Skip to main content

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

@Dennis Schreve

Als je dat zij menu uitklapt (pijltje links op de ring) dan staat de naam achter het poppetje.

 


Verder valt het mij op dat ik maar 1 KPN STB kan koppelen, want nu heb ik hem op de andere tv ontvanger gekoppeld, dan is die bij de andere er weer uit. Omdat ie maar 1 naam ziet van de tv ontvanger: KPN STB

Hopelijk wordt hier een oplossing voor gezocht, zo dat je ze alle vier kunt registreren. 


Je kunt het proberen door op de andere gewoon in te loggen met de ‘normale’ inloggegevens. En dus de koppelcode niet te gebruiken.

@Dennis Schreve 


Je kunt het proberen door op de andere gewoon in te loggen met de ‘normale’ inloggegevens. En dus de koppelcode niet te gebruiken.

@Dennis Schreve

Maar koppelen gaat veel sneller i.p.v. met e-mailadres en wachtwoord, want mijn wachtwoorden zijn erg ingewikkeld! Overal heb ik een andere wachtwoord voor! 😂


Je kunt het proberen door op de andere gewoon in te loggen met de ‘normale’ inloggegevens. En dus de koppelcode niet te gebruiken.

@Dennis Schreve

Heb jij dit getest @PeterG?


Heb jij dit getest @PeterG?

Nee, ik heb maar één decoder. @Dennis Schreve 

Maar koppelen gaat veel sneller i.p.v. met e-mailadres en wachtwoord, want mijn wachtwoorden zijn erg ingewikkeld! Overal heb ik een andere wachtwoord voor!

Dat hoeft per ontvanger maar één keer hè. En overal hetzelfde wachtwoord natuurlijk; dat voor videoland. De app nergens uitloggen. Maar afsluiten als je 'm niet gebruikt. Dan blijf je ingelogd. Afsluiten doe je door (1 of meermaals) op de terug knop te drukken. Totdat je de vraag krijgt “Weet je zeker dat je de app af wilt sluiten?”. Dat is 1 stap voor die met profiel, klantenservice en uitloggen. Waar je dus NIET moet uitloggen.

Afsluiten: je stopt met gebruik van de app maar blijft ingelogd.

Uitloggen: je stopt met de app maar moet bij ieder gebruik weer inloggen.

Net als bij Netflix, al is afsluiten en uitloggen daar veel beter gescheiden en duidelijker.

NOTA BENE

Heb net ook gekoppeld (dan kan het wel met de 6-cijferige koppelcode, zonder ergens anders uit te loggen) op de app in de smart-tv. Heb dan ook RTL 4,5 ,7 en 8 live in de app. Via de app op de tv ontvanger is live tv er niet.


 

Heb net ook gekoppeld (dan kan het wel met de 6-cijferige koppelcode, zonder ergens anders uit te loggen) op de app in de smart-tv. Heb dan ook RTL 4,5 ,7 en 8 live in de app. Via de app op de tv ontvanger is live tv er niet.

Dat is toch niet echt nodig, om live tv via de ontvanger te hebben. Ik heb nu de 2e tv ontvanger ingelogd met me mailadres en wachtwoord en de eerste met de koppelcode, maar ziet maar 1 KPN STB tv ontvanger:

Blijkt dat de app maar 1 naam kan weergeven met dezelfde naam. Jammer dat je de naam niet kan veranderen van de ontvanger (een naam geven) dan zou de app het niet zien als 1 tv ontvanger, en ik heb 4x Arris 5202.


Ik zie het probleem niet heb gewoon beide ontvangers met de code gekoppeld


Ik zie het probleem niet heb gewoon beide ontvangers met de code gekoppeld

Krijg nou tandjes! 😁😂🤣 Ik zie het nu ook bij jou @MennoG78, waarom doet ie dat bij mij dan niet? Dat ga ik nog eens testen. 👍🏼😉 Dank voor jou terugkoppeling en screenshot. 


Ik heb de update nog niet op de ARRIS VIP2952


Ik heb de update nog niet op de ARRIS VIP2952

Hier ook niet en een software opnieuw installeren heeft niet geholpen.


Opmerkelijk:

Als je de zoekfunctie via het menu (of vergrootglas op de ab) gebruikt op een titel van videoland kom je nog in de oude omgeving terecht.


Wat me wel opvalt is dat het beeld er niet uitziet.

Wordt dit nog verbeterd?

Is net of je naar een slechte VGA monitor kijkt die letters zijn niet vloeiend in het menu in de app


Per ontvanger en per keer koppelen krijg je dus wel steeds een andere koppelcode, @Dennis Schreve . Dus niet steeds dezelfde koppelcode gebruiken. Als dat de fout is bij jouw.


Ik heb de update nog niet op de ARRIS VIP2952

Iemand die weet wanneer het hierop komt?


