier in  Spanje een nieuwe chromecast HD gekocht en geïnstalleerd. Lekker hoor. Die nieuwe chromecast heeft allemaal nieuwe Google apps. Mijn tv is omgetoverd in een Google tv.  Sterker nog, alle pps die al stonden op m’n LG tv, heb nu allemaal zowat dubbel. Enfin, dat zou dan niet erg zijn.  Wars ik de nieuwe chromecast voor aangeschaft heb ….. de KPN iTV app blijft rottig doen !  Het  

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Galdor68 schreef : U kunt vanuit de app ook verbinding maken met de Chromecast? Zowel de oude als de nieuwe ?  …… Wat bedoelt u daarmee? 

Ja ik kan met KPN iTV app nu goed casten/streameN

Eigenlijk is alles terug zoals het was 🤷‍♀️
In de Google home app (die overigens geheel vernieuwd is ) verschijnt de (oude) Chromecast niet terwijl daar wel mee wordt gewerkt. 


Beste forum leden

Ik ben terug bij af  …. Helaas helaas

De storing met casten met de KPN iTV app zijn weer orde van de dag. Nu vanaf 19:00 uur heeft de  onderbreking al 4x plaatsgevonden 

Apparaten: 

ipadOS

LG oled tv

Chromecast Ultra (2 gen)


Ik ben de gehele dag voor niks bezig geweest 

Het is erg frustrerend!!

 

 

 


@Galdor68 schreef : U kunt vanuit de app ook verbinding maken met de Chromecast? Zowel de oude als de nieuwe ?  …… Wat bedoelt u daarmee? 

 

Wat ik hiermee bedoelde is of u de Chromecast zag die op dat moment is aangesloten. Ik zou het zelf moeten uittesten maar in principe kunnen beide worden aangesloten en een eigen naam krijgen in de Home app dan zou u in theorie beiden moeten zien als u op de cast knop drukt.

 

Als u niet zelf de oude Chromecast uit de Home app heeft verwijderd is het vreemd dat deze er niet meer in staat. Maar als ik het goed lees heeft deze app voor iOS een update gekregen. Aangezien u schrijft dat het er nu anders uitziet.

 

Alleen gaat er nu dus toch weer iets mis. Ik zelf denk niet het dit aan de app of de Chromecast ligt. 

Eerder de verbinding waar u bent. Gebruikt u een eigen internet verbinding?


@Galdor68  heeft u een eigen internet verbinding. Ja dit huis heeft ene glasvezel kabel naar de Spaanse router. 
 

Wat ik bedoelde met de Google home app ziet er anders uit. Dat is gebeurd nadat ik de nieuwe Chromecast met Google tv installeerde. 
 

In een flits las ik dat de home app is vernieuwd. De app benoemt de oude Chromecast als “ lokaal apparaat “. Je kan nog op een knop drukken om de apparaten te zien 

  1. Grijs vlak - aan jou gekoppeld ( hier staat offline Chromecast HD)  met een gevaren driehoek rechts
  2. Blauw vlak - lokale apparaten. ( hier staat huiskamer afspelen + 100%) …. En met dit apparaat =de oude Chromecast = ben ik de film aan het afspelen.      Het laatste half uur-¾ uur heb ik onafgebroken de film kunnen bekijken ………gelukkig 😃. Ik hou het nu voor gezien en ga de film afkijken. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen. Bedankt verder voor uw hulp tot nu toe.