Skip to main content

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Komt deze update (met de videoland APP) ook gelijktijdig voor XS4ALL klanten? 

Dat weet ik niet! Even navragen bij XS4ALL:blush:

Edit: het antwoord is ja. Daar komt de update ook. Voor verdere vragen wil ik je wel verzoeken contact met XS4ALL zelf.


Komt deze update (met de videoland APP) ook gelijktijdig voor XS4ALL klanten? 

Dat weet ik niet! Even navragen bij XS4ALL:blush:

Edit: het antwoord is ja. Daar komt de update ook. Voor verdere vragen wil ik je wel verzoeken contact met XS4ALL zelf.

Ik heb gelezen dat morgen de update van de 2952 komt. Klopt dit?


Hallo. Ik heb videoland via de tv wat werkte, nu moet ik mijn pincode invullen en die werkt plots niet meer. Niet die van mijn abonnement maar van Videoland. Ik zou de pincode die in Kpn ITV zit in moeten vullen maar dat werkt ook niet. Inloggen met email werkt ook niet want ik zou geen abonnement hebben terwijl ik voorheen gewoon videoland keek op tv. Ik zou graag wat hulp krijgen van iemand want de frustratie groeit snel


Hoi @PatrickVeen,

Wat een vreemde situatie. Ik kijk graag even met je mee. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven zodra je dat hebt gedaan?


Komt deze update (met de videoland APP) ook gelijktijdig voor XS4ALL klanten? 

Dat weet ik niet! Even navragen bij XS4ALL:blush:

Edit: het antwoord is ja. Daar komt de update ook. Voor verdere vragen wil ik je wel verzoeken contact met XS4ALL zelf.

Ik heb gelezen dat morgen de update van de 2952 komt. Klopt dit?


Hoi @ANO niem! Bedoel je nu bij XS4ALL of bij KPN?

Bij KPN is de uitrol in gang gezet, dit is niet tv-ontvanger afhankelijk overigens! Als het om XS4ALL gaat, raad ik je aan om het daar na te vragen. 


Komt deze update (met de videoland APP) ook gelijktijdig voor XS4ALL klanten? 

Interactieve Tv van XS4ALL is een 1op1 doorgifte van itv van KPN. Alle updates en wijzigingen krijg je dus ook (al is het soms ietsje later). Het enige wat verschilt is het logo. Geef de ontvanger voor de gein maar eens een ‘frisse start’. Dan krijg je in het begin ook een tijdje het KPN-logo te zien (in de gids bijvoorbeeld). Na een minuut verandert het logo naar XS4ALL. 

Wees blij dat het een 1 op 1 doorgifte is. Andere KPN-dochters zoals bijvoorbeeld Solcon hebben eigen software en een eigen app. Dat is niet te vergelijken met de kwaliteit die we nu gewend zijn (bij KPN en bij XS4ALL). 


Ik heb helemaal iets vreemds meegemaakt, ik klik op Videoland en ik kan kijken. Staat bij mij gewoon “Mijn Profiel” en ik kan kijken. Hoe kan dit? Ik durf geen profiel aan te maken op Videoland.com. Want ik heb geen account bij de app, hoe zit dit? Want deze handelingen hoefde ik niet te doen:

Het gevolg dat ik me niet kan aanmelden bij Videoland.com, want dan heb ik 2 abonnementen bij Videoland. 


@Dennis Schreve Gek! Je had niet eerst een account via Videoland zelf die nog niet is afgemeld? 


@Dennis Schreve Gek! Je had niet eerst een account via Videoland zelf die nog niet is afgemeld? 

Nee ik heb geen Videoland account. Ik heb het Videoland abonnement altijd via jullie lopen. 


waar vind ik de inlog code van videoland

Admin: verplaatst naar algemeen Videoland topic


Hey @Dennis Schreve wil je eens proberen de tv-ontvanger te herstarten en nadat de boel weer is opgestart de Videoland app te openen via Apps in het tv-menu? Mocht het dan nog niet werken? Voer eens een reset uit van jouw tv-ontvanger. 


Ik heb helemaal iets vreemds meegemaakt, ik klik op Videoland en ik kan kijken. Staat bij mij gewoon “Mijn Profiel” en ik kan kijken. Hoe kan dit? Ik durf geen profiel aan te maken op Videoland.com. Want ik heb geen account bij de app, hoe zit dit? Want deze handelingen hoefde ik niet te doen:

Het gevolg dat ik me niet kan aanmelden bij Videoland.com, want dan heb ik 2 abonnementen bij Videoland. 

Ik heb precies het zelfde. Ik zal ook een reset proberen


Uitleg klopt niet. Ik krijg “account aanmaken” niet.

