Skip to main content
Beantwoord

De Viaplay app op mijn telefoon is ineens grotendeels Deens

• April 7, 2025
  • 13 reacties
  • 1222 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

4 van de 5 teksten zijn op mijn telefoon in de Viaplay app nu Deens. Lastig leesbaar. 

Android telefoon. 

Heel raar. 

Kan niet vinden hoe het te corrigeren. Iemand wel?

De dagen zijn Deens 

Instellingen 

Casten 

Beste antwoord door RBxx

Het zijn dus zo te zien alleen de bedieningsknoppen van de app die afwijken. De beschrijvingen van de streams komen wel in het Nederlands binnen. Dan lijkt mij toch alleen de app in de war. Had je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dan heb je hopelijk weer een schone situatie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2025

Goed voor je talenkennis ​@PeterG ,

De app-taal wijzigen op je Android-telefoon

• Open de app Instellingen op je apparaat.
  • Tik op Systeem Talen. App-talen.
  • Selecteer de app die je wilt wijzigen.
  • Kies een taal.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Dank je. Met stap 2 loop ik al vast. Bovendien is niet de hele app Deens, zoals de screenshots tonen.

Via Google krijg ik overigens dit:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2025

Het is natuurlijk een fout in de app. Je zou eens kunnen proberen om de app te verwijderen van jouw telefoon. En dan daarna opnieuw de app binnenhalen.

Geeft dat geen verschil? Dan is het wachten op een update. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Tja, dat updaten ze natuurlijk alleen als ze het weten. Geen idee waar ik dat, bij hen, zou moeten melden. 

Via laptop en app in de tv (Android-TV) is het wel goed. Onder Tizen (Samsung) kan ik dezer dagen niet checken.

Hij is werkbaar. Ik kan de taal wel een beetje volgen. Belangrijkste is wel Nederlands.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 7, 2025

Het is natuurlijk een fout in de app. Je zou eens kunnen proberen om de app te verwijderen van jouw telefoon. En dan daarna opnieuw de app binnenhalen.

Geeft dat geen verschil? Dan is het wachten op een update. 

Het is geen algemene fout in de app. Bij mij is alles gewoon in het Nederlands.
Heb je al geprobeerd of verwijderen/opnieuw installeren helpt ​@PeterG ?

Ik heb app-versie 25.13.0 dat is volgens de Play Store de laatste versie. Die heb ik 5 dagen geleden binnen gekregen. Heb jij die ook al, Peter?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Ja, die versie heb ik ook ​@RBxx . En dus Nederlands / Deens gek genoeg. Android telefoon hier dus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Titta nu.... 7 år, verder wel Nederlands in dit scherm. Kategori, Tal: engelska

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Het zijn dus zo te zien alleen de bedieningsknoppen van de app die afwijken. De beschrijvingen van de streams komen wel in het Nederlands binnen. Dan lijkt mij toch alleen de app in de war. Had je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dan heb je hopelijk weer een schone situatie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Opnieuw gedownload; zelfde fout. 

Jeg stopper bare nu. Jeg venter bare på endnu en opdatering.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 7, 2025

Jongens het moet niet gekker worden. Na het verplaatsen binnen "alle apps" (als je ff omhoog swipet) was eerst nu zelfs de keuze pagina profielen Deens. Om kort daarna (weer) Nederlands te worden. 

En nu is ineens alles Nederlands. Kennelijk heeft opnieuw downloaden toch iets gedaan ​@RBxx . Ook dank ​@Noordzee .

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • April 8, 2025
  • Hou je vinger op de app, dan app info, dan opslag gebruik, dan cache wissen. Probeer of dat helpt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 8, 2025

Jongens het moet niet gekker worden. Na het verplaatsen binnen "alle apps" (als je ff omhoog swipet) was eerst nu zelfs de keuze pagina profielen Deens. Om kort daarna (weer) Nederlands te worden. 

En nu is ineens alles Nederlands. Kennelijk heeft opnieuw downloaden toch iets gedaan ​@RBxx . Ook dank ​@Noordzee .

Haha, mooi ​@PeterG ,

Dat was overigens al mijn advies in mijn tweede reactie. 😉 Maar goed, je bent klaar voor een stedentrip naar Kopenhagen! 🇩🇰

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Is jouw Deens mooi bijgespijkerd ​@PeterG