Skip to main content

Hoe kan het dat de videoland app steeds uitvalt?

Welkom bij ons op het forum @Ria G. Dat is een goede vraag, kan je er  meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

  • Op wat voor apparaat (merk en model) ervaar je dit? Is dat een tv-ontvanger van ons, een telefoon, tablet of iets anders?
  • Wat gebeurt er precies als de app uitvalt, krijg je een foutmelding of gebeurt er iets anders?
  • Heb je het ook op andere apparaten, of alleen op dit apparaat?
  • Hoe is het apparaat verbonden met het modem?

Wij zien niet wat jij ziet, wij zien enkel wat jij ons vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken. Mocht je het makkelijker vinden om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Welke tv ontvanger gebruik je van kpn?

Een Arris of Arcadyan

Een Sagemcom (DIW7022)

????


Wij gebruiken een Arris tv ontvanger 

Op het moment valt hij minder weg.

Heeft dat met updaten te maken?


Ah ja. De Arris VIP2952 neem ik aan. Die had ik ook. En daarbij gebruikte ik 'gewoon’ de apps in mijn smart-tv (niet voor niks smart). Want geen van de apps in de 2952 vond (vind) ik nou bepaald prettig werken.

De update om de stabiliteit van de apps te verbeteren was al in februari.

Toen de Arris naar de slaapkamer ging (domme tv) heb ik er de Nokia 8000 box bij gekocht. Die in verband met afstandsbediening met cijfertoetsen.

Maar als je geen geschikte smart-tv hebt is momenteel de Chromecast HD Google-TV de goedkoopste oplossing om een goede streaming te hebben. Alleen heeft die afstandsbediening geen cijfertoetsen.

Met de apps in de 2952 kan ik je niet helpen. Die zullen onder Linux en met die processor naar mijn mening nooit helemaal lekker gaan werken.


De smart hub verbindingstest verbind hem niet met de apps 


De smart hub verbindingstest verbind hem niet met de apps 

Die snap ik even niet. Wat voor "smart hub” bedoel je? Een andere afstandsbediening?

Je gaat met de afstandsbediening van de Arris naar “apps op TV". Daar selecteer je de Videoland app en start 'm.


Ik snap er helemaal niks meer van ppfff nu kijken wij viaplay die geeft iedere keer aan foutcode 2003


Ik helaas ook niet (meer). Ik gebruik geen smart hub, weet niet eens wat dat is.

Viaplay zit niet eens in de Arris. Kijk je die via de app in je televisie? (er is geen algemene storing want ik heb VT 1 nu aan via de Samsung smart-tv)


Ik heb nu viaplay aan via de app, iedere keer geeft hij aan er zit een fout in en het beeld stopt dan ppfff

 


Waarin zit de app die je nu gebruikt?

In je tv (indien ja, Samsung, LG of een Android-TV)? Of heb je al de nieuwe TV+ box (DIW7022 op de voorkant) van kpn?


Kan je meer vertellen over wat er precies gebeurt @Ria G? Het is steeds net te weinig informatie om met je mee te kunnen denken zoals je ziet aan de reacties van Peter. Als je uitgebreider kunt vertellen hoe en wat er precies gebeurt, op wat voor apparaat etcetera kunnen we met je meedenken.

Misschien is het makkelijker als je ons belt (0800-0402), op die manier uitleggen kan mogelijk makkelijker zijn.