Skip to main content

Komt De iTV App van KPN in toekomst nog voor de Apple TV. Via AirPlay heb je een iPhone of iPad nodig, niet iedereen heeft die bij de hand en als de batterijen van apparaat leeg zijn moet je eerst opladen voor dat AirPlay.Kunt gebruiken! Ziggo heeft al een app voor Apple TV nu jullie nog! Je zou toch gelijk via Apple TV van de KPN iTV app gebruik kunnen maken!

Hallo @lautje1988 ,

Hier wordt al jaren om gevraagd. Kennelijk heeft het geen prioriteit bij KPN. 

Alternatief is bij jou bekend!: 

Als je de Apple TV 4 HD (4e editie) via een HDMI kabel op een TV aansluit dan kan je gewoon vanuit een iPhone / iPad de KPN TV kanalen naar de Apple TV streamen en dan zie je alle KPN TV beelden op het beeldscherm van jouw TV.

 


Ook ik ben bang dat KPN hier absoluut geen prioriteit aan zal geven en er misschien zelfs wel helemaal van afziet om een app voor Apple TV te realiseren. Ik denk dat het aantal abonnees die hier interesse voor heeft bij lange na niet voldoende is om een app voor Apple TV te ontwikkelen.

KPN lijkt zich met de smart-TV app ook te focussen op TV kijken zonder kastje i.p.v. TV kijken met een ander kastje. Dat de app voor de Android TV (Sony, Philips en Panasonic) daarbij ook te gebruiken is op bijvoorbeeld de Google TV Chromecast is "collateral damage".


Ik ben serieus van plan om over te stappen naar Ziggo. 
Wij hebben thuis nog een heel oud kastje van Telfort waarmee we interactieve tv kunnen kijken. 
geen 4k beeld, vaak haperingen en niet al te best geluid. 
Als ik vanaf de telefoon naar de apple tv cast heb ik beter beeld en geluid 😏

Ik had gehoopt dat toen Ziggo de app introduceerde op apple tv dat de kpn zou volgen, maar helaas dus. 
 


Als u zo graag 4K wilt, dan kunt u toch gewoon een 4K ontvanger aanvragen? 


Omdat wij oude Telfort klanten zijn krijgen we dat niet, zoals meerdere services van de kpn. 
Dan moeten wij eerst ons abonnement aanpassen. 


Welk type TV ontvanger heb je nu?

En wat verwacht je van 4K? Denk je dat Ziggo je dat wel kan leveren?

Of gaat het je puur om het kunnen gebruiken van de Apple TV.

Als dat laatste het geval is, ben je dan echt bereid om stevig in te leveren op beeldkwaliteit en functionaliteit?


Het gaat mij niet zo zeer om de 4k, maar meer om het gebruiksgemak, apple tv is erg makkelijk om te bedienen en hapert niet zo als het kpn(Telfort) kastje wat we hebben. 
 

Is Ziggo echt zo veel slechter dan, ik heb er nog geen ervaring mee.

 


Het gaat mij niet zo zeer om de 4k, maar meer om het gebruiksgemak, apple tv is erg makkelijk om te bedienen en hapert niet zo als het kpn(Telfort) kastje wat we hebben. 
 

Is Ziggo echt zo veel slechter dan, ik heb er nog geen ervaring mee.

Weet je dat de Ziggo GO app voor live televisie en replay 720p is en niet 1080i.

Bron

Dat ga je dus echt merken in de beeldkwaliteit.

 

Je zegt dat de Apple TV erg makkelijk te bedienen is echter de bediening van een eventuele KPN TV app zal op de Apple TV niet anders zijn dan de bediening van de smart-TV app op Tizen, WebOS en Android-TV. En ik kan nu niet zeggen dat die smart-TV app eenvoudiger te bedienen is dan een “gewone” TV ontvanger, sterker nog, persoonlijk vind ik die smart-TV app veel minder makkelijk te bedienen.

 

Nogmaals de vraag welk type TV ontvanger je hebt immers dat haperen van dat kastje hoort absoluut niet. Zelf moet ik al vele jaren terug voor haperingen op één van onze TV ontvangers en dat lag toen zelfs niet aan de TV ontvangers maar aan het gebruik van een “draadloze” verbindingsset.

