Skip to main content

Komt De iTV App van KPN in toekomst nog voor de Apple TV. Via AirPlay heb je een iPhone of iPad nodig, niet iedereen heeft die bij de hand en als de batterijen van apparaat leeg zijn moet je eerst opladen voor dat AirPlay.Kunt gebruiken! Ziggo heeft al een app voor Apple TV nu jullie nog! Je zou toch gelijk via Apple TV van de KPN iTV app gebruik kunnen maken!

Je kan het nog 500x vragen maar ik weet vrij zeker dat ik het gewoon op tvOS wil zien. 

Dan ben ik bang dat je nog heel lang zult moeten wachten want het ligt niet in de lijn der verwachting dat KPN op korte of middellange termijn met een app voor de Apple TV zal komen. Persoonlijk denk ik dat KPN er veel verstandiger aan doet de beeldkwaliteit en functionaliteit van de huidige smart-TV apps te verbeteren i.p.v. nog een variant van de smart-TV app te ontwikkelen die qua beeldkwaliteit en functionaliteit niet kan tippen aan die van een "gewone" TV ontvanger. 

Bedenk je ook heel goed dat in Nederland het aantal Apple TV's marginaal is in vergelijking tot het aantal Samsung TV's, LG TV's en Android TV's.

Daarnaast is de doelstelling van KPN met de smart-TV app om te komen tot televisie kijken zonder kastje op een 2e en 3e televisie en dat is toch echt heel iets anders dan televisie kijken met een ander kastje op de primaire televisie.

Ja ja, blablabla. Ik hoor nog steeds hetzelfde visieloze reuteltje om vooral iets niet te doen. Andere bedrijven stappen er toch ook in? Bedenk je heel goed dat die ook niet gek zijn. Een NLZiet bijvoorbeeld? Een Ziggo? Een NPO Gemist? Een KIJK? En een hele riedel aan streamingsdiensten?

En hoe kom je tot de conclusie dat de beeldkwaliteit en functionaliteit onder doet voor een ander apparaat?


Ja ja, blablabla. Ik hoor nog steeds hetzelfde visieloze reuteltje om vooral iets niet te doen. Andere bedrijven stappen er toch ook in? Bedenk je heel goed dat die ook niet gek zijn. Een NLZiet bijvoorbeeld? Een Ziggo? Een NPO Gemist? Een KIJK? En een hele riedel aan streamingsdiensten?

Bedrijven hebben verschillende businessmodellen en het kan dus prima zijn dat een app voor Apple TV wel bij het éne bedrijf past en niet bij het andere.

Dat streamingdiensten met apps voor Apple TV komen vind ik volstrekt logisch en dat Ziggo dat, door mee te liften op de ontwikkelingen binnen Liberty Global, ook doet daar kan ik ook nog wel inkomen.

 

En hoe kom je tot de conclusie dat de beeldkwaliteit en functionaliteit onder doet voor een ander apparaat?

Omdat ik weet wat de beeldkwaliteit is dat door het online TV platform geleverd wordt aan de website en alle varianten van de iTV/smart-TV apps. Ook een eventuele app op een Apple TV zal van hetzelfde online TV platform gebruik moeten maken en zal dus ook beperkt worden door de door dat platform geleverde beeldkwaliteit. Daarnaast zijn alle smart-TV apps qua functionaliteit en design zo ongeveer gelijk aan elkaar en ik zi niet waarom KPN dan op een Apple TV ineens met iets heel anders zou komen.


Ja ja, blablabla. Ik hoor nog steeds hetzelfde visieloze reuteltje om vooral iets niet te doen. Andere bedrijven stappen er toch ook in? Bedenk je heel goed dat die ook niet gek zijn. Een NLZiet bijvoorbeeld? Een Ziggo? Een NPO Gemist? Een KIJK? En een hele riedel aan streamingsdiensten?

Bedrijven hebben verschillende businessmodellen en het kan dus prima zijn dat een app voor Apple TV wel bij het éne bedrijf past en niet bij het andere.

Dat streamingdiensten met apps voor Apple TV komen vind ik volstrekt logisch en dat Ziggo door mee te liften op de ontwikkelingen binnen Liberty Global daar kan ik ook nog wel inkomen.

 

En hoe kom je tot de conclusie dat de beeldkwaliteit en functionaliteit onder doet voor een ander apparaat?

Omdat ik weet wat de beeldkwaliteit is dat door het online TV platform geleverd wordt aan de website en alle varianten van de iTV/smart-TV apps. Ook een eventuele app op een Apple TV zal van hetzelfde online TV platform gebruik moeten maken en zal dus ook beperkt worden door dat platform geleverde beeldkwaliteit.

 

Niet geheel onverwacht misschien maar ik ben het niet met je eens en vind dat je maar aan het lullen bent om het lullen. Ken je de classificatie IWAB? Je komt er aardig voor in aanmerking op deze manier.
 

Ondanks alles wilde ik aan meelezende KPN’ers laten weten dat er echt wel mensen zijn die op een tvOS app zitten te wachten. En wat jij daar van vindt, vind ik echt totaal niet interessant. Fijne avond.


