Skip to main content
Vraag

Chromecast met Google TV verliest verbinding met de Wifi

• July 14, 2025
  • 1 reactie
  • 139 keer bekeken

Afgelopen woensdag ben ik overgestapt naar KPN en sindsdien heb ik problemen met mijn Chromecast met Google TV die aan een “domme” TV hangt. Voorheen had ik dit probleem niet met precies dezelfde apparaten. Het probleem komt voor wanneer er meerdere apparaten (4+) zijn verbonden met de wifi en in die situatie verliest de Chromecast meerdere keren de wifiverbinding terwijl ik een serie op een streaming service of een livestream op YouTube aan het kijken ben. De Chromecast dient opnieuw te worden opgestart en daarna doet ie het weer even. Maar als er “maar” 3 apparaten verbonden zijn dan blijft de Chromecast zonder problemen werken. Ik zag op dit forum meerdere topics van een aantal jaar geleden alsmede 2 recentere topics die het hadden over problemen met de Chromecast en de Experia 12 box. Maar ik weet niet zeker welke Experia Box ik heb. Ik zal dit later controleren. Dus ik weet niet of die problematiek ook hier van toepassing is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2025

Ik ben zéér intensief op dit forum en “topics met problemen met Chromecast” van déze aard kan ik me niet voor de geest halen. Jammer dat je er niet even naar linkt.

Verder heb ik net even getest hier met 4 tegelijk streamende apparaten, waarbij ééntje 14,2 Mb/s was. De overige, waaronder dus de Chromecast Google-TV 4k, wat lagere bitrates. Op de chromecast speelde Viaplay live.

Ik had aan, allen via wifi:

1 x 14,2 live stream kpn via kpn DIW7022

1 x 7,2 Mb/s live stream kpn app via Nokia

1 x 7,5 Mb/s live stream NLziet via Samsung tv

1 x live stream Viaplay sport via de Chromecast Google-TV 4k. (1080p hd, dus ook rond 7 Mb/s)

Zit je op glasvezel of nog op koper?