 

Bezint eer ge begint, geloof me, een smart-TV app voor Apple TV gaat je echt geen voordelen opleveren.


Omdat wij oude Telfort klanten zijn krijgen we dat niet, zoals meerdere services van de kpn. 
Dan moeten wij eerst ons abonnement aanpassen. 

Ja, dan doet u dat toch? KPN klanten met een ouder abonnement moeten dat ook.


Hallo @lautje1988 ,

Hier wordt al jaren om gevraagd. Kennelijk heeft het geen prioriteit bij KPN. 

Alternatief is bij jou bekend!: 

Als je de Apple TV 4 HD (4e editie) via een HDMI kabel op een TV aansluit dan kan je gewoon vanuit een iPhone / iPad de KPN TV kanalen naar de Apple TV streamen en dan zie je alle KPN TV beelden op het beeldscherm van jouw TV.

 

Ik ben al een jaar gestopt met tv van KPN. gewoon Canal Digitaal abo en glasvezel van KPN. Netflix en Viaplay zelf in beheer. Alles werkt volledig op de AppleTV. Geen gezeur meet over de elitaire Kpn houding, terwijl vergeleken met Ziggo de tv app gewoon bagger is. Slecht geprogrammeerd en gewoon irritant om een serie te volgen. Ik ben blij met deze vrije keuze.

 


Ik stap van Ziggo over naar KPN. (internet van Ziggo is sinds de upgrade van 2022 niet meer stabile.. te veel data wat de oude kabel niet goed aankan.. volgens Ziggo is er geen probleem. Hier krijg ik soms 20 keer per dag een melding dat de connectie voor paar seconden wegvalt..)
Ik heb Ziggo en NLZIET in gebruik voor TV kijken.

sinds paar dagen ook KPN app die dus niet werkt op de Apple TV.

ik wil enkel KPN tv via mijn Apple TV en niet een kastje van KPN of een een telefoon…

wat vreemd is dat KPN sinds kort zelf een app voor fireTV heeft maar nog steeds geen Apple TV.
Eerste 9 maanden gratis KPN tv dan zeg ik mijn TV abonnement op en ga verder met NLZIET.   Jammer genoeg is hun aanbod beperkt.. dan maar even verder kijken of canal digitale een beter keuze is..

 

 

 


Ik stap van Ziggo over naar KPN. (internet van Ziggo is sinds de upgrade van 2022 niet meer stabile.. te veel data wat de oude kabel niet goed aankan.. volgens Ziggo is er geen probleem. Hier krijg ik soms 20 keer per dag een melding dat de connectie voor paar seconden wegvalt..)
Ik heb Ziggo en NLZIET in gebruik voor TV kijken.

sinds paar dagen ook KPN app die dus niet werkt op de Apple TV.

ik wil enkel KPN tv via mijn Apple TV en niet een kastje van KPN of een een telefoon…

wat vreemd is dat KPN sinds kort zelf een app voor fireTV heeft maar nog steeds geen Apple TV.
Eerste 9 maanden gratis KPN tv dan zeg ik mijn TV abonnement op en ga verder met NLZIET.   Jammer genoeg is hun aanbod beperkt.. dan maar even verder kijken of canal digitale een beter keuze is..

 

 

Vind dit echt een goede tip! Ik wacht al een jaar op de KPN app voor Apple TV en die komt maar niet. Dus KPN.. na dit te lezen, zojuist mijn TV abonnement opgezegd en overgestapt naar NLZIET voor TV.
 

Gemakkelijk vanaf alle apparaten TV kijken én via de Apple TV! Scheelt weer een kastje en afstandsbediening minder. Plus ook nog eens €2.50 per maand goedkoper.


Vind dit echt een goede tip! Ik wacht al een jaar op de KPN app voor Apple TV en die komt maar niet. Dus KPN.. na dit te lezen, zojuist mijn TV abonnement opgezegd en overgestapt naar NLZIET voor TV.
 

