Skip to main content

De situatie die vaak voorkomt is dat ik de melding "Content playback timeout" krijg. Dit gebeurt vooral als ik tussen de zenders wissel.

 

Als ik de melding krijg is het enige wat ik kan doen de KPN app afsluiten en de tv uitzetten of een andere app bijv. Netflix starten en dan weer de Kpn app weer opstarten.

 

Ik gebruik een LG tv met WebOS en daarbij de KPN-app. Alles heeft de laatste update gehad en het probleem doet zich al hel lang voor.

De tv werkt op kabel waarbij deze is aangesloten is op een superWifi ontvanger. Het probleem doet zich ook voor als de tv op Wifi werkt of via Develo ontvangers.

Heeft iemand een oplossing?

 

@TV Apps TeamIk weet niet zeker waar dat profiel dan staat. Ik heb zojuist mijn KPN account gekoppeld aan dit forum ID. Hoop dat dat genoeg is ….

 

Trouwens later merkte ik dat het probleem reproduceren toch niet zo simpel is als ik suggereerde. Ik kon het ook niet voor een tweede keer reproduceren.


@TV Apps Team  Eindelijk gevonden waar ik een profiel kan invullen….. Vlak onder een menu waar ik mijn gegeven kan veranderen. ????


@TV Apps Team  Kun je iets in de logs vinden?


Helaas niet. Logs gaven wel wat info, toen de app al ‘vast zat’ en je dat terugkijken item probeerde, toen kwam de app met een ongebruikelijke hoeveelheid calls in korte tijd (wat ook wel aangaf dat die app niet ‘normaal’ functioneerde. Logs van de app zelf hebben we nooit, die hebben we in dit geval eigenlijk nodig. 

Wél één keer deze fout gekregen, maar helaas ook geen heel duidelijk reproductiepad. Een tweede keer lukte niet daarna ook niet, ondanks daarvoor zien en ervaren met eigen ogen. 😕 Echt alle tijden geprobeerd tussen zappen… tot wel 5 zapps per seconde tot 1 per 3 seconde.
Enig idee wat voor jou snel zappen inhoudt? Wacht je echt tot er beeld is, of kijk je naar de gids info, hebt dan maar fractie van seconde nodig en dan doorzappen, oftewel <1 seconden per zapp?

En als het gebeurt, daar ging dan een lange groene spinner aan vooraf (10-20sec draaiende groene cirkel), dus alsvorens je de melding kreeg?

De enige aanwijzing die ik nog wél heb, is van jaren geleden. Toen was de bug fast-zapping met deze melding frequenter. Dat lag toen aan de player die je nét op het verkeerde moment stoorde bij het opzetten van de video. Maar dat is toen opgelost en kans daarop nagegoeg nihil gemaakt. Daar is sindsdien niet meer aan gesleuteld. 

We zijn nog steeds benieuwd of dit, Content playback timeout, bij jullie ook in 2023 al net zo vaak voorkwam, of dat dit écht pas iets is van de laatste maanden (en zo ja, vanaf wanneer indien mogelijk). Een eventuele WebOS update kan ook zo'n issue weer veroorzaken in theorie. We sluiten niets uit. 


@TV Apps Team  Met snel zappen bedoelde ik naar de volgende zender gaan net voordat de huidige zender getoond wordt. Dus met 1 a 2 seconden tussentijd. Zeker geen 5 per seconde. Ik zap met de kanaal up/down toets op de afstandsbediening mocht dat niet duidelijk zijn.

 

Ik weet niet meer zeker of die groene spinner te zien was of niet, het duurde wel zo’n 10 seconden voordat ik die melding kreeg.

 

Volgens mij heb ik dit probleem ook al vorig jaar gehad, maar helemaal zeker dat dat dezelfde melding was ben ik niet. ‘t Was wel met zappen.


@TV Apps Team 

Ik heb de laatste 2 weken de foutmelding niet meer gezien. Ik weet niet of er een nieuwe versie op mijn LG TV gebruikt wordt sinds mijn vorige vraag.

Ik kijk nu met webOS versie 8.3.0-28 /  app versie 13.30.80.


Laten we hopen dat de foutmelding tot het verleden behoort. 


Niet dus, zojuist twee keer achter elkaar de melding gehad. 19 aug 00:28 en 00:30 snel zappen naar kanaal 7. De derde poging direct naar kanaal 7 gaan zonder probleem.

 


Niet dus, zojuist twee keer achter elkaar de melding gehad. 19 aug 00:28 en 00:30 snel zappen naar kanaal 7. De derde poging direct naar kanaal 7 gaan zonder probleem.

 

Gebeurde dat dus twee keer naar hetzelfde kanaal, kort achter elkaar? (Pawn Stars, vlak voor het reclameblok, kerstkaarten, man die kerstpak probeerde te slijten). Nadat je na de eerste keer, weer prima naar allemaal andere zenders kon zappen (misschien zelfs inclusief kanaal 7 een keer)?
Wellicht kun je dit item nog eens even op de achtergrond Terugkijken op je smarttv, kijken of er na een minuut of 8 afspelen wat raars gebeurt (hier geprobeerd, zien vooralsnog geen fouten).

Mocht iemand dit weer overkomen, probeer het issue dan te reproduceren naar hetzelffde kanaal in korte tijd. Als dat dan drie keer lukt en drie keer gebeurde dat naar hetzelfde kanaal in korte tijd (en andere kanalen niet terwijl je daar dan ook snel heen zappt, om naar het bewuste kanaal te kunnen snel zappen..), dan is dat een harde aanwijzing dat de content/video op dát moment ermee te maken heeft.

En dat zou dan kunnen verklaren waarom dat nauwelijks te reproduceren is...


@TV Apps Team 

Ik heb Pawnstars teruggekeken tot aan het reclameblok (ongeveer 15 minuten): zie geen enkel probleem.

Wat ik me herinner: op zapte om 00:28 met de kanaal+ toets naar kanaal 7 (zonder na iedere klik te wachten op beeld) :foutmelding. Daarna resetten door lang op de pijltje terug toets te drukken kanaal 1 gestart en nogmaals om 00:30 met de kanaal+ toets naar kanaal 7: weer foutmelding. Nog een keer resetten maar nu direct kanaal 7 gekozen: geen foutmelding.

 


Reageer