Gisteren heeft NLZIET wat meer zenders aan hun aanbod toegevoegd.  Nu ze ook bbc zenders en discovery hebben met betere kwaliteit is er geen reden meer voor mij om bij KPN te blijven met TV. 
Zowel op mijn Samsung TV als GoogleTV crasht KPN app elke dag.  


Gisteren heeft NLZIET wat meer zenders aan hun aanbod toegevoegd.  Nu ze ook bbc zenders en discovery hebben met betere kwaliteit is er geen reden meer voor mij om bij KPN te blijven met TV. 

De prijs van dat "grote" abonnement is ook zo goed als gelijk aan de prijs voor het TV abonnement van KPN. Dat scheelt maar €0,05.

 

Zowel op mijn Samsung TV als GoogleTV crasht KPN app elke dag.  

De functionaliteit en kwaliteit van de smart-TV app laten inderdaad nog sterk te wensen over. Mijn zoon gebruikt de smart-TV app op een Chromecast Google TV en dat lijkt gelukkig wel stabiel te zijn, ik hoor hem in ieder geval niet klagen.


@wjb leuk om te lezen dat je nog steeds alles waar het logo met het appeltje op staat maar niks vindt😀

Natuurlijk is het prijsverschil met het basispakket van Interactieve TV in vergelijk met NLziet maan 0,05 in het geval van NLziet Extra. Maar voor cordcutters is de beeldkwaliteit met streams van 6Mbps in Full HD 1080P natuurlijk wel beter dan de streams die KPN via de Smart TV App op dit moment levert. Ook biedt NLziet natuurlijk veel meer dan alleen live tv kijken. Voor velen zal het reclamevrij terugkijken voor langere tijd ook belangrijk zijn bij de keuze voor NLziet. 

Los van dit ben ik overigens heel erg benieuwd naar de doorgifte van NPO UHD tijdens het WK voetbal via de Smart TV App. Ben vooral benieuwd welke bandbreedte bij deze Full HD stream gebruikt gaat worden. Wellicht is het ook een belangrijke grotere gebruikerstest om de beeldkwaliteit van Smart TV App op termijn te verbeteren.


Maar voor cordcutters is de beeldkwaliteit met streams van 6Mbps in Full HD 1080P natuurlijk wel beter dan de streams die KPN via de Smart TV App op dit moment levert.

De streams die KPN via de smart TV app levert zijn ook ruim 6Mbps en full HD. NLZIET mag dan aangeven 1080P te leveren maar als de benodigde bandbreedte gelijk is aan de 1080i van KPN dan kan dat twee dingen betekenen. Ofwel NLZIET gebruikt een zeer hoge compressie en dat gaat uiteraard ten koste van de beeldkwaliteit ofwel NLZIET levert 1080P25 i.p.v. 1080P50.

Daarbij komt dat NLZIET maar een beperkt deel van de zenders en gedurende een beperkte tijd in full-HD aanbiedt.

 

De extra kanalen zijn allemaal 720P. (bron)

 


Kunnen we even terug on-topic.

De wens is duidelijk voor een Apple TV app. Wjb zal deze niet gebruiken, andere gebruikers gaan hier wel heel blij mee zijn. 

NLZIET is een goed (en goedkoper) alternatief voor iedereen die hier niet langer op wilt wachten.  Zenders en beeldkwaliteit staat ter discussie, ieder zijn eigen voorkeur.
 

Dus KPN, waar staat dit ergens op de roadmap? Of kan iemand uitleggen waarom jullie hier geen waarde in zien, terwijl je wordt ingehaald door concurrentie en streaming diensten?


Dus KPN, waar staat dit ergens op de roadmap?

Dit is wat daar twee weken geleden over gezegd is...

...waarbij verwezen wordt naar het onderstaande bericht.

 


Komt De iTV App van KPN in toekomst nog voor de Apple TV. Via AirPlay heb je een iPhone of iPad nodig, niet iedereen heeft die bij de hand en als de batterijen van apparaat leeg zijn moet je eerst opladen voor dat AirPlay.Kunt gebruiken! Ziggo heeft al een app voor Apple TV nu jullie nog! Je zou toch gelijk via Apple TV van de KPN iTV app gebruik kunnen maken!

KPN vind het kennelijk niet belangrijk genoeg of heeft een reden die ze niet vertellen waarom ze dit niet ontwikkelen. Mijn advies zou zijn; TV van KPN er helemaal uit, dit scheelt een afstandsbediening kastje etc etc. 

Om vervolgens NLziet aan te schaffen voor de live tv zenders die je kijkt. Het is dan wel zo dat je een aantal enders mist ten opzichte van KPN, de series, shows en films die je hierdoor mist zijn goed te vinden bij een van de vele streaming providers en de beeld kwaliteit ligt daar veel hoger als bij KPN.

TLDR;

KPN tv eruit NLZiet + een aantal streaming diensten erbij. Betaal je iets meer maar betere kwaliteit hoger gebruik gemak en minder rommel in huis!


Breaking news: Appels voor een spotprijs! 😜 (En deze zijn niet in China geassembleerd)