Gemakkelijk vanaf alle apparaten TV kijken én via de Apple TV! Scheelt weer een kastje en afstandsbediening minder. Plus ook nog eens €2.50 per maand goedkoper.

Veel plezier bij NLZIET. Het mag dan €2,50 goedkoper zijn dan KPN maar daarvoor heb je dan ook veel minder zenders en is de beeldkwaliteit ook een stuk lager.

Ik snap oprecht niet waarom mensen het gebruik van een Apple TV belangrijker vinden dan de kwaliteit van het beeld. Maar goed, ieder zijn keuze, de mijne is het in ieder geval niet.


Vind dit echt een goede tip! Ik wacht al een jaar op de KPN app voor Apple TV en die komt maar niet. Dus KPN.. na dit te lezen, zojuist mijn TV abonnement opgezegd en overgestapt naar NLZIET voor TV.
 

Gemakkelijk vanaf alle apparaten TV kijken én via de Apple TV! Scheelt weer een kastje en afstandsbediening minder. Plus ook nog eens €2.50 per maand goedkoper.

Veel plezier bij NLZIET. Het mag dan €2,50 goedkoper zijn dan KPN maar daarvoor heb je dan ook veel minder zenders en is de beeldkwaliteit ook een stuk lager.

Ik snap oprecht niet waarom mensen het gebruik van een Apple TV belangrijker vinden dan de kwaliteit van het beeld. Maar goed, ieder zijn keuze, de mijne is het in ieder geval niet.

Voor effectief die 8 zenders die ik kijk, en de 1080p beeldkwaliteit, is dat voor mij prima. 

Zo lang Netflix, HBO etc. maar 4K streamen ;)


Voor effectief die 8 zenders die ik kijk, en de 1080p beeldkwaliteit, is dat voor mij prima. 

Zo lang Netflix, HBO etc. maar 4K streamen ;)

Goed om die nuance even te maken zodat anderen een beeld kunnen vormen van jouw beweegredenen.


Voor effectief die 8 zenders die ik kijk, en de 1080p beeldkwaliteit, is dat voor mij prima. 

Zo lang Netflix, HBO etc. maar 4K streamen ;)

Goed om die nuance even te maken zodat anderen een beeld kunnen vormen van jouw beweegredenen.

Wat woutr zegt geldt voor heel veel klanten denk ik. Leuk die 100en zenders. Maar ... hoe vaak kijk je er echt naar?


Voor effectief die 8 zenders die ik kijk, en de 1080p beeldkwaliteit, is dat voor mij prima. 

Zo lang Netflix, HBO etc. maar 4K streamen ;)

Goed om die nuance even te maken zodat anderen een beeld kunnen vormen van jouw beweegredenen.

Wat woutr zegt geldt voor heel veel klanten denk ik. Leuk die 100en zenders. Maar ... hoe vaak kijk je er echt naar?

Ook wij kijken veel naar die zenders waar @woutr80 het over heeft, maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om consessies te doen in beeldkwaliteit.


Wij kijken ook hooguit zenders 1 t/m 10 inderdaad, al staat hier 90% van de tijd een streamingsdienst op. Meestal is het even het nieuws. 

Daarnaast komt er thuis ongecodeerd (via kabel) ook de meeste zenders in HD binnen, behalve rtl/talpa. Dat is lelijk SD. 

En gebruiken we ook nog NPO start waarbij je NPO 1,2,3 in HD hebt en via Videoland de RTL troep in HD. Talpa kijken we echt nooit. 

De noodzaak voor een regulier tv abonnement is er dan voor die twee volle handen zenders ook zeker niet meer. En qua HD kwaliteit gewoon prima.

HBO gaat over een tweetal jaren toch samen met Discovery, dus dan heb je op één of andere manier er ook weer een kliek zenders/Kijk mogelijkheden erbij.

Nu internet via Ziggo, voor €35,- en alle streamers (Sky, HBO, Prime, Videoland) samen kosten hier €15,50. Over een klein jaar vezel via Delta/caiway voor €42,50. Dus dat tientje wat je kunt besparen bij je provider, geef je uit aan andere diensten en krijg je er gewoon veel meer voor terug. Zo betaal je toch niet al te veel maandelijks. 


