Skip to main content

Hoi allen .

Bij Netflix werkt Dolby Atmos niet via de kpn itv+ decoder !!!!

Bij hbo en Disney + werkt het perfect wanneer word dit opgelost.  

Gr patrick

Heb mijn versterker in dts neuralx gezet dan krijg je bijna het niveau van Dolby Atmos 

Of je gebruikt de app in je tv. Dan heb je Dolby Atmos (en niet bijna). 😉

Je hebt toch met reden een smart tv gekocht.

Hoop op een snelle verbetering

Dat is wel te hopen. Ooit zal hier ook wel een Atmos HTS staan. Of soundbar (met satellieten).

 


Ik heb net reactie van onze collega's en het werkt hier wel. Dit hoort dus ook gewoon te werken.
Waar het hem precies misgaat waardoor het bij jou nu niet werkt is dus even een raadsel.

  • Is het mogelijk eens andere kabels te proberen?
  • een andere HDMI kabel? een optische kabel? 
  • Andere poorten?
  • Kan je geluidssysteem ook op de TV in plaats van de TV ontvanger?

Dag Thomas

Alles geprobeerd wat je zei en tevens alle andere decoders geprobeerd 

Maar het euvel blijft 

Netflix geen Dolby Atmos 

Hbo wel Dolby Atmos

Disney+ wel Dolby Atmos

 

Chromecast 4k wel Dolby Atmos  netflix

App tv wel Dolby atmos Netflix

Is toch wel raar dat het alleen op de kpn producten niet werkt 

Voor de zoveelste keer geef ik aan 

Zet je de decoder op automatisch geluidsdtand wel het teken van Dolby Atmos maar het geluid van 5.1

Geen Dolby Atmos hbo / Disney + alleen 5.1

Passthrough geluidsdtand  het Dolby Atmos teken bij Netflix weg word 5.1

Hbo / Disney + worden allebij Dolby Atmos weer gegeven 

Op alle decoders 

Een raar fenomeen 

Zie ook de foto's die ik eerder gestuurd heb

Gr


Is het aangesloten als volgt:

TV+ box →  hdmi →  tv en

TV - hdmi arc →  Yamaha hdmi arc

???

Indien niet kan je dat dan nog testen? (indien je tv natuurlijk ARC en doorvoer van Atmos ondersteunt, maar ik neem aan van wel)


  zo is het aangesloten                                       Kpn tv+ -------hdm1 -------tv

Hdmi arc.  (Hdmi2)

 

Hdmi2 (arc)  uitgang tv naar-- Denon avr x 1400 h  op hdmi arc out

 

Zo is het aangesloten en werkte vroeger met Arris 5202 perfect maar sinds de nieuwe decoder van de kpn tv+ is het hommeles

 

 


Dat is prima. Erg vervelend dat Atmos dan bij Netflix via de box niet wil. En een raadsel. 


Peter Ik had voorheen de internetsnelheid van 500/500

Maar dat is omgezet naar 

1gb

Misschien is dat het 


Peter 

En tevens heb ik de decoder bedraad aangesloten staan ik kan nog via wifi proberen 

Misschien is dat iets


Nou. 1 Gbit/s komt die Atmos data wel doorheen. Via de Netflix app in je tv werkt dat met die 1 Gbps tenslotte wel. 

Heb je de box wel aangesloten met de meegeleverde hdmi kabel? En dus die waar de 5202 op zat niet gebruikt. Het kan soms in 'gekke' dingen zitten. 


Peter.

 

Heb de inter net kabels en de hdmi kabel gebruikt uit de aansluitdoos 

En ook alles gebruikt wat er eerst gebruikt werd maar het werkt beide niet 

Langzaam aan begin ik hier een beetje moedeloos van te worden 

Ik blijf het raar vinden dat als je de decoder op de passthrough stand zet dat het teken meteen van Dolby Atmos verdwijnt en er dan meteen 5.1 komt te staan. 

Alleen. Bij netflix


Hoi

 

Heb het zojuist neer gelegd bij de klantenservice 

Deze hebben het neer gelegd bij de technische dienst

De helpdesk denkt iets software matige

Er waren meer problemen met netflix begin volgende week nemen hun contact op ik zal laten weten wat eruit komt!!!


Hoi 

Ik zou nog even terugkomen heb de td gesproken en de medewerker van service +

Geen sikkepit verder gekomen 

Td wist het niet en verwees mij door naar service + 

Deze maakt het verhaal nog wat lachwekkender want Dolby Atmos zou bij Netflix niet ondersteund worden bij kpn tv+ 

Ze zou maandag terugbellen. al 2 weken loop ik met dit probleem rond 

Het word steeds gekker 

 

 

 


 


Heb maar 2 keer het bewijs erop gezet dat Dolby Atmos wel ondersteund word

Wanneer worden ze nou eens wakker

 


Hallo 

Nu al een paar maanden verder en contact gehad met kpn en Netflix maar van die mensen word je ook niet wijzer

Er is nog steeds geen Dolby Atmos bij kpn tv + decoder 

Netflix geeft de schuld aan kpn dat zij hun zaakjes niet op orde hebben 

Denk na over een andere provider die hun zaakjes wel op orde hebben 

Overal en op elk apparaat werkt het behalve op de kpn + tv decoder .......…

 

Admin: verplaatst naar je al bestaande topic hierover


Overal en op elk apparaat werkt het behalve op de kpn + tv decoder .......

