Skip to main content
Vraag

De nieuwe KPN TV+ app valt tegen

• January 10, 2025
  • 51 reacties
  • 1231 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

51 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Klopt, ben ik inmiddels ook achter. Mar ja, de app voor smart TV werkt nog voor geen meter!

Maar wát dan? ​@MatjeNL 

Ik ben het niet geheel met je eens. Ik kan er prima mee tv kijken. Alleen de mini gids ontbreekt nog, wat mij betreft.

Overigens kan een provider honderden apps uitbrengen…. hun eigen ontvanger is altijd het prettigst. 

• Helper
  • January 18, 2025

Als ik naar een andere zender wil met de cijfertoets gaat het vaak mis. Kom ik weer in de app zelf en moet ik die weer aanklikken. Dat had ik dacht ik al eerder aangegeven? Bijv. van NPO1 naar CNN is van kanaal 1 naar 61. Met de P+ of P- is dit meestal geen probleem, maar het is toch te zot om de P+ van 1 naar 61 te moeten gebruiken?

• Helper
  • January 18, 2025

Ik blijf het toch wat omslachtig vinden om steeds de gids te openen en vandaar uit  een andere zender te kiezen. Ik heb dit ‘probleem’ op onze beide smart TV's, dacht eerst dat het misschien aan de afstandsbediening(en) lag, maar dat is blijkbaar niet zo. Of wel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2025

Al die verschillende gebruikers ervaringen blijft me verwonderen. ​@MatjeNL 

Al ga ik 10 x heen en weer tussen 1 en 61, dat gaat goed. Op alle apparaten. Met de cijfertoetsen. 

Met de Sony uit 2016 waarop de chromecast Google-TV zit gebruik ik derhalve de oorspronkelijke afstandsbediening. Want hoe Google nou een afstandsbediening heeft kunnen verzinnen zonder cijfertoetsen en zaptoetsen vind ik onbegrijpelijk. 

Om naar een andere zender te gaan gebruik ik de gids dus zelden.

Ook de minigids gebruikte ik in de oude app vrijwel nooit. Ook niet om naar een andere zender te gaan. De oude app werkte ook met de cijfertoetsen. 

De nieuwe app is stabiel. Dat was de oude niet hier.

Het blijft vervelend dat de ervaring voor jou en anderen minder fijn is op dit moment. 

• Helper
  • January 18, 2025

Dankjewel voor alle suggesties, maar ik stop er nu echt mee!😀

HansGlas
Slimmerik
  • January 18, 2025

Bye bye!

Jasper van KPN
Moderator

Over alle foutmeldingen interactieve tv, ik heb op jullie website natuurlijk naar mogelijke oplossingen gekeken. Zoals eerder gemeld, telkens alle stekkers, ontvanger etc.eruit, dan werkt het eerder een aantal dagen. Ik ben niet van plan een kabel te kopen die door de woonkamer loopt. Het is niet meer de jaren negentig hè 🙁

Een kabel blijft altijd de beste optie, dat staat los van de tijdperiode. In een kabel gaat het signaal door een beschermde omgeving, via draadloos of DVS is het signaal gevoeliger voor omgevingsfactoren welke storingen kunnen geven. En dat merk je met die foutmelding.

Op mijn laptop heb ik wel de ‘oude’ KPN TV….???

De website en de app zijn verschillende dingen inderdaad, die zijn niet te vergelijken.

Als ik naar een andere zender wil met de cijfertoets gaat het vaak mis. Kom ik weer in de app zelf en moet ik die weer aanklikken. Dat had ik dacht ik al eerder aangegeven? Bijv. van NPO1 naar CNN is van kanaal 1 naar 61. Met de P+ of P- is dit meestal geen probleem, maar het is toch te zot om de P+ van 1 naar 61 te moeten gebruiken?

Als je cijfertoetsen hebt kan je daarmee ook zappen, maar niet alle afstandsbedieningen hebben dat. Een minigids onderin beeld, zoals de oude app had, is in ontwikkeling. In een toekomstige update wordt dat weer makkelijker dus.

• Helper
  • January 20, 2025

Mijn afstandsbedieningen hebben cijfertoetsen, die gebruik ik ook regelmatig, maar nogmaals: zappen van de ene naar de andere zender gaat ook daarmee vaak fout.

Verder mag het toch duidelijk zijn dat de nieuwe app van KPN niet goed werkt, lees alle slechte recensies, niet alleen op jullie forum, maar ook bij trustpilot etc.!

