Skip to main content
Vraag

De nieuwe KPN TV+ app valt tegen

• January 10, 2025
  • 51 reacties
  • 1231 keer bekeken

Maak me zorgen om de kwaliteit van ons grote KPN, dit zou een bedrijf met internationale allure moeten zijn…..

Helaas als het vervangen van de oude KPN tv app voor nieuwe KPN tv app als een verbetering wordt gezien maak ik me toch erg veel zorgen.

jullie moeten je schamen, wat een afgang.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

51 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 10, 2025

Wat vervelend dat je er ontevreden mee bent. Ik denk dat het fijner is als je constructief je problemen aangeeft. Dan kan KPN er ook wat mee doen tijdens de ontwikkeling ervan.

• Helper
  • January 12, 2025

Ook ik ondervind veel problemen met de nieuwe KPN app; het gebeurt nu zo vaak dat ik de app telkens opnieuw moet aanklikken nog voordat ik uberhaupt op een door mij gekozen zender zit. Wat is dit allemaal? Waarom is de oude app eigenlijk vervangen? Echt heel slecht!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Gids is bagger en ​@MatjeNL, goed dat jullie het aangeven. Kunnen jullie vertellen wat er precies tegen valt? Concrete punten kan ik doorgeven aan de ontwikkelaars, nu weet ik niet wat ik er van moet maken. Als jullie het toelichten kunnen we er naar kijken.

• Helper
  • January 14, 2025

Dag Jasper,

De oude app reageerde tenminste nog redelijk snel, maar de nieuwe is echt drama. Soms zelfs nadat ik de KPN-app heb aangeklikt, blijft ‘ie’ als het ware hangen en moet ik opnieuw de app aanklikken.

Ook valt de uitzending waar ik naar kijk regelmatig weg, als ik naar een ander kanaal wil. En ja hoor, weer opnieuw de KNP-app aanklikken. Dit is zeer frustrerend hoor!

We hebben gelukkig ook NL-ziet, die is echt vele malen beter. Nogmaals: waarom in hemelsnaam een nieuwe app die heel slecht werkt, waarbij we ook nog eens opnieuw voor moesten inloggen etc.

Jasper van KPN
Moderator

Op welke manier blijft de app hangen als je 'm opstart? Krijg je wel een logo in beeld tijdens het opstarten, of blijf je in het startscherm van Android TV hangen? Komt er ook een foutmelding bij?

Het wegvallen van de uitzending, als je naar een ander kanaal wilt, doe je dat met P+ en P-, ga je dan via de gids? En valt de hele app dan weg of kom je in het startscherm?

Op welk apparaat gebruik je de app precies, en welke versie van Android TV staat er op?

Een hoop vragen zoals je ziet, ik hoop dat we het daarmee duidelijker in kaart kunnen brengen.

• Helper
  • January 15, 2025

Ik krijg wel het logo te zien. Geen foutmelding dus.

Naar een ander kanaal: dat doe ik soms met de P+ of P- als de zenders achter elkaar zitten, dus bijv. van NPO1 naar NPO2. Gids gebruik ik eigenlijk nooit; weet de meeste zendernummers uit m'n hoofd. Als ik bijv. van SBS6 (kanaal 6) naar CNN (kanaal 61) wil dan lukt dat niet. Ik zie nergens een kanaalnummer verschijnen. Dan zou ik net zo lang op de P+ moeten drukken om bij CNN te komen??? Dan kan toch niet de bedoeling zijn….!! Of ik moet weer naar de backtoets en opnieuw op de KPN app klikken. Echt, ik vind dit zo irritant. Kunnen jullie de oude versie niet gewoon terugzetten?

Bij de vorige app kon ik gewoon het nummer op de afstandsbediening gebruiken.

De versie van op onze beide smart TV's (Sony Bravia) is 08.60.03.

• Helper
  • January 15, 2025

Jasper, toevallig net nogmaals met afstandsbediening geprobeerd van zender te wisselen; wat denk je: nu zie ik opeens wel een kanaalnummer verschijnen!

Ik begrijp er werkelijk niets meer van hoor.

• Helper
  • January 15, 2025

Toch niet helemaal ‘blij’, geprobeerd van NH (509) naar AT5 (510) te gaan met de P+ knop. Lukte niet en ja hoor,  kwam weer in het startscherm en moest opnieuw de KPN app aanklikken...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2025

Toch niet helemaal ‘blij’, geprobeerd van NH (509) naar AT5 (510) te gaan met de P+ knop. Lukte niet en ja hoor,  kwam weer in het startscherm en moest opnieuw de KPN app aanklikken...

Op welk apparaat gebruik je de app ​@MatjeNL ?

Hier op 2 van de 3 apparaten ondervind ik dat probleem niet. 2 streamingboxen. Sagemcom DIW7022 en Nokia 8000.

Op de Google Chromecast Google-TV loopt een duur- en stabiliteitstest. Daar ga ik dus even geen bediening op doen.

