Skip to main content

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, allléén rechtstreeks op je smart tv.

@JanD hoe bedoel je dat? Ik heb op alle vier de tv ontvangers (5202) En ik heb Videoland Plus.

Videoland Basis werkt niet op de tv ontvangers. 😉

Maar Dennis hoe heb je dan de tv 2 gekoppeld. Je hoeft toch niet per TV een ander account aan te maken?

 


Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, allléén rechtstreeks op je smart tv.

@JanD hoe bedoel je dat? Ik heb op alle vier de tv ontvangers (5202) En ik heb Videoland Plus.

Videoland Basis werkt niet op de tv ontvangers. 😉

Hallo @Dennis Schreve , precies zoals ik het schrijf en zoals het op de screendump staat, de KPN-decoder ondersteunt (nog) geen basis abo van Videoland, wat is daar onduidelijk aan?

 


Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, allléén rechtstreeks op je smart tv.

@JanD hoe bedoel je dat? Ik heb op alle vier de tv ontvangers (5202) En ik heb Videoland Plus.

Videoland Basis werkt niet op de tv ontvangers. 😉

Hallo @Dennis Schreve , precies zoals ik het schrijf en zoals het op de screendump staat, de KPN-decoder ondersteunt (nog) geen basis abo van Videoland, wat is daar onduidelijk aan?

 

Maar mijn vraag gaat niet over een basis abonnement ???


@Ingrid3 Heb je de app op de tv zelf gedownload of je gebruik je hem via de tv ontvangers? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 

 


Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, allléén rechtstreeks op je smart tv.

@JanD hoe bedoel je dat? Ik heb op alle vier de tv ontvangers (5202) En ik heb Videoland Plus.

Videoland Basis werkt niet op de tv ontvangers. 😉

Hallo @Dennis Schreve , precies zoals ik het schrijf en zoals het op de screendump staat, de KPN-decoder ondersteunt (nog) geen basis abo van Videoland, wat is daar onduidelijk aan?

 

@JanD omdat je zei “uitgeklede versie”, oh wacht jij bedoeld daarmee de “basis”. 😂 lampje 💡 ging nu pas bij mij aan. 😂🙈


@Ingrid3 Heb je de app op de tv zelf gedownload of je gebruik je hem via de tv ontvangers? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 

 

@Rutger_ ze gebruikt het met de tv ontvangers. 


@Ingrid3 Heb je de app op de tv zelf gedownload of je gebruik je hem via de tv ontvangers? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 

 

@Rutger_ ze gebruikt het met de tv ontvangers. 

Klop ik kijk videoland via de tv ontvanger (het abb is dus via de KPN). Ik ben gisteren een hele tijd bezig geweest. Koppeling televisie 1 samen met een account aanmaken is gelukt. Maar televisie 2 lukt niet met koppelen. Uiteindelijk ben ik bij televisie 2 maar ingelogd met mijn account email adres en wachtwoord en dan lukt het wel. Maar je moet dan wel ingelogd blijven om niet steeds te hoeven inloggen. Dit is dus geen koppeling. Dit alles noem ik geen verbetering!


Een koppeling is een eenmalig iets bij het afsluiten van een nieuw abo, inlog met mail en w.w. is de normale gang van zaken bij een bestaand abo.

 


Een koppeling is een eenmalig iets bij het afsluiten van een nieuw abo, inlog met mail en w.w. is de normale gang van zaken bij een bestaand abo.

 

 

Je kunt dus maar 1 tv koppelen aan je account en voor de andere tv moet je dus inloggen. Nu zo ver ben ik inmiddels ook. Wel raar dat er in het account van Videoland staat “toevoegen koppeling”. 

Ik heb trouwens geen nieuw abonnement maar een bestaand abonnement van Videoland bij de KPN. En de instructies zijn verwarrend. 


@Ingrid3 Heb je de Videoland app op je telefoon staan? Zo ja dan kun je het volgende doen bij jou 2e ontvanger:

Druk op “koppelen”

Daarna krijg je een code te zien, dan ga je naar de app van Videoland op je telefoon:

dan tik je op account rechtsonder:

Daarna tik je op “koppelen”, als je dat gedaan heb zie je het volgende:

Als je daar bent tik je het nummer in wat er op jou beeldscherm staat hierin op die stipjes. Daarna zou die het moeten doen. 


Maar je moet dan wel ingelogd blijven

@Ingrid3 . De app afsluiten zonder uit te loggen kan. Klik dan net zo vaak op de terugknop totdat je het scherm ziet waarin staat: Weet je zeker dat je de app wilt afsluiten?

Dat is nml één scherm vóór die met profiel kiezen, klantenservice en uitloggen. Maar afsluiten is dus verlaten zonder uitloggen. Erg onduidelijk te vinden, maar vond het vrij snel omdat ik het met alle apps zo doe. Ook bij de apps van de televisie zelf die ik gebruik zoals NPOstart.


@Ingrid3 Heb je de Videoland app op je telefoon staan? Zo ja dan kun je het volgende doen bij jou 2e ontvanger:

Druk op “koppelen”

Daarna krijg je een code te zien, dan ga je naar de app van Videoland op je telefoon:

dan tik je op account rechtsonder:

Daarna tik je op “koppelen”, als je dat gedaan heb zie je het volgende:

Als je daar bent tik je het nummer in wat er op jou beeldscherm staat hierin op die stipjes. Daarna zou die het moeten doen. 