Kwaliteit van de KPN app op de Samsung TV en Google TV is erg matig. Valt regelmatig weg. Om deze reden gebruik ik het helemaal niet meer.  
NLZiet mag wal mindere kwaliteit hebben maar is wel stabiel. En voor de basis zenders prima te gebruiken.  Voor kwaliteit zijn er genoeg streaming’s diensten.  
 

(ik gebruik KPN kastjes voor TV kijken niet ivm gebruik eigen router. Te veel tweaks nodig om goed werkend te krijgen)


Kwaliteit van de KPN app op de Samsung TV en Google TV is erg matig. Valt regelmatig weg.

Ik moet zeggen dat de smart-TV app op Google TV behoorlijk stabiel is maar de beeldkwaliteit en functionaliteit haalt het niet bij de een gewone TV ontvanger en al helemaal niet voor de glas-abonnees die de beschikking hebben over de HD-"Glas" zenders op 661 t/m 670.

Voor buitenshuis gebruik ik een Chromecast Google TV die via een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk verbonden is zodat de smart-TV app gewoon werkt alsof je thuis bent.


Kwaliteit van de KPN app op de Samsung TV en Google TV is erg matig. Valt regelmatig weg.

Ik moet zeggen dat de smart-TV app op Google TV behoorlijk stabiel is maar de beeldkwaliteit en functionaliteit haalt het niet bij de een gewone TV ontvanger en al helemaal niet voor de glas-abonnees die de beschikking hebben over de HD-"Glas" zenders op 661 t/m 670.

Voor buitenshuis gebruik ik een Chromecast Google TV die via een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk verbonden is zodat de smart-TV app gewoon werkt alsof je thuis bent.

Ik merk met alle comments dat je een beetje anti bent. Ik heb een setup thuis met een Apple TV en ik vind het geweldig gebruiksvriendelijk. Een afstandbediening, CEC en dolby vision. Die argumenten die heen en weer genoemd worden vind ik niet zo relevant. Ik vind het gewoon een prettig ding en het werkt. 
 

Ook ik vind het zonde dat KPN dit niet gewoon regelt. Wat een kneuterigheid en wat een gemiste kans. Ondertussen zijn we bijna in 2023…….


Wat zou jij ervan vinden als al die functionaliteit gewoon in jouw televisie zit en dat jij gewoon de afstandsbediening van jouw televisie kunt gebruiken?


Wat zou jij ervan vinden als al die functionaliteit gewoon in jouw televisie zit en dat jij gewoon de afstandsbediening van jouw televisie kunt gebruiken?

Je kan het nog 500x vragen maar ik weet vrij zeker dat ik het gewoon op tvOS wil zien. 
 

Ik zie continue de motivatie om het niét te doen. Maar waarom draaien we dat niet gewoon om. KPN zijn toch geen pannekoeken in financieel zwaar weer, komop zeg.


KPN zijn toch geen pannekoeken in financieel zwaar weer, komop zeg.

Wat heeft zwaar weer hier mee te maken? (en ja, ik begrijp dat het beeldspraak is)


Je kan het nog 500x vragen maar ik weet vrij zeker dat ik het gewoon op tvOS wil zien. 

Dan ben ik bang dat je nog heel lang zult moeten wachten want het ligt niet in de lijn der verwachting dat KPN op korte of middellange termijn met een app voor de Apple TV zal komen. Persoonlijk denk ik dat KPN er veel verstandiger aan doet de beeldkwaliteit en functionaliteit van de huidige smart-TV apps te verbeteren i.p.v. nog een variant van de smart-TV app te ontwikkelen die qua beeldkwaliteit en functionaliteit niet kan tippen aan die van een "gewone" TV ontvanger. 

Bedenk je ook heel goed dat in Nederland het aantal Apple TV's marginaal is in vergelijking tot het aantal Samsung TV's, LG TV's en Android TV's.

Daarnaast is de doelstelling van KPN met de smart-TV app om te komen tot televisie kijken zonder kastje op een 2e en 3e televisie en dat is toch echt heel iets anders dan televisie kijken met een ander kastje op de primaire televisie.