Skip to main content
Vraag

Disney+ is niet meer in 4K

• August 24, 2026
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb via kpn Disney premium alles was altijd in 4k beschikbaar maar nu alleen nog maar in hd ik betaal voor 4k hoe is dit mogelijk 

5 reacties

• August 24, 2026

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 24, 2026

Ikzelf het contact gezocht met de klantenservice van Disney, en verteld dat ik betaal voor iets wat ik niet geleverd krijg. Uiteindelijk kreeg ik een deel van het abonnementsgeld terug tot de hoogte van het standaard abonnement zonder 4K.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2026

Dit is bekend. Het is in onderzoek. 

Het is gekomen na een conflict over de kosten (patent) van Dolly vision. Daar is Disney+ toen direct mee gestopt. En gedurende een poosje (een ruime week) was het ook HD.

Inmiddels is het voor enkele devices wel weer 4k, maar zonder hdr en uiteraard ook geen Dolby vision. 

De kpn tv+ ontvangers heeft Disney (nog) niet toegevoegd voor 4k. 

Mijn advies: gebruik dus een ander apparaat. Veel mensen hebben een geschikte smart-tv. 

Zie ook

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 24, 2026

Net contact gehad met Disney maar die zeggen dat ze alleen wat kunnen als je recht streeks bij Disney hebt besteld is er iemand ban kpn die mijn verder kan helpen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 24, 2026

Downgrade in ieder geval je abonnement via kpn indien je GEEN ander geschikt apparaat hebt.

Net contact gehad met Disney maar die zeggen dat ze alleen wat kunnen als je recht streeks bij Disney hebt besteld is er iemand ban kpn die mijn verder kan helpen 

Wacht hiervoor op een KPN Moderator van de community, ​@bary .

Momenteel heeft Disney 4k (zonder HDR / Dolby vision) op native Android-TV, Amazon Fire TV, LG 4k televisies. (bron)

Native Android-TV zit niet op de ontvangers van kpn, delta en odido. Die hebben Tier versies.