Videoland account aanmaken

  1. Start je tv-ontvanger en druk op Menu > Films of Series > Videoland
  2. Klik op ‘account aanmaken’ en vul je 4-cijferige KPN iTV-pincode in

Kom dus niet verder.

Na klikken op 'videoland’ bij films of series eerst afb. 1. Uitloggen niet gedaan, want kan ik dan wel inloggen? Heb tenslotte nu geen gegevens.

Maar ga ik verder met Mijn Profiel kan ik geen account maken om op andere apparaten dan de ontvanger Videoland te gebruiken. Ab. 2

Maak de uitleg alsjeblieft zoals de stappen ECHT zijn!

 


waar vind ik de inlog code van videoland

Admin: verplaatst naar algemeen Videoland topic

Hallo @Silvia van vuuren, ik heb je bericht verplaatst naar het Algemene Videoland topic. Lees eens rustig het openingsbericht door, daarmee kom je er er vast wel uit. 

@PeterG, volgens mij ervaar jij hetzelfde als Dennis. Ook aan jou wil ik vragen om een herstart te doen en werkt dat niet, dan een reset. 


Het lijkt opgelost... Hij sprong in eens om naar de home pagina van Videoland. 


Ik heb helemaal iets vreemds meegemaakt, ik klik op Videoland en ik kan kijken. Staat bij mij gewoon “Mijn Profiel” en ik kan kijken. Hoe kan dit? Ik durf geen profiel aan te maken op Videoland.com. Want ik heb geen account bij de app, hoe zit dit? Want deze handelingen hoefde ik niet te doen:

Het gevolg dat ik me niet kan aanmelden bij Videoland.com, want dan heb ik 2 abonnementen bij Videoland. 

Ik heb precies het zelfde. Ik zal ook een reset proberen

Herstart van de ontvanger heeft het opgelost. 


Richard Bruins schijft:

Herstart van de ontvanger heeft het opgelost. 

Dito hier, Paul!

Dan heb je nog wel wat minuten werk. Ook weer opnieuw inloggen in de videoland-app op de ontvanger (met je nieuw gemaakte videoland account d.m.v. de koppelcode). Toen nog app op phone gezet en daar inloggen. Al met al minuut of 7 à 8 bezig geweest hi hi :grin: .


Richard Bruins schijft:

Herstart van de ontvanger heeft het opgelost. 

Dito hier, Paul!

Dan heb je nog wel wat minuten werk. Ook weer opnieuw inloggen in de videoland-app op de ontvanger (met je nieuw gemaakte videoland account d.m.v. de koppelcode). Toen nog app op phone gezet en daar inloggen. Al met al minuut of 7 à 8 bezig geweest hi hi :grin: .

Klopt, die minuten werk kwam mijn vriendin ook achter. Maar goed, na dat proces heb je natuurlijk ook wat! 


Nog één vraagje @Paul_ .

Kunnen videoland.com klanten nu ook de app in de decoder (gaan) gebruiken?? Het lijkt me wel namelijk (koppelcode enzo).


Richard Bruins schijft:

Herstart van de ontvanger heeft het opgelost. 

Dito hier, Paul!

Dan heb je nog wel wat minuten werk. Ook weer opnieuw inloggen in de videoland-app op de ontvanger (met je nieuw gemaakte videoland account d.m.v. de koppelcode). Toen nog app op phone gezet en daar inloggen. Al met al minuut of 7 à 8 bezig geweest hi hi :grin: .

Dat denk ik ook. Ik heb nog 2 setupboxen dus die moet ik nog koppelen. Daar naast moet ik de harmony elite weer opnieuw programmeren. Ach weer een leuk klusje voor vanavond


Nog één vraagje @Paul_ .

Kunnen videoland.com klanten nu ook de app in de decoder (gaan) gebruiken?? Het lijkt me wel namelijk (koppelcode enzo).

Ja. :)

 


Bij mij werkt het nog steeds niet, heb een account maar de app van Videoland zegt nog steeds dat ik een account moet aanmaken, en heb dus geen koppelcode. 

Want dan komt ie hiermee!


Als ik goed begrijp @Dennis Schreve krijg jij dus niet het "normale" startscherm? Ook niet na het stroomloos maken en resetten van jouw tv-ontvanger? 


Als ik goed begrijp @Dennis Schreve krijg jij dus niet het "normale" startscherm? Ook niet na het stroomloos maken en resetten van jouw tv-ontvanger? 

Inmiddels is het gelukt, maar voor iemand die hier geen verstand van heeft is het erg omslachtig. 


Er zijn nog wel wat verbeterpunten nodig. Zo kun je een profiel erbij plaatsen:

Maar eenmaal op die profiel zie je linksonder niet wie er kijkt:

Je ziet alleen maar dat poppetje, daar zou dan onder dat poppetje de naam kunnen staan. 😉