• Helper
  • January 15, 2025

Op beide TV's; Sony Bravia. Wat bedoel je met streamingboxen? Ik heb totaal geen verstand van termen die soms gebruikt worden

• Helper
  • January 15, 2025

Nog een aanvulling, de kpn app moeten we helaas vaak gebruiken omdat onze interactieve tv met ontvanger  minimaal 2 of 3x per week een foutcode geeft waardoor we steeds alle apparatuur moeten uitschakelen. Ik zal blij zijn wanneer ons contract met de kpn is afgelopen (begin 2026)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2025

Een streamingbox is een apparaatje om apps op te gebruiken. Daarmee maak je van een oude tv weer een moderne. En het kost veel minder dan een nieuwe tv. Voor een paar tientjes is je oude tv een moderne. 

De kpn ontvangers doen er aan denken. 

En de nieuwste ontvanger van kpn is zelfs een echte streamingbox. 

Voorbeelden 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2025

omdat onze interactieve tv met ontvanger  minimaal 2 of 3x per week een foutcode geeft (...) Ik zal blij zijn wanneer ons contract met de kpn is afgelopen

Daar hoef je natuurlijk niet voor over te stappen ​@MatjeNL . Kpn ruilt oude en defecte ontvangers gewoon om natuurlijk.

Maar... hij is niet toevallig aangesloten met verbinding met DVS adapters? Want die geven ook veel storing tegenwoordig. 

Welke ontvanger heb je?

Arcadyan HMB2260 

Arris VIP2952 

Arris VIP5202 

???

• Helper
  • January 16, 2025

Aangesloten met DVS 1200 adapter; Arris VIP2952

Jasper van KPN
Moderator

De tv-ontvangers zelf zijn een ander ding inderdaad, dat moet ook bekeken worden. Kan je daarvoor Peter z'n vragen beantwoorden? En welke foutcode krijg je daarbij?

Het is wel heel wisselvallig met de cijfertoetsen voor de Smart TV app dus. Merk je dat met P+ ook bij specifieke zenders zoals de radiozenders, of ook bij andere zenders?

• Helper
  • January 16, 2025

Het type ontvanger is Arris VIP 2952 V2 om precies te zijn

• Helper
  • January 16, 2025

Jasper: over de P+ of met een cijfertoets voor radio: er zijn op de KPN-app geen radiokanalen toch??

Jasper van KPN
Moderator

Je hebt helemaal gelijk, het zijn regionale zenders en ik typte een ander woord die begint met een r, radio. Maakt het gebruik van die verschillende opties bij die zenders wel verschil?

Het type ontvanger is Arris VIP 2952 V2 om precies te zijn

Weet je ook welke foutmelding je daarbij kreeg? De foutmelding geeft vaak een beeld van wat er speelt.

• Helper
  • January 16, 2025

Welke toetsen ik gebruik voor wisseling zenders in de app, de P+ of P-, of cijfertoetsen, dat maakt weinig uit. Het blijft heel wisselend dus! 

Wat de foutmelding (foutcode stb nmc 400) betreft bij interactieve TV, dat lijkt een bekend verschijnsel heb ik al vaak gelezen. Gebeurt wekelijks dat ik alle stekkers eruit moet halen enz. enz.

Jasper van KPN
Moderator

Ik neem het in ieder geval naar de ontwikkelaars, zodat zij kunnen kijken naar het wisselen. 

Die foutcode die je op de tv-ontvanger krijgt geeft aan dat de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger (tijdelijk) verbroken is. De DVS die je gebruikt kan daar in meespelen. Is het mogelijk om het met een directe kabel te proberen, direct van het modem naar de tv-ontvanger?

Meer over de foutmelding en stappen kan je hier lezen: Foutcode stb-nmc-400 KPN TV oplossen.

• Helper
  • January 17, 2025

Naar mijn mening moet de vorige kpn app teruggezet worden. Er moet nu zoveel aan gesleuteld worden voordat alles weer normaal werkt. Ook geprobeerd een programma terug te kijken, via de gids van gisteren. Denk maar niet dat dit gelukt is, opnieuw kom ik weer uit bij het beginscherm van de Kpn app. Is het echt niet mogelijk de oude applicatie terug te zetten??

Al die ontwikkelaars/moderators bij kpn, zij moeten zij toch gewoon kunnen regelen??

Over alle foutmeldingen interactieve tv, ik heb op jullie website natuurlijk naar mogelijke oplossingen gekeken. Zoals eerder gemeld, telkens alle stekkers, ontvanger etc.eruit, dan werkt het eerder een aantal dagen. Ik ben niet van plan een kabel te kopen die door de woonkamer loopt. Het is niet meer de jaren negentig hè 🙁

• Helper
  • January 17, 2025

Met andere woorden ik geef het op. Eind dit jaar ga ik naar een ander

• Helper
  • January 18, 2025

Op mijn laptop heb ik wel de ‘oude’ KPN TV….???

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Dat is ook een andere, ​@MatjeNL .

Eerst was de mobiele app aan de beurt (tablet/smartphone). Dat is nu redelijk afgerond. En nu de app voor smart-tv en streaming apparaatjes. 

een foto van de startpagina van de TV+ ontvanger. Menu bovenin vrijwel gelijk aan laptop.

• Helper
  • January 18, 2025

Klopt, ben ik inmiddels ook achter. Mar ja, de app voor smart TV werkt nog voor geen meter!