Skip to main content

Even voor context, als je heel goed internet hebt werkt het prima. Heb je iets minder goed internet, zoals bij mijn universiteit, is het echt niet te doen met de iTV app.

Overigens, op mijn universiteit is het internet goed genoeg om een 1080p YouTube stream vlekkeloos af te spelen, dus zo slecht is het ook weer niet. Maar de iTV app kan niet eens fatsoenlijk een stream van 480p spelen. Dit is natuurlijk op zich niet zo’n groot probleem, want YouTube heeft waarschijnlijk allerlei compressie algoritmes om dit voor elkaar te krijgen, en dat verwacht ik ook niet van KPN.

Maar zorg dan in ieder geval voor oplossingen. Een tijdje terug hebben jullie een tandwiel ingevoerd om je resolutie te kiezen. Dat is een prima toevoeging maar nog niet goed genoeg. Als je namelijk 480p of lager kiest (de laagste optie) gaat hij alsnog proberen af te spelen op 480p, zelfs als je internet het niet aankan.

De app moet veel slimmer zijn, dat hij altijd uit zichzelf de juiste resolutie kiest, gebaseerd op je internetsnelheid, óf laat mensen gewoon precies de resolutie kiezen die ze zelf willen, zoals 360p of 240p.

Ik kan niet eens fatsoenlijk een voetbalwedstrijd kijken omdat hij continu hapert bij 480p. Heel vervelend.

Ik denk dat je de oplossing niet zozeer in de resolutie moet zoeken maar in buffering.

Wat KPN zou moeten doen is een buffer van 5 à 10 seconden hanteren waarmee haperingen in de communicatie opgevangen kunnen worden.

Dit betekent wel dat je de voetbalwedstrijd nog eens 5 à 10 seconden vertraagd te zien krijgt en dat de buren dus niet via een TV ontvanger moeten kijken want dan weet je al dat er een doelpunt valt nog voor dat de aanval opgezet wordt.


@RichardPieters wat @wjb zegt klopt inderdaad. Iedere keuze voor- en nadelen. 

Als je voldoende snelheid hebt op locatie maar het werkt nog steeds niet, laat het dan hier weten. Dan kan ik kijken of we een ticket voor je kunnen aanmaken. Ook zal ik de gemaakte keus hier onder de aandacht brengen om te kijken of het zin heeft deze opnieuw te laten bekijken. 


@RichardPieters wat @wjb zegt klopt inderdaad. Iedere keuze voor- en nadelen. 

Toch is het nadeel van die haperingen vele vele vele malen groter dan een extra paar seconden vertraging. Wat mij betreft zorgt kpn er morgen voor dat er een effectievere buffering in de iTV app opgenomen wordt.


Zoals ik in eerdere topic al schreef, app werkt heel slecht als je in het buitenland in hotels verblijft waar WiFi en internetverbindingen, bandbreedte, niet geweldig zijn. Netflix werkt dan wel…. maar iTV van KPN zeer onbevredigend. Had met Ziggo app veel betere ervaring


Hier ook helaas veel problemen met haperingen op de ipad app. Een grotere buffer (en dan maar een kleine vertraging) zou zeer wenselijk zijn t.o.v. het steeds vastlopen of haperen van het beeld.

Mijn wifi signaal is ruim voldoende om op bijv. netflix of Prime HD kwaliteit te streamen, zonder verstoringen. Alleen tv kijken via de KPN app is echt drama.