Skip to main content

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Hoi @Dennis Schreve,

We hebben het hier even gecontroleerd en wij kunnen afleveringen van seizoen 1 t/m 5 wel afspelen. Wat gaat er precies fout bij jou?

Seizoen 6 t/m 8 zien wij er ook niet tussen staan. Ik ben daarom even gaan zoeken en kwam het volgende tegen: Waarom staan seizoen 6, 7 en 8 van Baantjer niet op Videoland?. Videoland geeft daar aan dat ze niet voor alle seizoenen de rechten hebben, vandaar dat seizoen 6 t/m 8 ontbreekt. 


@Jose_ bij seizoen 1 staan geen afleveringen: 

Vanaf seizoen 9 wel, maar vanaf aflevering 8 kun je kijken, aflevering 1 t/m 7 staat er ook niet bij:

Op de tv ontvanger staat alles er wel. 


Dit hebben we al eens eerder nagevraagd, @Dennis Schreve. Dat heeft er mee te maken dat Baantjer een serie is die al sinds het begin aanwezig is bij Videoland. Wat betekent dat hij op de ontvanger beschikbaar kwam toen onze iTV app er nog niet was, of je op dat moment nog niet via onze iTV app dat kon kijken. Die videobestanden die we er dan van hebben zijn niet geschikt voor afspelen in onze iTV app. Vandaar dat ze daar later ook niet toegevoegd zijn en je ze daar nu niet vindt. 

Nu kunnen we wel aan RTL vragen dit opnieuw aan te leveren, maar gezien de hier beschreven veranderingen in Videoland heeft dat niet heel veel toegevoegde waarde. Als jij op een mobiel apparaat Baantjer wilt kijken kun je beter de Videoland app zelf downloaden en die gebruiken. Heb je de Videoland update nog niet op de tv ontvanger, dan is het nog even afwachten en raad ik aan om voor nu via de ontvanger Baantjer te kijken. 


Dit hebben we al eens eerder nagevraagd, @Dennis Schreve. Dat heeft er mee te maken dat Baantjer een serie is die al sinds het begin aanwezig is bij Videoland. Wat betekent dat hij op de ontvanger beschikbaar kwam toen onze iTV app er nog niet was, of je op dat moment nog niet via onze iTV app dat kon kijken. Die videobestanden die we er dan van hebben zijn niet geschikt voor afspelen in onze iTV app. Vandaar dat ze daar later ook niet toegevoegd zijn en je ze daar nu niet vindt. 

Nu kunnen we wel aan RTL vragen dit opnieuw aan te leveren, maar gezien de hier beschreven veranderingen in Videoland heeft dat niet heel veel toegevoegde waarde. Als jij op een mobiel apparaat Baantjer wilt kijken kun je beter de Videoland app zelf downloaden en die gebruiken. Heb je de Videoland update nog niet op de tv ontvanger, dan is het nog even afwachten en raad ik aan om voor nu via de ontvanger Baantjer te kijken. 

Dank voor je terugkoppeling @Erik_. 👍🏼


Heb het verzonden 😎. Filmpje + afschrift van software versie. 

Hebben we binnengekregen en doorgezet naar de relevante mensen. We komen er op terug zodra we meer weten.


Ik begrijp van @Paul_ dat het opgelost is @larsvandermade? Je kreeg nu wel het goede scherm en hebt kunnen koppelen? 


Ik begrijp van @Paul_ dat het opgelost is @larsvandermade? Je kreeg nu wel het goede scherm en hebt kunnen koppelen? 

Ja klopt! Helemaal opgelost nu. 


Videoland heeft een aanbieding 6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Via KPN mag ik gelijk 7.99 betalen?


Hi @patrickr2021, Videoland heeft op het moment inderdaad een hele scherpe Black Friday aanbieding :slight_smile: Wij zijn als provider helaas niet meegenomen in dit aanbod, waardoor je niet via ons gebruik kunt maken van deze actie. Uiteraard kan je er voor kiezen om rechtstreeks bij Videoland zelf te bestellen!