 

Ja maar ik kijk alleen op de beide tv's niet op de mobiel, of tablet. Wel voeg ik meestal (ook met Netflix) op de pc films toe omdat het op de pc veel makkelijker is iets te vinden en toe te voegen dan op de televisie.

 

Wij hebben 2 tv's geen grote. Maar ik begrijp niet dat mensen op een mobiel een film kunnen kijken. 

Dus het koppelen sloeg bij mij alleen op beide tv's. Maar ik sla de uitleg voor koppelen van de mobiel wel even op. Dank je


Maar je moet dan wel ingelogd blijven

@Ingrid3 . De app afsluiten zonder uit te loggen kan. Klik dan net zo vaak op de terugknop totdat je het scherm ziet waarin staat: Weet je zeker dat je de app wilt afsluiten?

Dat is nml één scherm vóór die met profiel kiezen, klantenservice en uitloggen. Maar afsluiten is dus verlaten zonder uitloggen. Erg onduidelijk te vinden, maar vond het vrij snel omdat ik het met alle apps zo doe. Ook bij de apps van de televisie zelf die ik gebruik zoals NPOstart.

 

Als ik Netflix, Amazon of nu Videoland wil verlaten druk ik op de TV knop en kom zo weer op de tv zenders. Maar als dat met Videoland niet lukt zal ik bovenstaand proberen. Dank je!


@Marcel v V . Vreemd. Heb jij meerdere tuners? Gebeurt het dan op beide? Welk type ontvanger gebruik je?

Ja ik heb er twee. Ik heb niet getest of dit op beide is, kom er zsm op terug. 
In de huiskamer staat de HMB2260, op de slaapkamer een Arris VIP2952 V2.

De traagheid zit getest in de TV ontvanger in de huiskamer. Op de slaapkamer ga ik de Videoland app nog testen.

Marcel

Videoland getest op beide apparaten en de storing is niet meer opgetreden. Lijkt erop dat alleen de eerste keer dit probleem is opgetreden. Wat mij betreft kan dit worden gesloten.

 

fijne avond allem33l. Marcel v V


Komt Videoland nu ook bij jullie in het Entertainment-pakket? Net zo als bij Netflix, ESPN, Spotify & Film1. Zou leuk zijn als jullie je klanten dan ook € 5,00 Entertainment-korting kunnen geven i.c.m. de reeds geldende voorwaarden.

Groetjes M.


Komt Videoland nu ook bij jullie in het Entertainment-pakket? Net zo als bij Netflix, ESPN, Spotify & Film1. Zou leuk zijn als jullie je klanten dan ook € 5,00 Entertainment-korting kunnen geven i.c.m. de reeds geldende voorwaarden.

Groetjes M.

En het opnemen-pakket???!!!


Entertainmentkorting zit nu alleen nog op nee, is nu nog Spotify, Netflix, Film1 & ESPN. Als dit uitgebreid gaat worden zullen we dat uiteraard bekend maken. 


@vincentk75 Ik heb overlegd en een nieuwe ontvanger besteld! Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

met de nieuwe decoder werkt het als een zonnetje, bedankt!


Goedemiddag @Gomes, ik heb je post verplaatst naar het algemeen Videoland topic. Krijg je een foutmelding als je de app wil openen? Waar loopt het precies mis? 


Beste Jeroen.

Hij geeft niks aan want zodra ik de zender 204 of via de app wil gaan kijken springt deze er meteen vanaf.


@Gomes wat voor TV ontvanger heb je precies en heb je deze ook al gereset en de software opnieuw geïnstalleerd?


Videoland wat een ellende, loopt vast films stotteren is een drama. Graag upgrade verwijderen en de oude terug die werkte tenminste. Na elke film moet alles uit gezet worden opnieuw modem op starten.

Zeer slechte move geweest.

 

*admin* topic samengevoegd met bestaand topic.


@Upgrade Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je steeds je tv ontvanger moet herstarten als een film is afgelopen. 

Loopt de ontvanger dan helemaal vast? Of ontstaan er wellicht andere problemen? 


UPDATE:

Videoland gaat per 18 januari de prijzen van het Plus abonnement en Premium abonnement met 1 euro verhogen. Plus klanten gaan dan € 8,99 per maand betalen. Dat betekent dat kpn klanten dus al binnen no-time op het oude niveau zitten. Die hebben maar kort van de prijsaanpassing kunnen genieten.

Het Premium abonnement gaat van 9,99 naar 10,99.
 

BRON: PeterG

Videoland


Altijd videoland gekeken via een abonnement bij kpn . Sinds kort de app geïnstalleerd. Accoord gegaan met alle voorwaarden, en verplichtingen.  Blijft telkens de app hangen.  Dtilstaand beeld   geen geluid etcetera.. etcetera.  Nu wil ik videoland niet meer via de app kijken.. MAAR HOE .. Want als ik film of serie kies via videoland  opent gelijk de app.

Dus hoe kom ik van de app af

M. V.g

Rein de Vries