Skip to main content
Beantwoord

Content van Apple TV heeft verkeerde beeldformaat op TV+ Box

• August 7, 2026
  • 5 reacties
  • 113 keer bekeken

Zenpa
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Alle series en films die ik stream bij Apple TV in de TV+ box hebben het verkeerde beeldformaat. Het beeld is in de horizontale richting smaller. Dit zie er niet uit. Kan dit alleen aanpassen door het beeldformaat van de televisie te wijzigen. Dit kan niet de bedoeling zijn.

Beste antwoord door Zenpa

Het (b)lijkt toch een Apple TV ding. Formaat is soms letterbox/brievenbus. Selectie-menus en aankondigingen zijn meestal fullscreen. Series en films wisselend fullscreen en letterbox. Metagegevens en ondertitels overschrijven de zwarte balk, dus kennelijk zo door Apple bedoeld.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 8, 2026

Hallo ​@Zenpa ,

KPN heeft voor Apple TV een KPN TV+-app op de “roadmap” staan. Tot de oplevering van die app blijft het behelpen voor de gebruikers van Apple TV.

Leesvoer: 

• August 8, 2026

Dit gaat  om de streamdienst AppleTV!

@Zenpa je ziet de films dus in pillarbox vormgeving in plaats van full screen of  zoals bij Films gebruikelijk letterbox. Staat jouw televisie normaal gesproken op automatisch ?

Hoe ziet het er bij de reguliere tv kanalen uit of andere streamdiensten.

• August 8, 2026

Het lijkt mij dat dit ofwel een instelling in de AppleTV app betreft ofwel een instelling op de TV+ box alleen verwacht ik dan overal die zwarte zijbalk.

Maar het zou wel fijn zijn als we iets meer horen.

Zenpa
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 11, 2026

Het (b)lijkt toch een Apple TV ding. Formaat is soms letterbox/brievenbus. Selectie-menus en aankondigingen zijn meestal fullscreen. Series en films wisselend fullscreen en letterbox. Metagegevens en ondertitels overschrijven de zwarte balk, dus kennelijk zo door Apple bedoeld.

• August 11, 2026

Dat zat er wel een beetje in. Letterbox dus een boven en onderbalk zie je veel bij films die de aspect ratio van bioscoop films hebben. Dus geen 16:9 maar 1.85:1 of 2.35:1

Bij Hbo-max en Disney+ zie ik dat ook.