KPN heeft volgens mij ook geen Videoland app,  dus hoe kan ik dan naar videoland kijken zonder dit via KPN aan mijn abonnement toe te voegen?


Goede vraag @patrickr2021, dat lees je hier: Hoe kan ik Videoland kijken op mijn TV 

 

 


‘dat lees je hier: Hoe kan ik Videoland kijken op mijn TV  ‘ Ik heb geen tablet of laptop.  Ik wil gewoon via mijn smart TV naar videoland kijken, zonder andere apparaten te moeten koppelen die ik niet heb.


Videoland heeft een aanbieding 6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Via KPN mag ik gelijk 7.99 betalen?

Dit is appels met peren vergelijken. Enkel de basisvariant is afgeprijsd. Dus met reclame en enkel op 1 scherm. Videoland Plus zoals KPN dit vanaf heden aanbied kost ook via Videoland zelf €7,99, daar is geen actie op.

 

Tevens zul je, als je een geschikte tv ontvanger hebt, vanaf uiterlijk 7 december de Videoland App op de ontvanger terugvinden.


‘dat lees je hier: Hoe kan ik Videoland kijken op mijn TV  ‘ Ik heb geen tablet of laptop.  Ik wil gewoon via mijn smart TV naar videoland kijken, zonder andere apparaten te moeten koppelen die ik niet heb.

Dat kan dan weer via ons, maar daarbij kan je dus geen gebruik maken van de actie van Videoland zelf :confused:

Videoland heeft een aanbieding 6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Via KPN mag ik gelijk 7.99 betalen?

Dit is appels met peren vergelijken. Enkel de basisvariant is afgeprijsd. Dus met reclame en enkel op 1 scherm. Videoland Plus zoals KPN dit vanaf heden aanbied kost ook via Videoland zelf €7,99, daar is geen actie op.

Ah, goede toevoeging! Dan bestaat er dus geen verschil tussen ons aanbod en het aanbod van Videoland zelf, behalve dat ze een ‘uitgeklede’ variant aanbieden die niet via ons te bestellen valt. 


‘dat lees je hier: Hoe kan ik Videoland kijken op mijn TV  ‘ Ik heb geen tablet of laptop.  Ik wil gewoon via mijn smart TV naar videoland kijken, zonder andere apparaten te moeten koppelen die ik niet heb.

Dat kan dan weer via ons, maar daarbij kan je dus geen gebruik maken van de actie van Videoland zelf :confused:

Videoland heeft een aanbieding 6 maanden voor 2.99 en 14 dagen gratis proberen.  Via KPN mag ik gelijk 7.99 betalen?

Dit is appels met peren vergelijken. Enkel de basisvariant is afgeprijsd. Dus met reclame en enkel op 1 scherm. Videoland Plus zoals KPN dit vanaf heden aanbied kost ook via Videoland zelf €7,99, daar is geen actie op.

Ah, goede toevoeging! Dan bestaat er dus geen verschil tussen ons aanbod en het aanbod van Videoland zelf, behalve dat ze een ‘uitgeklede’ variant aanbieden die niet via ons te bestellen valt. 

Niet echt een goede toevoeging, want als de ‘uitgekleede variant’ mij 30 euro scheelt, (6 x 5 euro want dat is nu het prijsverschil)  plus de mogelijkheid om eerst 14 dagen  gratis in Videoland rond te neuzen,  neem ik een reclame blokje wel voor lief. 

KPN hoeft niet te bepalen of ik wel of geen reclame wil zien, die afweging maak ik liever zelf.

Komt er dus op neer dat ik door KPN wordt gedwongen om de eerste 6 maanden 5 euro meer te betalen, om videoland te zien,  omdat ik via KPN de TV app kan gebruiken. :frowning2:


@patrickr2021 Het is maar net hoe je het bekijkt. Het is een extra service. Niet een basisbehoefte. Wij zijn blij dat we de Videoland via de tv-ontvanger kunnen aanbieden. (helaas) één type abonnement. Niet het type abonnement dat jij graag wilt. Wellicht kun je (tweedehands) een Chromecast op de kop tikken voor een paar centen. Dan kun je bij Videoland de abonnementsversie nemen die bij jouw wensen past. Tel uit je winst:wink:  

*EDIT: Basis abonnement van Videoland is niet te gebruiken i.c.m. een Chromecast. Wél met een laptop, desktop, mobiele Videoland app op je telefoon of tablet (iOS en Android), Smart tv en PS4


Hallo @Lisa , die abo versie die Videoland nu in de aanbieding heeft werkt alléén op de betreffende tv en niet via andere devices i.c.m. een Chromecast, staat duidelijk in de voorwaarden.

