Skip to main content

Hoi allen .

Bij Netflix werkt Dolby Atmos niet via de kpn itv+ decoder !!!!

Bij hbo en Disney + werkt het perfect wanneer word dit opgelost.  

Gr patrick

Voor de zoveelste keer 

Dolby Atmos werkt bij de volgende streaming diensten 

Hbo

Disney + 

Maar bij netflix niet

Sky Showtime ondersteund voor sommige films 5.1 

Amazon Prime ondersteuning 

Dolby Atmos

Volgens Netflix word de sagem decoder niet herkend en werkt Dolby Atmos daarom niet

Als je goed leest in het bovenstaand artikel van kpn word Dolby Atmos ondersteund op de sagem decoder 

Wie o wie blijft in gebreken 

Zet ik mijn Chromecast aan werkt Dolby Atmos bij Netflix 

Tv werkt het ook via de app

Maar het moet en mag nooit de bedoeling zijn dat je steeds over moet schakelen 

want de sagem tv decoder bied volgens zeggen kpn Dolby Atmos aan 

En laat mij er als enige maar over zeiken 

Maar er word wel meer gezeken over het niet goed leveren van kpn diensten heel het forum staat er mee vol 

Ik blijf aan de gang  tot het werkt

 

 

 

 

 


Ik geef je groot gelijk. De aandacht zou moeten gaan naar het tackelen van dit issue en niet naar “alternatieven” of “work-arounds”.

Ik ben het met je eens dat je gewoon mag verwachten dat de Netflix app gewoon Dolby Atmos kan leveren en het is mijns inziens aan KPN en Netflix om de oorzaak van het ontbreken van Dolby Atmos vast te stellen en, indien de oorzaak in de TV+ Box zit, een oplossing aan te dragen.

Ik hoop dat @Thomas binnenkort weer zal reageren om dit opnieuw bij het developmentteam aan te kaarten.


Waar slaat dit nou weer op het moet gewoon werken


Ik ben er hier achter gekomen dat als de geluids instelling op de Diw7022 op passthrough staat dolby atmos niet werkt bij netflix.

Zet je echter de geluids instelling op automatisch op de Diw7022 dan werkt Dolby Atmos wel.


Waar slaat dit nou weer op het moet gewoon werken

Dat zeg ik, het moet gewoon werken.


Tv programma kassa zojuist ingelicht 

Gaan het in behandeling nemen


Ik ben er hier achter gekomen dat als de geluids instelling op de Diw7022 op passthrough staat dolby atmos niet werkt bij netflix.

Zet je echter de geluids instelling op automatisch op de Diw7022 dan werkt Dolby Atmos wel.

Of is het zoals @Patriekske in dit bericht aangeeft dat Netflix dan wel toont dat Dolby Atmos actief is maar dat er nog altijd Dolby 5.1 verzonden wordt?


Ik ben er hier achter gekomen dat als de geluids instelling op de Diw7022 op passthrough staat dolby atmos niet werkt bij netflix.

Zet je echter de geluids instelling op automatisch op de Diw7022 dan werkt Dolby Atmos wel.

Of is het zoals @Patriekske in dit bericht aangeeft dat Netflix dan wel toont dat Dolby Atmos actief is maar dat er nog altijd Dolby 5.1 verzonden wordt?

Dan komt er daadwerkelijk Dolby Atmos binnen op mijn sonos arc 


Heb je automatische instelling in plaats van passthrough al zoveel keren geprobeerd maar alleen het Dolby atmos teken komt dan wel bij serie of film te staan en ga ik dan naar de geluidsinstelling van mijn versterker dan zet hij geluid om in dd5.1 en dit zou komen volgens Netflix dat hij de sagem decoder niet herkend

Weet niet of je ook misschien hbo of Disney +hebt want dan moet je je decoder weer in passthrough stand zetten 

Gr patriekske


Heb eerder in dit forum foto's geupload in dit forum met beeld van hoofdpagina netflix en als de serie film speelt van mijn versterker 

Wat ik vaak doe maar dat is niet de bedoeling om mijn versterker in dts neural x mode te zetten 

Alle speakers worden dan ook gebruikt maar is eigenlijk niet de bedoeling

Heb vorige keer bij medewerker telefonisch benaderd om de Netflix app er bij mij af te halen en hem er dan op te laten zetten als bij de Chromecast 

Ik wil wel dat proefkonijn zijn als het dan werkt...


Ik heb nog weinig nieuws vanuit de ontwikkelaars hierover, behalve dit topic heb ik over dit specifieke probleem ook geen andere signalen over gehoord.


Hey Thomas ongeveer 2maanden geleden kreeg ik ongeveer het zelfde antwoord

het gaat daar bij kpn niet zo vlug

ik blijf reageren tot het werkt!!!!


Er zijn wel gerelateerde problemen bij de ‘Passthrough' optie met het geluid. Normaal gesproken zou 'alle geluidsindelingen' door moeten komen bij deze optie.

In deze topic wordt hier ook al over gesproken.

En in deze TV+ product update heb ik het er ook over gehad (een maand geleden).

