Skip to main content

Ik kijk altijd tv via de kpn tv + app maar sinds de laatste update werkt die niet meer. Er verschijnt normaal een vierkantje boven in scherm die wit hoort te zijn maar die blijft dus grijs!

Daardoor kan ik het beeld niet naar mijn chromecast  casten!

En dat is al 3 weken zo!

Weet iemand hier meer van?

Hi @Michiel voss, jammer dat het casten al een paar weken niet goed gaat 😕

Het probleem met het casten is bekend en wordt opgelost in softwareversie 08.47.00, deze is al beschikbaar voor iOS en zal binnenkort ook uitgerold gaan worden voor Android.

Door middel van onze Product Updates laten we weten als de uitrol daarvan gestart is, houdt die dus in de gaten 🙂


Ik neem aan dat ik vanzelf zie wanneer de update is uitgerold!


Yes je zult het vanzelf ook wel zien natuurlijk!


Probleem is opgelost.

Dankjewel 


Sorry, maar het probleem is helemaal niet opgelost. 

Ik kan nog steeds op een locatie bvb op de camping niet casten naar mijn tv. Chromecast en tele ga ook zijn beide verbonden via de zelfde wifi.


Sorry, maar het probleem is helemaal niet opgelost. 

Ik kan nog steeds op een locatie bvb op de camping niet casten naar mijn tv. Chromecast en tele ga ook zijn beide verbonden via de zelfde wifi.

Lukt het wel met bijvoorbeeld Netflix? 


Ja, Netflix YouTube, alles werkt behalve de kpn tv app


Hmm, zou je de app eens willen verwijderen en daarna opnieuw installeren @Jos5800? Ben benieuwd of dit een verschil maakt!


Ook al gedaan.KPN geeft zelf aan dat dit probleem bekend is. Ik snap dus niet goed dat een medewerker van KPN dit advies geeft. 

Nogmaals het gaat om casten streamen of hoe je het ook noemt vanaf een plek niet zijnde mijn huis. Dus met een ander wifi adres. Zowel de telefoon als de Chromecast zijn met het zelfde wifi verbonden. De Chromecast is gereset. 

Vanaf mijn thuissituatie werkt casten wel.


Dit wás een bekend probleem @Jos5800, dat opgelost is met de meest recente update van de app. Dit wordt hierboven uitgelegd en ook bevestigd door een andere klant.

Dat jij nu problemen ervaart met het casten, dat valt dus niet onder het bekende probleem aangezien dat probleem inmiddels verholpen is. Wat krijg je precies te zien als je het probeert? Krijg je een bepaalde foutmelding? Of mis je bijvoorbeeld het icoontje of iets dergelijks? 


Wat voor een apparaat gebruik je om te casten?

Als dat een iPhone of iPad is, heeft de TV+ app dan wel de rechten om het lokale netwerk te benaderen?


Het icoontje blijft grijs en ik krijg de mededeling dat er geen apparaten gevonden zijn. (Allebij op hetzelfde wifi netwerk)

Krijg deze thuis wel te zien en wordt het icoontje blauw. 

Ik gebruik een Android Samsung toestel welke het altijd goed gedaan heeft


Kan je de Chromecast wel vinden via Google Home?


Ja, want anders kan ik ook niet Netflix e.d afspelen via de Chromecast 


Apart dat je met jouw Android telefoon thuis wel met de TV+ app kunt casten maar buitenshuis niet terwijl je met andere apps zoals Netflix dan wel kunt casten. Dat laatste zegt immers dat de Chromecast wel gevonden kan worden op het netwerk terwijl de TV+ app deze blijkbaar toch niet ziet.

Wat voor een Chromecast gebruik je?


Het icoontje blijft grijs en ik krijg de mededeling dat er geen apparaten gevonden zijn. (Allebij op hetzelfde wifi netwerk)

Welk WiFi netwerk is dat? Door welk apparaat word dat uitgezonden? 


Reageer