Skip to main content

Is er al meer bekend wanneer  Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger van KPN komt ?

Hallo @Bighenkie ,

Nee, daar is nog niets over bekend. 

KPN schreef een week geleden : 

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan. 

Verder begrijp ik dat Disney+ eerst zelf alleen, via hun website, de dienst gaat aanbieden. Dus voor mogelijkheden op aanvullende apparaten en dergelijke verwijs ik graag door naar hun website. Daar zie ik nu ook nog geen verdere info staan, maar dat zal in de komende tijd vast nog komen.

Admin edit:
Disney+ is nu beschikbaar bij KPN.

 


Bedankt Noordzee voor je antwoord 


Deze vraag is in het verleden al eerder gesteld, maar is er inmiddels al meer bekend wanneer  Disney+ ook op de digitale tv-ontvanger van KPN komt ?


Er zijn zelfs nog geen gesprekken tussen Disney en de diverse providers. Het zal derhalve nog wel lang duren. Reken er de komende 1½ - 2 jaar dus maar niet op.

Gelukkig zijn er nog véél meer route's om het te zien/krijgen. Ook op je televisie. Voor die laatste bijvoorbeeld: Smart-TV: indien de app er niet is via Store downloaden,
Google Chrome with Android-TV, Mi box, Apple TV. En diverse Android-TV boxen.


Bedankt Peter voor jouw reactie. Dan ga ik nu 'n chromecast bestellen.

Mvg Ab


Het aanbod van streamingdiensten via apps en hoe goed ze worden bijgehouden is veel beter op een Chromecast of TV met ingebouwde Android TV. De kinderen bij ons thuis kijken amper meer via de KPN TV-ontvanger. Wist je dat je ook KPN als app kunt installeren op je chromecast/TV om live TV te kijken? 

KPN digitale TV-ontvanger mist bijvoorbeeld: 

  • Spotify (alhoewel je wel het abonnement via KPN kunt laten lopen)
  • Disney+
  • Multi-user Amazon Prime (KPN toont alleen hoofgebruiker, niet andere profielen)
  • Diverse kleinere streamingdiensten zoals Plex en TED. 

Heb net Disney plus net op mijn telefoon gezet, want ik wil een serie bekijken. Dat doe ik dus nu - noodgedwongen- op de telefoon.  Het spreekt vanzelf dat ik mijn abonnement opzeg zodra ik de serie heb bekeken. 

Stom van Disney,  ik zal niet de enige zijn. 

Bij deze een oproep aan de Kpn om nog wat harder te onderhandelen met Disney. 

Groet Piety 


Hi, @Pietro 

Er zijn nog wel meer mogelijkheden. Bijv. heb je geen moderne smart tv? Niet ouder dan 2018. Daar zal de app op te vinden moeten zijn. Moet wel je tv via utp kabel of wifi verbonden moeten zijn met je modem natuurlijk.

Verder kun je een Chromecast aanschaffen. Dan kun je het heel eenvoudig van je mobiel weer casten op je televisie.


Als je een 4K smart tv hebt, dan heb je Disney+ via de Smart tv in 4K (dat is bij Disney+ standaard).

Zelf kijk ik Netflix en Disney+ (en straks ook ViaPlay) via de app op de Smart tv. Dat is veel stabieler. Nog nooit problemen gehad.  Netflix kijk ik al op die manier vanaf 2013. 

 

Die apps op de KPN tv ontvanger waren destijds een super goed idee.

Maar ondertussen heeft bijna iedereen een Smart tv. 


Danljulliewel,

Mijn tv is veeel ouder, maar hij doet het nog prima. Ik ga eens achter de chromecast aan.

Groet


De informatie in mijn antwoord van een half jaar geleden is inmiddels al een beetje verouderd, Disney+ ondersteunt inmiddels Smart-TV apps, Game consoles en inderdaad de Google Chrome casts. 

Noordzee schreef:

KPN schrijft regelmatig het volgende : 

In het algemeen kan ik aangeven dat wij (KPN) voortdurend in gesprek zijn met allerlei partijen om te zorgen voor een rijk entertainment aanbod. Als er nieuwe dingen aan ons aanbod toegevoegd worden laten we dat ook aan alle klanten weten. Maar tot zo'n moment kunnen we niet op specifieke gesprekken ingaan. 

Dit klopt nog steeds, momenteel is de situatie nog niet gewijzigd. Als/Wanneer er een Disney+ app voor op de KPN TV-ontvanger verschijnt, zal KPN dit natuurlijk ook via het forum communiceren. 


KPN digitale TV-ontvanger mist bijvoorbeeld: 

  • Spotify (alhoewel je wel het abonnement via KPN kunt laten lopen)
  • Disney+
  • nieuw op de lijst met missende streamingdiensten: HBO Max
  • Multi-user Amazon Prime (KPN toont alleen hoofgebruiker, niet andere profielen)
  • Diverse kleinere streamingdiensten zoals Plex en TED. 

KPN digitale TV-ontvanger mist bijvoorbeeld: 

  • Spotify (alhoewel je wel het abonnement via KPN kunt laten lopen)
  • Disney+
  • nieuw op de lijst met missende streamingdiensten: HBO Max
  • Multi-user Amazon Prime (KPN toont alleen hoofgebruiker, niet andere profielen)
  • Diverse kleinere streamingdiensten zoals Plex en TED. 

 

Helaas heeft KPN hier zelf geen invloed op.

ViaPlay, HBO max, Spotify, Disney+, etc. moeten de app ontwikkelen voor KPN.

 

Ik verwacht wel dat KPN het bij o.a. deze streamingdiensten heeft aangevraagd.

 

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app op de Smart tv.

Nooit problemen. 


KPN digitale TV-ontvanger mist bijvoorbeeld: 

  • Spotify (alhoewel je wel het abonnement via KPN kunt laten lopen)
  • Disney+
  • nieuw op de lijst met missende streamingdiensten: HBO Max
  • Multi-user Amazon Prime (KPN toont alleen hoofgebruiker, niet andere profielen)
  • Diverse kleinere streamingdiensten zoals Plex en TED. 

Vergeet niet dat het geen mediaspeler maar een tv-ontvanger is (met alle beperkingen die daarbij horen). Als je al die apps beschikbaar wilt hebben kun je beter voor een Smart TV (bijvoorbeeld Android TV) of een goede mediaspeler gaan (nVidia Shield TV, Google Chomecast TV ect.)


@Francoiske

Je bent natuurlijk NIET afhankelijk van de kpn ontvanger voor welke streamingsdienst dan ook.

Chromecast, Xiaomi MI stick, Chromecast met Google-TV, Nokia streamingbox 8000. Allemaal onder de 100 euro.

Smart-TV, Apple TV box (beiden boven de 100 euro)

Ikzelf gebruik geen enkele app in de tv ontvanger.

Netflix, Videoland, Youtube en apps niet in de tv ontvanger als Viaplay en NLziet via de Smart-TV.

Op de tweede tv gebruik ik die apps op de smartphone via de chromecast. En ook nog de KPN iTV app om op die tv '’gewoon'’ tv te kijken.