Skip to main content
Vraag

Chromecast streamen wordt steeds onderbroken

  • 15 August 2024
  • 21 reacties
  • 109 keer bekeken

Bij het streamen via een Chromecast van live tv of terugkijken via de app wordt het beeld regelmatig stilgezet net een draaiend cirkeltje onderin het beeld.

Ik heb  stabiele wifi met voldoende snelheid (80Mbit). Dit probleem doet zich voor sinds 8 augustus 2024. Hiervoor had ik hier geen last van. 

 

Wat voor een apparaat gebruik je om naar die Chromecast te casten?

Als je een ander apparaat gebruikt ervaar je het issue dan ook?

Welke type Chromecast heb je?


Ik gebruik een Google Pixel 6a en een iPad Pro 2023.

De Chromecast is uit 2021 (zwart rond), kan geen type aanduiding vinden


Ik gebruik een Google Pixel 6a en een iPad Pro 2023.

Ervaar je met beide apparaten hetzelfde probleem?


Ja

 


Beide apparaten geven hetzelfde probleem. 

 


Hoi @Frank V., vervelend dat je problemen met jouw Chromecast ervaart in combinatie met de KPN TV+ app. Ik zou je willen vragen om het start bericht in dit topic goed door te nemen: Chromecast problemen met de TV+ app? en een reactie daaronder te plaatsen. Dit helpt ons bij het uitzoeken van dit probleem.


Wil ik wel doen maar ik zie dat het Topic is gesloten.


Oeps, zou je dan de vragen hier kunnen beantwoorden? Dan kan ik met je meedenken.


Ik heb al een hoop vragen beantwoord in het gesprek hierboven, heb je nog een specifieke vraag?

Mijn grootste probleem is dat ik geen problemen had tot vorige week.

Stabiele wifi +/- 80Mbs

Google Pixel 6a

iPad Pro 2023

Chromecast

 

Geen veranderingen in mijn configuratie.


Ik heb al een hoop vragen beantwoord in het gesprek hierboven, heb je nog een specifieke vraag?

Mijn grootste probleem is dat ik geen problemen had tot vorige week.

Stabiele wifi +/- 80Mbs

Google Pixel 6a

iPad Pro 2023

Chromecast

 

Geen veranderingen in mijn configuratie.

Maar welke type is jouw Chromecast en welke versie van de firmware staat daar op?

Dat kan je zien bij de apparaat gegevens in Google Home.

Onderstaand voorbeeld is van mijn Chromecast Google TV.

 


Dit zijn de gegevens


Dat is een Chromecast 3e generatie met de laatste firmware.

Dat ziet er dus goed uit.

Je doet er wel verstandig aan om eens te overwegen om deze Chromecast te vervangen door een Chromecast Google TV. Dan kan je daar de smart-TV app van KPN op installeren en hoef je thuis niet meer te casten. Buitenshuis moet je dan nog wel casten immers de smart-TV app werkt alleen op/via het eigen thuisnetwerk.


Livestreamen via NOS app geeft geen problemen.

 


Je hebt inderdaad een aantal vragen al beantwoord, maar bij sommige mis ik wat details. Daarnaast heb ik nog aanvullende vragen:

 

  1. Welke Android versie heeft jouw Google Pixel 6a? Je kan dit vinden bij Instellingen → info telefoon → Modelnaam.
  2. Welke iOS versie heeft jouw iPad Pro 2023? Je kan dit vinden bij Instellingen → algemeen → over → Modelnaam.
  3. Wat is de appversie van jouw KPN TV+ app? Dit kun je checken door te gaan naar: profiel → tandwieltje rechtsboven → Hulp en ondersteuning. Daar zie je onderaan het versienummer.
  4. Heb je de KPN TV+ app al eens opnieuw geïnstalleerd?
  5. Maakt het ook nog uit op welk tijdstip je streamt?
  6. En hoeveel apparaten gebruiken wifi op het moment dat jij problemen met streamen ervaart?
  7. Is er op 8 augustus iets in huis veranderd?
  8. Heb je de Chromecast ook al eens opnieuw geïnstalleerd?

Hier zijn de gegevens:

1. 14

2. 17.6.1

3. O8.50.00

4. Ja

5. Nee

6. 1

7. Nee

8. Ja

 


Ervaar je ook problemen met het streamen van andere diensten?


Ervaar je ook problemen met het streamen van andere diensten?

Is die vraag vier berichten terug niet al (gedeeltelijk) beantwoord?


Andere diensten geven geen problemen:

YouTube 

HBO

Netflix 

NPO start

NPO video


Oke, duidelijk. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik op dit moment even niet weet wat hier aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden. Ik kan als laatste nog bedenken om het modem eens te resetten. Kijken of dat nog verschil maakt.


Dat was het eerste dat ik gedaan heb toen het probleem zich voordeed. Ik heb een mooi voorstel van Odido gekregen en ga dit in overweging nemen.

 

Bedankt voor de inspanning,

Frank


Ik zie op dit moment niet waarom je deze problemen zou ervaren. Ik heb dan ook niet direct een oplossing, sorry.


Reageer