In mijn werkzame leven werden nieuwe applicaties altijd eerst getest, getest en nog eens getest, net zolang tot het allemaal goed werkte. Ik betaal nu ruim € 83 per maand voor TV en internet voor diensten die absoluut niet voldoen, met een contract waar ik nog bijna een jaar aan vast zit…. 

• Nieuwkomer
  • January 20, 2025

Ik heb sinds de nieuwe app precies hetzelfde probleem als Matje. Wellicht ligt het aan de tv (ook een Sony Brava). Het kastje gebruik ik op dit moment niet vanwege de foutmeldingen. Bleef vaak hangen en moest ik het hele kastje opnieuw opstarten. Echter ook na de update krijg ik vaak bij het selecteren (bij zowel kanaal selecteren in de gids als P+) dat hij blijft vasthangen en zichzelf afsluit. Ook merk ik sinds de nieuwe app dat het laden van de stream langer duurt dan bij de vorige app.

• Nieuwkomer
  • January 20, 2025

Jasper van KPN
Moderator

De app is zeker getest, maar daarbij zijn deze dingen niet naar voren gekomen. Wel andere issues die opgelost zijn voordat de app beschikbaar werd. Zoals gezegd wordt er gewerkt aan een optie voor dat zappen, dus dat is afwachten.

Volgens mij is er naar jullie geluisterd

Nee, dat heeft een andere reden. Er was een probleem op specifieke TCL en Philips toestellen die helemaal niet konden kijken. Daarvoor is een fix uitgebracht, maar daardoor is de app tijdelijk niet op andere apparaten te vinden. Dat leggen we uit in de update: 

• Helper
  • January 20, 2025

Tja, net nog even gecheckt; cijfertoetsen werken nu helemaal niet meer. Alleen met de P+ of P- of via de gids doorrollen naar een gewenste zender.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

nog even gecheckt; cijfertoetsen werken nu helemaal niet meer

Op welk apparaat gebruik je de app ​@MatjeNL ?

Hier kan ik op de chromecast Google-TV en de Nokia streamingbox 8000 wel direct naar een zender met de cijfertoetsen. 

• Helper
  • January 20, 2025

Op m'n TV Sony Bravia. Maar heb nu de app verwijderd in afwachting van…………...

• Helper
  • January 20, 2025

NL Ziet heb ik gelukkig ook nog, die app werkt gewoon normaal met de afstandsbediening, dus ook de cijfertoetsen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

Ik heb nu mtv 00's aan. Beeld bleef af en toe even hangen. De voortgangsbalk komt dan ook.

Maar nu, na ongeveer een kwartier op de zender, stond het zelfs minuten lang stil.

Nokia streamingbox 8000. Via wifi want kabel wordt het niet op die plek.

(geplaatst 12:33) .

Blijft nu al minuten lang hangen. 😥😠

Erger nog. Hij is helemaal gecrasht op de app. Zit totaal vast.

(geplaatst 13:03)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

En weer een update. Ook na ca. 25 minuten 192TV zit de app vast.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

En npo 1 nu al 38 minuten probleemloos. Het lijkt dus sterk af te hangen van welke zender (stream) je aan hebt. 

14:20

Jasper van KPN
Moderator

Soms kan een specifieke zender haperingen vertonen, maar dat hoeft het niet te zijn als je het op meerdere hebt. Als de app in z'n geheel stopt zal het niet aan de zender liggen. De stabiliteit heeft de aandacht van de ontwikkelaars. Het hoeft niet van elk moment gedeeld te worden 😉

• Helper
  • January 21, 2025

Ik begrijp nu dat er aan een nieuwere versie wordt gewerkt, maar nog niet voor alle smart TV's, zoals Sony Bravia? Wanneer kunnen we de nieuwe app verwachten eigenlijk?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2025

Voor de beste beeldkwaliteit en kijkervaring zou ik maar voorlopig maar de tv ontvanger gebruiken als ik jou was want dit kan zomaar een paar dagen duren.

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2025

Voor de beste beeldkwaliteit en kijkervaring zou ik maar voorlopig maar de tv ontvanger gebruiken als ik jou was want dit kan zomaar een paar dagen duren.

Voor de Sony Bravia is de smart-TV+ app al beschikbaar. Hij is alleen even niet te downloaden maar dat zal snel weer kunnen.

• Helper
  • January 21, 2025

Hoe lang is 'even' denk je? 

• Helper
  • January 21, 2025

Tja, nu alleen nog even met bloedspoed de zaak regelen, want ik heb nu een Smart en een Chromecast 4 zonder beeld.

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2025

Hoe lang is 'even' denk je? 

Je zou eigenlijk mogen verwachten dat het eerder een kwestie van uren dan van dagen is maar helaas weet je het bij KPN nooit.