Tijdens de testperiode ben ik er ook al mee bezig geweest en volgens mij (hou mij ten goede) zijn de problemen met het geluid begonnen toen net de TV+ box werd geïntroduceerd met de update eind januari (los van de toen der tijd problemen met het geluid bij TV kijken): 

Android OS 0.14.0 & KPN Menu 1.87.2

 

Ik ben er hier achter gekomen dat als de geluids instelling op de Diw7022 op passthrough staat dolby atmos niet werkt bij netflix.

Zet je echter de geluids instelling op automatisch op de Diw7022 dan werkt Dolby Atmos wel.

Dan had je in dit topic het toen niet goed getest als je er nu pas achter komt.


Hoi allen 

Eric 89 geprobeerd wat jullie allemaal zeggen weer contact gehad met netflix en raad hun antwoord de sagem decoder word niet herkend het geluid word daardoor automatisch van Dolby Atmos om gezet naar Dolby digital 5.1

Dit probleem doet zich alleen voor bij de sagem decoder kpntv+ 

Deze word door Netflix niet herkend 

Heb al een keer eerder foto's geupload  van Netflix daar word op het moment dat je een film aanklikt die in Dolby Atmos word uitgezonden alles omgezet naar Dolby digital5.1,

Heb 5 kpntv+ decoders deze allen geprobeerd en allemaal hetzelfde effect 

Als ik bij een andere streaming dienst als Netflix b.v Amazon Prime ,Disney+ word Dolby Atmos wel weergegeven 

Dus bij wie ligt het probleem 

Ps voor de zoveelste keer ik heb het premium pakket van Netflix 

(Bij Chromecast tv Blu ray speler werkt Dolby Atmos wel maar het moet werken via de tv decoder ) 


 

Ik ben er hier achter gekomen dat als de geluids instelling op de Diw7022 op passthrough staat dolby atmos niet werkt bij netflix.

Zet je echter de geluids instelling op automatisch op de Diw7022 dan werkt Dolby Atmos wel.

Dan had je in dit topic het toen niet goed getest als je er nu pas achter komt.

Toen werkte het ook! Nu niet meer...


Voor de 7 de keer werkt niet die automatische stand

GOED LEZEN WAT IK SCHRIJF

Sagem decoder word door Netflix niet herkend

Het Dolby atmos geluid word dan automatisch omgezet naar Dolby 5.1


Volgens Netflix moet de kpn de app voor de sagem decoder opnieuw formatteren en dan zou het probleem verholpen moeten zijn maar dat is anno 2023 verrekte moeilijk


Voor de 7 de keer werkt niet die automatische stand

GOED LEZEN WAT IK SCHRIJF

Sagem decoder word door Netflix niet herkend

Het Dolby atmos geluid word dan automatisch omgezet naar Dolby 5.1

Ik snap je frustratie en heb gelezen wat je schrijft. Maar heb het hier net nog eens getest en ik krijg toch echt dolby atmos bij netflix binnen op m'n sonos arc met de geluids instelling op de Diw7022 op automatisch . 


Zeer vreemde zaak 5 sagem decoders alle 5aangesloten automatische stand gezet drive to survive aangeklikt geeft netflix Dolby Atmos weer maar zodra je het programma aanklikt bij alle decoders gaat het geluidsveld accuut naar dd5.2


Ga opnieuw chat opstarten met netflix en zal fotos maken van hun reactie misschien dat iedereen het dan gaat geloven 

Tevens mijn versterker is Denon avrx 1400,h 

DOLBY ATMOS ondersteuning 7.2 

 


Ga opnieuw chat opstarten met netflix en zal fotos maken van hun reactie misschien dat iedereen het dan gaat geloven 

Tevens mijn versterker is Denon avrx 1400,h 

DOLBY ATMOS ondersteuning 7.2 

 

Het is niet dat ik je niet geloof... ik geef alleen aan dat het hier wel werkt.

Er zijn wel meer dingen met de tv+ box van kpn wat andere ervaren die ik hier niet kan reproduceren. Blijft een vreemde gewaarwording al die verschillende ervaringen met hetzelfde product.


Toen werkte het ook! Nu niet meer...

Heel bijzonder. Er wordt naar mijn idee teveel uitgeprobeerd met het geluid zonder het uitgebreid te testen. Doe dit desnoods met een groep klanten die met aangepaste softwareversies verschillende geluidsindelingen kunnen testen met hun apparatuur en apps op de box. Dan doe ik ook wel mee.

Ik hoop dat er gauw duidelijkheid en een oplossing komt @Patriekske.

Maar wat wel een feit is, dat bij de 'Passthrough' optie ook Dolby Atmos moet werken voor alle apps en dat doet het nu ook niet. Er is nog genoeg werk aan de winkel softwarematig.


Bij mij werkt het prima als ik de passthrough uitzet.


Hoi Davy o fijn dat het bij jou wel werkt lees het bericht wat Eric ,89 schrijft  ik hoop dat kpn snel hun zaakjes in orde heeft want hier in Valkenswaard werkt het in iedere geval niet


Zojuist nieuwe update gehan kpn tv + box 

Wel Dolby mat toegevoegd maar nog steeds werkt Dolby Atmos bij netflix niet

Ongeloofelijk


Reageer