Skip to main content
Antwoord

Dataverbruik KPN TV+ app

• February 21, 2024
  • 11 reacties
  • 736 keer bekeken

Hallo, weet iemand of de kwaliteit van het streamen nog in te stellen is in de tv+ app om het dataverbruik te verminderen. Eerst kon dat via instellingen in de player maar daar staat bij mij alleen nog ondertiteling aan of uit zetten. De klantenservice kon mij ook niet verder helpen. 
nu is het verbruik ongeveer 4GB per uur, dan gaat de 50GB snel op als je veel in het buitenland werkt. 
alvast bedankt 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi @Maatje1969, welkom hier. 

Het klopt inderdaad dat je in de nieuwe app dit niet meer kunt instellen, er wordt nu automatisch de beste resolutie/bitrate gepakt. We zijn wél bezig om dit ook in de nieuwe app mogelijk te maken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 21, 2024

Als je iets kijkt, dan kun je rechtsboven met het tandwieltje de beeldkwaliteit instellen... toch?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2024

Hallo, dat was eerst wel. Maar nu alleen ondertiteling aan/uit zetten. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 21, 2024

In heb rechtsboven nog gewoon een tandwieltje hoor...

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2024

Dat tandwieltje heb ik ook, alleen staat daar alleen nog ondertiteling. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 21, 2024

Ik zie dat u de tv+ app heeft. Die heb ik nog niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2024

08.38.01 is vorige week geüpdatet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 21, 2024

Klopt, tv+ app. Bij itv app kon je het wel aanpassen. Nu is het voor mij onduidelijk wat het standaard verbruik is en of het überhaupt nog aan te passen is. Teruggaan naar de itv app gaat ook niet, pakt automatisch de tv+ app. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 25, 2024

Het klopt inderdaad dat je in de nieuwe app dit niet meer kunt instellen, er wordt nu automatisch de beste resolutie/bitrate gepakt. We zijn wél bezig om dit ook in de nieuwe app mogelijk te maken. 

wjb
Superuser
  • February 25, 2024

Het klopt inderdaad dat je in de nieuwe app dit niet meer kunt instellen, er wordt nu automatisch de beste resolutie gepakt.

Dit heeft toch niet met de "resolutie" te maken maar met adaptieve bitrate?

Ik ben wel benieuwd wat de parameters zijn die die adaptieve bitrate aansturen.

@Alex van KPN, De door jou geplaatste link leidt naar de inlog pagina van Gainsight voor kpn-nl.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 26, 2024

Dankjewel wjb, ik heb het aangepast. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2024

Het klopt inderdaad dat je in de nieuwe app dit niet meer kunt instellen, er wordt nu automatisch de beste resolutie/bitrate gepakt. We zijn wél bezig om dit ook in de nieuwe app mogelijk te maken. Op onze kennisbank vind je een lijst met bekende bevindingen van de TV+ app en alles wat er op de agenda staat. 

Bedankt voor de reactie. We wachten af en hopelijk wordt het snel aangepast. 
bij die link krijg ik een melding dat ik geen toegang heb.