Skip to main content

Als ik via de app NPO of KIJK stream naar de tv is het vaak zo dat het beeld af en toe stil staat en hapert. Modem is al opnieuw opgestart en stekker eruit. Erg irritant. Van KPN kreeg ik te horen om het hier eens te vragen. Iemand een tip om dit te kunnen verhelpen? 

Tikkie lastig met kijken natuurlijk.

Ik denk dat je casten bedoeld.

Hoe cast je? Ingebouwde chromecast, losse chromecast, Airplay?

Waarom cast je? Geen smart tv om de apps NPO START en KIJK op te zetten?

Gebruik je een los chromecast apparaatje? Versie 1 (stickje) en versie 2  rond met ronde logo) worden niet meer ondersteund. Vanaf versie 3, rond met grote G erop, wordt ondersteund.


Ik kijk via de apps die ik op mijn ipad heb staan. Altijd gedaan en ging altijd goed maar de laatste tijd hapert het beeld en staat vaak stil. Volgens mij noemen ze dat bufferen. In de app staat dan het logo van chromecast en als ik daarop klik wordt hij verbonden met de tv. Ik heb ook al NPO start en KIJK aangeschreven of hun een probleem hebben. Ik vind via de ipad casten fijner dan het via de smarttv te doen


Daar zit alleen het internet tussen. Lijkt me niet dat dat in het kpn internet deel zit.

Oude iPad?

Hapert het ook als je cast?

Ik gebruik zelf veel liever de apps in de smart-tv. Daar heb je ook een smart tv voor.


Advies van KPN was ook om een bericht naar NPO en KIJK te sturen om te vragen of het probleem bij hun ligt. Dus ook even afwachten wat hun zeggen. Zal wel pas na het weekend worden. Als ik via de app zelf kijk op ipad doet hij het gewoon zonder stilstaand beeld.


Hi @galen71, heb je wellicht al iets vernomen vanuit NPO en/of KIJK? 

Maak je ook gebruik van andere apps en lukt het daarmee wel om goed te casten? Gaat het bijvoorbeeld ook mis als je een filmpje van YouTube bekijkt?


Kijk laat niks horen,maar NPO heeft het over een wifiversterker. Maar het heeft het altijd goed gedaan. Moet zeggen dat ik de laatste paar dagen gewoon heb kunnen kijken zonder haperend beeld. 
Met Youtube heb ik geen last. 


Oeh, dan hoop ik dat het vanaf nu ook gewoon weer goed blijft @galen71 😊 Mocht het toch weer tegen blijken te vallen, dan kijken we uiteraard even verder!


Reageer