Skip to main content
Vraag

Casten via KPN TV+ Box loopt regelmatig vast

• December 10, 2025
  • 8 reacties
  • 39 keer bekeken

Ben recent naar KPN super wifi overgestapt achter de V12 box. Voorheen gebruikte ik altijd externe chromecast. Maar nu die weggehaald en cast ik via de TV box.

Echter loopt die naar zo'n 10 minuten regelmatig vast als ik cast vanaf Chromebrowser op laptop. 

Beide apparaten zitten in het zelfde netwerk.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Met de Chromecast zelf nooit dit probleem gehad.

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Extra informatie. Geluid loopt wel door. Alleen beeld blijft hangen.

Casten stoppen en opnieuw dan gaat het heel even weer goed.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Probeer het eens met de telefoon...de meeste apps ondersteunen Chromecast. Als je de Chrome-browser ook gebruikt op de telefoon kun je ook daarvandaan naar de +Box casten, ​@Dter. Ook kun je dan testen of het aan de laptop of de +Box ligt. 

Overigens is casten vanaf de telefoon sowieso handiger.

• December 10, 2025

Is het niet handiger om de laptop via HDMI aan de TV aan te sluiten? Daarmee omzeil je onnodig casten. En nu weten we natuurlijk niet wat je op die methode naar je TV wil sturen kaar kan dan niet direct vanuit een app op je TV+ box?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Is het niet handiger om de laptop via HDMI aan de TV aan te sluiten? Daarmee omzeil je onnodig casten. En nu weten we natuurlijk niet wat je op die methode naar je TV wil sturen kaar kan dan niet direct vanuit een app op je TV+ box?

Nee, gebruik niet voor niets Chromecast. En het heeft met externe altijd gewerkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 10, 2025

Probeer het eens met de telefoon...de meeste apps ondersteunen Chromecast. Als je de Chrome-browser ook gebruikt op de telefoon kun je ook daarvandaan naar de +Box casten, ​@Dter. Ook kun je dan testen of het aan de laptop of de +Box ligt. 

Overigens is casten vanaf de telefoon sowieso handiger.

Voor YouTube doe ik dat ook wel. Alleen nu gaat het om bestanden die op de laptop staan.

Maar ben zelf al wat op het spoor wat ik aan het testen ben.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 10, 2025

Nee, gebruik niet voor niets Chromecast. En het heeft met externe altijd gewerkt.

De laptop via HDMI is helemaal lastig, tenzij je een flymouse of iets dergelijks hebt. Overigens zijn wel veel, maar niet alle apps te downloaden op de +Box.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Dter, welkom op de KPN Community!

Wat gek dat je ineens problemen hebt met casten vanaf een Chromebrowser op de laptop naar de KPN TV+ Box. Dit terwijl het met een aparte Chromecast wel altijd gewerkt heeft.

Ik lees dat je zelf al een en ander op het spoor bent. Kan je ons hier meer over vertellen? Dan kunnen we misschien nog meedenken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 13, 2025

TV box is met vaste kabel aangesloten. Op de laptop van 5Ghz naar 2.4 Ghz (SuperWifi staat in de kamer en router in meterkast) geswitched. Ook in Chromebrowser grafische versneller uitgezet.

Gaat nu iets langer goed. Maar nog steeds loopt het beeld af en toe vast en moet ik de verbinding opnieuw opbouwen.

Voorheen zat altijd achter de V12 box een Asus wifi AP en dan de chromecast. Daarmee heb ik dit nooit gehad.