Skip to main content

Ik ben zomaar even benieuwd wie hier o.a. gebruik maken van bv. een Digitale Hi-fi tuner.

Wij zijn sinds een poos volledig Sonos-loos. De Playbar en Play1's goed kunnen verkopen. Het is toch verouderd (bijna 10 jaar) en het kan Eol raken. Tijdens de introductie destijds heb ik via via, via Expert de set met 50% vriendenkorting kunnen aankopen. Heb toenlaatst één week de Arc geprobeerd maar die geretourneerd binnen de 14 dagen. En die is toch wel een beetje overkill voor in de woonkamer. Hoe leuk het destijds was, €850,- voor een nieuwe soundbar is eigenlijk wel veel en veelste gek.

Dus een hele poos wezen zoeken naar een nieuwe soundbar. Maar neffens wat ik was gewend, kon ik maar geen keuze maken. Samsung/LG trekt mtij sowieso niet. Denon/JBL/HK zijn of al wat ouder of het voelt niet goed. Tot ik bij een Polk Signa S4 uitkwam. Niet erg bekend, maar is Amerikaans. Tot deze week was die in de aktie bij Expert. Een soundbar en subwoofer voor €299,- dus gelijk gekocht 🤣 Gekke ding heeft een Dolby Atmos ervaring, geluid komt nu echt van alle kanten. En hij heeft geen DTS. Maar dat is eigenlijk ook helemaal niet nodig. (ok, het haalt het niet bij een Dolby Atmos zaal in Pathé) Maar voor thuis dikke prima. Best goed geluid en vind het niet onder doen tegenover Sonos. Is voorzien van bluetooth, hdmi eArc, toslink en een jackplug voor audio. Heeft 7 speakers, waarvan 1 tweeter en 2 staan schuin omhoog gericht. De rest naar voren/opzij. Enige wat die mist en we toch wel regelmatig gebruikten, is de internetradio. En dat heeft Polk niet 😅

 Nu was ik eens aan het rondkijken en kwam bv uit op de Hama DIT2006BT nu heb ik 0,0 ervaringen hiermee en vind ze nogal groot. 43cm breed zodat je hem op een ouderwetse stereotoren kan plaatsen. Maar is voorzien van ethernet en een toslink aansluiting, tevens werkt die met Spotify-connect. Nu ken ik van m'n ouderlijk huis nog wel de stereotoren, en ja de platenspeler is er nog steeds. Maar de toren niet meer. En daarna kwam er een heuse JVC 5.1 surround set inclusief cd-speler en fm-kanalen in één apparaat. 

Maar in de wereld van veel Stand Alone soundbars zonder digitale internetradio is er maar 'weinig' keuze. En ja nu kan het ook via Tunein en Bluetooth maar 10m verder je tellie mee en je geluid is weg (en via een tv-ontvanger is óók veelste omslachtig) Het gemak van een losse tuner is dan wel zo prettig. Stekker in de wandcontactdoos, toslink erin. Je pakt de afstands, zet 'm aan en je hebt je muziek. 

Of hebben jullie nog wat andere hersenspinsels? 

 

gek idee, TuneIn rechtsreeks op de Sonos? Of op de Alexa? 


Muziek via de mobiel en dan de Polk als Bluetooth speaker gebruiken? Dat gaat mijns inziens prima.

By the way Mijn moeder heeft de polk S2. Die is stereo met subwoofer maar kent ook Dolby digitaal. Ook een prima ding .en ook als Bluetooth speaker te gebruiken. Superhandig.


Been there, done that, tright it,... Ik vind het via Bluetooth echt zooo omslachtig, en dat werkt dan gewoon niet fijn voor radio. En dan mag het best een beetje 'ouderwets' je pakt een afstands. Stemt af op een zender en je zet het geluid aan. 

Wat dat betreft heb je indd meer aan een Sonos/Denon die is voorzien van WiFi zodat je via aan app radio kunt luisteren. Maar na bijna 10 jaar omkloten met je telefoon om muziek te luisteren, nee liever niet meer. Spotify gebruiken we overigens wél als enige weer via de tv. Maar daar is tenminste alles normaal op te lezen. Je selecteert je afspeellijst en je zet het beeldscherm gewoon uit.Â