Skip to main content
Beantwoord

Correlatie ID nodig om Youtube Premium te beƫindigen als online aankoop

• July 24, 2025
  • 15 reacties
  • 122 keer bekeken

Goedendag beste mensen.

Ik ben nu al 3 maanden aan het worstelen met de KPN klantenservice en die van youtube.

Er word al 3 maanden een youtube premium abonnement afgeschreven via mijn factuur zonder dat ik een lopend abonnement heb.

Youtube stuurt mij hiervoor naar de Google playstore, die hebben echter een correlatie ID nodig om mijn teruggave verzoek in te kunnen dienen. Laat nou het feit zijn dat iedere provider weet wat een correlatie ID is, behalve de mensen die bij de KPN klantenservice werken.

Na meerdere malen bellen en 100x horen dat KPN niks voor mij kan betekenen, wat ronduit schandalig is. Zou ik bij deze nogmaals een verzoek indienen om mijn correlatie ID te mogen ontvangen.Ā  Om het in simpele taal uit te leggen, een correlatie ID start met de letter G gevolgd door een reeks nummers. Ik zie dit probleem graag opgelost, door gebrek aan fatsoenlijke klantenservice vanuit KPN ben ik ondertussen al €43 lichter door iets wat ik niet hebĀ 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Rubentje1997, welkom op onze community! Sorry voor mijn late reactie maar wij kunnen deze helaas niet inzien. Volgens mij loopt dit allemaal via google zelf en moet je met hun klantenservice een heel eind kunnen komen.Ā Google Play Help

15 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 24, 2025

Vreemde zaak. Wat heeft dit met KPN te maken? Niks schandaligs aan.

• Auteur
  • Topper
  • July 24, 2025

Buiten het feit om dat dit op mijn kpn factuur staat, staat er duidelijk in mijn bericht dat KPN een correlatie ID moet geven zodat ik een teruggave kan aanvragen. Dus dit heeft wel duidelijk met KPN te maken.Ā 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • July 24, 2025

Ok, prima. Waarom je dan geen concrete of juiste antwoord ontvangen hebt van KPN-klantenservice, tja...Het is door hen niet in te zien.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • July 24, 2025

Ik vind het gewoon absurd dat alle providers mensen op een forum of aan de telefoon voorzien van een correlatie ID behalve de KPN klantenservice. Nou moet ik ook wel zeggen dat sommige dingen in mijn bericht uit emotie getypt zijn, enigzins terecht na zeker 2 maanden over en weer geworstel met KPN. Ik heb wel 10x aan de lijn gehangen hierover met 10 verschillende medewerkers en niemand weet wat een correlatie ID is. Jammer genoeg kan alleen de provider een correlatie ID verstrekken. Ik heb daar grondig onderzoek naar gedaan of ik t niet zelf kan, anders had ik dat wel gedaan

HeidiV
Topper
  • July 24, 2025

Volgens Vodafone kunnen ze dat ook niet inzien ​@Rubentje1997Ā 

ZieĀ https://community.vodafone.nl/t5/Abonnement-Prepaid/Correlatie-ID-aanschaffen-app-via-Google/td-p/208742

Ā 

Waarom zet je betalen via KPN pay in de Google Play Store niet uit of lukt dat niet?

Ā 

• Auteur
  • Topper
  • July 24, 2025

Dat heb ik ondertussen inderdaad ook gedaan. Ik heb daar echter wat langer mee gewacht omdat er ook belangrijke aankopen via kpn pay liepen. Dat het nu gestopt is neemt natuurlijk niet weg dat ik mijn geld terug wil. Dan zijn kpn en Vodafone tot nu toe de enige. Ik heb tele2 en odido en andere providers zonder enige moeite mensen een correlatie ID zien geven. Dus ik snap niet waarom dat hier bij KPN zo moeilijk moet gaan, en bij Vodafone dan dus blijkbaar ook.Ā 

HeidiV
Topper
  • July 24, 2025

Ja raar dat het bij 2 providers niet kan en bij de rest wel.

Ik hoop dat het lukt om je geld terug te krijgen, probeer het eens viaĀ eenĀ terugbel afspraakĀ (rechts bijna onderaan op die pagina), je wordt dan teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.Ā 
Vraag dan om een terugbel afspraak met de afdeling facturatie, misschien kunnen die dat ID wel achterhalen.

• Auteur
  • Topper
  • July 24, 2025

Bedankt voor de tip, maar ook dat heb ik al gedaan. Ik vind het ook apart dat youtube zelf niet bereikbaar is voor contact. Daar maanden geleden ook een bericht achtergelaten op een forum en nog altijd geen reactie. Sowieso ook bijzonder dat er perse een correlatie ID nodig is en deze niet zelf te verkrijgen valt. En wat al helemaal bijzonder is is dat er al 3 maanden voor youtube premium betaald is zonder dat ook maar 1 van mijn accounts een lopend youtube premium abbonoment heeft. Het is echt niet alleen KPN die hier steken laat vallen, youtube is hier net zo goed fout als KPN

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hoi ​@Rubentje1997, welkom op onze community! Sorry voor mijn late reactie maar wij kunnen deze helaas niet inzien. Volgens mij loopt dit allemaal via google zelf en moet je met hun klantenservice een heel eind kunnen komen.Ā Google Play Help

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Ā 

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Zie toegevoegde bijlage. Ik word door Google play toch echt doorverwezen naar jullie voor een correlatie ID.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

Ik word door Google play toch echt doorverwezen naar jullie voor een correlatie ID.

Een correlatie ID is identiek met de order nummer. Je (of KPN) zou een email ontvangen met de order nummer

Ā 

• Auteur
  • Topper
  • August 11, 2025

Ik word door Google play toch echt doorverwezen naar jullie voor een correlatie ID.

Een correlatie ID is identiek met de order nummer. Je (of KPN) zou een email ontvangen met de order nummer

Ā 

Kijk, dit is al heel erg behulpzaam!. Echter na lang spitten in al mijn emails en het opzoeken op mijn facturen van kpn mobiel wanneer de aankopen plaats hebben gevonden, kan ik echter geen mailtjes vinden van een aankoop voor premium

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

kan ik echter geen mailtjes vinden van een aankoop voor premium

Je kan eventueel ook onder orderoverzicht vinden. Maar omdat het om een abonnement via provider rekening gaat, weet ik niet of je of KPN de bevestiging zou krijgen. Via provider rekening kan je ook zonder een Google Account, dus ik vermoed dat KPN zou de bevestiging (email) krijgen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Heb je t ondertussen nog gevonden? Ik heb het nog even voor je gecheckt maar kan het nergens vinden. Op de factuur kun je wel zien welke aankopen er gedaan zijn en wanneer. De bevestigingsmail is gegaan naar het emailadres van het google account waarmee de aankoop gedaan is.