CC: @patrickr2021 


Aah, ik had dat niet gelezen @JanD. Bedankt voor de toevoeging. In dat geval veranderd de hele discussie: 

 

...Ik heb geen tablet of laptop.  Ik wil gewoon via mijn smart TV naar videoland kijken, zonder andere apparaten te moeten koppelen die ik niet heb.

@patrickr2021 Je geeft aan dat je een Smart tv hebt, dan kun volgens Videoland daarop kijken :point_down:

“Met Videoland Basis kun je niet kijken via Ziggo Box of Chromecast. Je kunt wel gewoon kijken via je laptop, desktop, mobiele Videoland app op je telefoon of tablet (iOS en Android), Smart tv en PS4.”

 

Voor meer vragen over de werking van dit basis abonnement kun je het beste contact opnemen met Videoland. 


Met een smart tv kan je niet via KPN naar videoland kijken,  aangezien de app ontbreekt, wanneer je het abonnement niet via KPN afsluit, wat nu dus duurder is.  

Dit topic kan worden gesloten,  ik heb besloten over te stappen naar Delta, waar dit allemaal wat makkelijker gaat en zij niet bepalen of ik wel of geen reclame wil zien.


Hallo @Patrick2021 

Met een smart tv kan je niet via KPN naar videoland kijken,  aangezien de app ontbreekt, wanneer je het abonnement niet via KPN afsluit, wat nu dus duurder is.  

Met een smart-tv kun je dus rechtstreeks naar Videoland kijken als je de app op jouw tv hebt geïnstalleerd, daar heb je KPN niet bij nodig en kun je tevens van de aanbieding gebruik maken.

 


Ik wil gewoon via mijn smart TV naar videoland kijken, zonder andere apparaten te moeten koppelen die ik niet heb.

@patrickr2021 . In een smart-tv moet zonder meer de videoland-app aanwezig zijn. Of je moet een heel oude smart-tv hebben, ouder dan 2017.

Niet echt een goede toevoeging, want als de ‘uitgekleede variant’ mij 30 euro scheelt, (6 x 5 euro want dat is nu het prijsverschil)  plus de mogelijkheid om eerst 14 dagen  gratis in Videoland rond te neuzen,  neem ik een reclame blokje wel voor lief. 

Die uitgeklede variant, basis abonnement. is bovendien met reclame + 1 scherm 'tegelijk’.

Via kpn sluit je momenteel nog het videoland Plus abonnement af. Zonder reclame en 2 schermen tegelijk. Zodra de app er is kan van af januari ook het Basis abonnement genomen worden.

https://www.videoland.com/abonnementen

Van af januari is er de videoland-app in de kpn-ontvangers. Dan kun je via je laptop een videoland-abonnement (ook het basis-abo met SD) nemen en via de app in de decoder gebruiken. 

ik heb besloten over te stappen naar Delta, 

Heeft Delta wel de videoland-app in hun ontvanger????


Tot nu nog geen update gehad betreffende Videolandomgeving om een account aan te maken en mijn decoder/tvontvangers zijn van Arris 2952

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Tot nu nog geen update gehad betreffende Videolandomgeving om een account aan te maken en mijn decoder/tvontvangers zijn van Arris 2952

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@JannigjeM we hebben nog niet iedereen overgezet naar de nieuwe firmware: nog even afwachten dus 🙂. Zodra je overgezet bent, zal je dit ook per mail lezen.


Oke dank je.

Ik wacht het even af.


Komt deze update (met de videoland APP) ook gelijktijdig voor XS4ALL klanten?