En een ander apparaat heb je anders weet je dit niet. Gebruik je toch (voorlopig) dat 'andere apparaat'.

Ik gebruik ook de app in mijn smart-tv. Daar heb ik die slimme tv voor. 

Ik ben wel benieuwd wanneer kpn dit nou eens gaat tackelen. @Thomas ???


Als je €208.10 per maand voor een dienst van kpn mag het toch wel werken of niet


Zoveel voor je vaste aansluiting?

Dan heb je alle pakketten en meerdere decoders. 

En je betaalt 15,99 voor Netflix 4k met atmos.

Jij haalt alle andere kosten er ook bij.

En waarom je je eraan ergeren als je wel over een goed werkende app kunt beschikken. 

Vanwege de brakke apps in de Arris heb ik eind 2019 een smart-tv gekocht. En voor de domme tv in de slaapkamer zomer 2020 een chromecast. 

Geen ergernis meer. En niet meer afhankelijk van een provider. Ik ken inmiddels die helemaal geen tv provider meer hebben. Maar alleen streaming diensten. En die hebben ook geen box van hun internet provider 😉

Ik heb Thomas ook weer op dit topic gewezen. 


Heb geen Arris decoder de kpn tv +, decoder 

De sagem decoder

Voorheen had ik de Arris toen werkte alles als een zonnetje nu is het gewoon 1shit zooi rond netflix 

Als ik hbo /Disney +aanzet meteen Dolby Atmos 

Volgens Netflix is de app op de sagem decoder verkeerd geformatteerd deze word niet herkend door Netflix dus wor het geluid gewoon in 5.1 doorgegeven terwijl je wel een abonnement betaald voor 4k / Dolby atmos


Via de losse Chromecast werkt wel met Dolby Atmos

En via de app van mijn tv ook

Maar ik vind en dat zegt netflix ook kpn heeft voor de kpntv+ decoder het niet in orde 

Omdat kpn in gebreke blijft moeten zij officieel mij hun oude decoder de Arris 5202 weer aan bieden maar dat doen ze niet

Volgens een vrouwelijke kpn medewerker heb je dan maar vette pech....

 


Uiteraard wordt de decoder niet omgeruild. Er is geen leverplicht via de decoder voor Netflix en andere streaming diensten. Alleen de abonnementskosten gaan via de factuur waardoor je entertainment korting krijgt. 

Gebruik gewoon, net als ik, de Netflix app in je smart-tv. 

Voor jou info Ik heb bij het team weer even flink aan de deur gerammeld over het ontbreken van atmos bij Netflix


Ho ho geen leverings recht de medewerker die mij het contract heeft aangesmeerd voor het kpn tv + ,heeft mij persoonlijk toegezegd dat Dolby Atmos zou worden ondersteund op de kpntv + decoder bij Netflix 

Het gaat werken en wel op zeer kort termijn of mijn advocaat gaat dit probleem oplossen

Geen leverings recht bah

Er is een mondelinge overeenkomst geweest 

En als je het goed weet is deze bindend


Uiteraard wordt de decoder niet omgeruild. Er is geen leverplicht via de decoder voor Netflix en andere streaming diensten.

En toch mag je verwachten dat, als de functionaliteit wel geboden wordt, het goed functioneert en dat Netflix dus ook Dolby Atmos levert.

Vooral als je het onderstaande in de reclameuitingen vermeldt.

Bron


De overeenkomst is dat je TV kunt kijken via de box. Er is niks voor de apps danwel de werking daarvan.

Ik begrijp gewoon niet dat je niet gewoon de app in je tv en of ook de chromecast wilt gebruiken.

Je bent de enige met klacht over niet werkend Dolby Atmos bij Netflix. 

Er zijn er die het wel hebben via de box.

Dus: hoe is je aansluit volgorde? Idealiter is tv box met hdmi maar de televisie. En dan van af de televisie weer met HDMI ARC naar de versterker.

Maar aangezien je 2 andere wel goed werkende mogelijkheden hebt snap ik niet dat je je er aan blijft ergeren. Elders zijn oorlogen op de wereld waar mensen helemaal geen Netflix kunnen kijken. Gaza strook (bezetting door Israel); Oekraïne (bezetting door Rusland). Dus wind je niet op over zo'n kleinigheidje.


Maar aangezien je 2 andere wel goed werkende mogelijkheden hebt snap ik niet dat je je er aan blijft ergeren. Elders zijn oorlogen op de wereld waar mensen helemaal geen Netflix kunnen kijken. Gaza strook (bezetting door Israel); Oekraïne (bezetting door Rusland). Dus wind je niet op over zo'n kleinigheidje.

Why?

Wat is het nut van een dergelijke opmerking?


Reageer