Goedenavond 

ik heb nu de nieuwe videoland plus omgeving op mijn tv. Alleen hoe kan ik videoland nu ook op de app kijken? Hoe kan ik op de app inloggen? Ik heb geen QR code voorbij zien komen. 
dan de tweede vraag kan ik meerdere profielen aanmaken? 


@Kop Munt . Waarschijnlijk valt jouw abonnementsnummer in de tweede batch van 7 december.

@MBeeken Heb je DIT SCHERM al op de ontvanger (!) gehad? Van daaruit kun je een account maken bij Videoland wat dan gekoppeld is met je kpn abonnement. Heb je eenmaal een videoland-account dan kun je ook gebruik maken van de videoland-app en videoland.com om online te kijken.

dan de tweede vraag kan ik meerdere profielen aanmaken? 

Eenmaal een videoland account kan dat.


@Kop Munt . Waarschijnlijk valt jouw abonnementsnummer in de tweede batch van 7 december.

@MBeeken Heb je DIT SCHERM al op de ontvanger (!) gehad? Van daaruit kun je een account maken bij Videoland wat dan gekoppeld is met je kpn abonnement. Heb je eenmaal een videoland-account dan kun je ook gebruik maken van de videoland-app en videoland.com om online te kijken.

dan de tweede vraag kan ik meerdere profielen aanmaken? 

Eenmaal een videoland account kan dat.

Bedankt voor je reactie! Maar heel stom mijn zoon van 16 heeft gisteravond laat op allerlei knopjes geklikt zonder dat ik in de buurt was. Hij zegt dat hij dat scherm niet heeft gezien 🤦‍♀️
dus wat nu? 


Per ontvanger en per keer koppelen krijg je dus wel steeds een andere koppelcode, @Dennis Schreve . Dus niet steeds dezelfde koppelcode gebruiken. Als dat de fout is bij jouw.

Nu werkt het op alle ontvangers. Blijf nu overal maar van af! 😂


Opmerkelijk:

Als je de zoekfunctie via het menu (of vergrootglas op de ab) gebruikt op een titel van videoland kom je nog in de oude omgeving terecht.

@PeterG het blijkt dat Videoland nog niet op alle tv ontvangers werken volgens Videoland op Twitter: 

 


Ik denk dat dat meer met de omzetting te maken heeft dan met beschikbaarheid.

Jouw abonnementsnummer is, met 4 decoders, al omgezet. Dan moet het ook op alle 4 werken. Op al jouw 4 decoders is de app er toch? Raar dat je er maar één kunt gebruiken. Vandaar mijn tip om de koppelcodes dus niet te gebruiken.

Er komt nog een deel van de iTV kijkers op 7 december aan de beurt voor deze software (HTML) wijziging.

 


@MBeeken 

Zet de decoder even 20 seconden uit met de schakelaar aan de achterkant. Als ie weer opgestart is ga dan nog eens naar videoland via menu: films of series → videoland. Bij mij werkte die truuk om dat scherm te krijgen. Dat is de énige manier om je “videolandpakket” echt om te zetten. 

Zo maar een account maken bij videoland werkt niet, dan heb je daar ineens ook een account buiten kpn om en dat is niet de bedoeling. Het is nou juist dat je videolandpakket-kpn wordt omgezet naar een videoland account. Dat kan alleen via de decoder via dat scherm.


Sinds KPN over is naar de Videoland-app is de ontvanger echt super traag. Het wordt ook steeds erger. Vanavond is de app niet normaal te gebruiken, vanmorgen kwam ik er met wat geduld nog wel doorheen. Als ik de app heb gebruikt en dan weer normaal naar tv ga, blijft de ontvanger super traag reageren op de afstandsbediening.
 

Ervaren meer mensen dit? En is er (zicht op) een oplossing? Anders gaat dat ding eerdaags van frustratie het raam uit ;)

 

Ik baal wel, want ik was juist blij dat de app gebruiksvriendelijker werd, oa door de mogelijkheid van ‘verder kijken’ en eenvoudiger zoeken. 


Sinds KPN over is naar de Videoland-app is de ontvanger echt super traag. Het wordt ook steeds erger. Vanavond is de app niet normaal te gebruiken, vanmorgen kwam ik er met wat geduld nog wel doorheen. Als ik de app heb gebruikt en dan weer normaal naar tv ga, blijft de ontvanger super traag reageren op de afstandsbediening.
 

Ervaren meer mensen dit? En is er (zicht op) een oplossing? Anders gaat dat ding eerdaags van frustratie het raam uit ;)

 

Ik baal wel, want ik was juist blij dat de app gebruiksvriendelijker werd, oa door de mogelijkheid van ‘verder kijken’ en eenvoudiger zoeken. 

Ik had dit gisteren dat hij traag was maar was opeens over. (net nog gekeken en is nu nog normaal)

Ik heb de Arris VIP 5202


@Martine999, is die bij jou ook weer normaal? Zo niet, zou je de ontvanger eens willen resetten? Zorgt dat dan voor verbetering?